Hoge kosten als gevolg van niet functioneren Tele2 app

• 7 december 2016
  • 49 reacties
  • 1748 x bekeken

Reputatie 1
Goedendag,

Ik heb een klacht ivm te hoge kosten wegens niet functioneren van Tele2 app.
Bij het aangaan van mijn tele2 mobiel abonnement heb ik gelijk de app Tele2 geinstalleerd
om het verloop van mijn gebruik te kunnen controleren en op tijd bij te sturen.
Deze heeft een hele tijd gewoon goed gewerkt op mijn mobiel totdat ik mijn verhuizing doorgaf.

Afgelopen zomer, juni/juli, heb ik via telefonisch contact doorgegeven dat ik ging verhuizen en hierbij ook mijn Tele2 Thuis internet opgezegd wegens verhuizing. Mobiel abonnement kon ik gewoon meenemen naar mijn nieuw adres.
Na het opzeggen van mijn thuisinternet en het doorgeven van verhuizing functioneerde de Tele2 app op mijn mobiele telefoon opeens niet meer.
Het geeft (nu nog steeds) een stilstaand icoon weer en geeft aan dat ik moet "WACHTEN".
Herhaaldelijk installeren hielp niet en het gaf alleen aan dat ik moest wachten en verder gebeurt er niets. Het functioneert niet en ik kom niet meer in mijn tele2 gegevens.
Het reageert gewoon niet hoe vaak ik ook opstart. (zie afbeelding bijgevoegd). De andere apps werken gewoon normaal.

Het gevolg van het niet functioneren van de Tele2 app is dat ik geen zicht meer heb op mijn verbruik. Wegens verhuizing had ik geen mogelijkheid om met een computer in te loggen in mijn tele2 en het verbruik te bekijken.
Ik kreeg ook GEEN papieren facturen, digitale facturen of sms berichten over mijn verbruik en facturen van afgelopen tijd. Ook niet dmv een sms of mail.
Dit ging onopgemerkt door. Gisteren 6 december had ik voor het eerst de mogelijkheid om via een personal computer in te loggen op mijn Tele2 en zag dat de kosten opliepen en behoorlijk hoog zijn geworden. Tot mijn grote verbazing zie ik dat er de maanden na de verhuizing een aantal keren het 7 voudige aan kosten is doorberekend: dus vanaf juli/augustus tot heden.

Ik was al die tijd alleen aangewezen op een niet functionerende app: mijn Tele2 en had geen enkel ander controlemiddel over mijn facturen en gebruik.
Tele2 app was dus mijn enige controlepunt en als die niet goed functioneert heb ik helemaal geen weet van wat ik gebruik en wat ik betaal.

Kortom de Tele2 app werkt nog steeds niet op mijn mobiel, onlangs herhaaldelijk installeren.
Het lijkt wel dat de Tele2 app abrubt van de ene dag op andere geblokkeerd is nadat ik doorgegeven had dat ik ging verhuizen.

Mijn verzoek aan Tele2 is om op een of andere manier tegemoet te komen in de kosten.
De oorzaak van te hoge rekeningen ligt in het feit dat de Tele2 app niet functioneert en dat ik al die tijd (rond 5 maanden) zonder enig bericht, factuur of ander informatiemiddel vanuit Tele2 kant moest doen.
Ik was geheel afhankelijk van Tele2 app en heb geen inzicht kunnen krijgen op een andere makkelijkere manier zoals factuur op papier, melding factuur dmv sms, of mail.

Graag zie ik spoedig uw reactie.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

49 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Was je niet verbaasd dat je afrekeningen van je bank een hoger bedrag was dan je normaal betaalde?
Ben je niet omdat er geen vast internet verhuisd kon worden niet gewoon meer mobiel internet gaan gebruiken?
Als je een 4G abonnement hebt, dan kun je ook niet meer data gebruiken en kosten maken dan in je bundel zit. Alleen als je actief extra besteld kost dat pas geld. Dat past misschien beter bij jou en wellicht dat je zo ie zo meer data per maand wilt gebruiken.
Je kunt kijken of je naar zo'n abonnement kunt verlngen. (ze zijn er ook maandelijks opzegbaar!) Dan ben je van automatische overschreiding van data af. www.tele2.nl/verlengen
Reputatie 1
de kosten zijn het gevolg van buiten het bundelminuten bellen.
internetbundel is onbeperkt en iig krijg je geen extra kosten voor als je databundel op is (snelheid wordt verlaagd maar je blijft dus online, bv met whatsup etc)
.
10 maanden lang is het goed gegaan totdat de tele2 app niet meer functioneerde.
in de appstore heeft het ook een zeer lage waardering van 2 punten op vele gebruikers.
Misschien wordt de app gewoon bewust onverbeterd gelaten en wordt het niet verbeterd zodat
mensen zoals ik onbewust door blijven bellen en veel geld opbrengen.
een aantal maanden heb ik dus het 7 voudige aan abonnementsgeld kwijt!!
Ik moet toch op een andere manier ook kunnen controleren wat mijn verbruik is en niet steeds op een (ook digitale) bankafschrift kijken.
of hebben ze geen plicht om mij in te lichten zoals op papier, via sms of mail!!!
Ik was heel erg afhankelijk van een digitale app die niet werkt:

ik had hiervoor tmobile en die gaf alles netjes via sms, app en mail door.

TELE2 REAGEERT NIET, hallo??
Reputatie 1
Ik heb net even zitten kijken in de app store en lees dat er enorm veel negatieve reacties over de Tele2 app zijn.

Van de ruim 8.000 gebruikers beoordelen 4.773 mensen de Tele 2 app
met 1 ster !!!! Dit betekent dus dat bijna 60% van de gebruikers problemen ondervindt met dit app en een
minimale waardering van slechts 1 ster geeft. En lager dan 1 ster heb je niet. De overige 3300 mensen geven een gelijkmatige beoordeling van 2,3,4, en ook nog wat 5 sterren.
Als we uitgaan van slecht beoordeeld bij 1 en 2 sterren dan is bijna 2/3 van mensen (70%) ontevreden over de app.

Dit zegt mij wel genoeg. Blijkbaar ben ik niet de enige en Tele2 heeft gewoon een niet werkende app.

Vandaar misschien ook dat Tele2 mijn klacht onbeantwoord laat en niet eens de moeite neemt om een reactie te geven. Ik snap het ook wel, een niet werkend app, wat moet je daarvan zeggen aan de klant. Beste is dan stil blijven totdat de klant opgeeft alles is dan vergeten.

Maar ik wacht geduldig af op een reactie. Ondertussen ga ik me wat verdiepen of de provider niet de plicht heeft om de klant op verschillende manieren moet inlichten over het verbruik (zoals bij t-mobile).

P.S. ter vergelijking heb ik even zitten kijken naar T-Mobile app in hetzelfde app store:
Totaal 25.000 beoordelingen waarvan:
/ 4* en 5* sterren: 22.000 recenties (88% van totaal)
/ 1 en 2 sterren: 2.300 recenties (9% van totaal)

Dat zegt genoeg, Omgekeerd evenredig aan Tele2.
Ik heb steeds minder hoop op een reactie 🆒.
Reputatie 7
Badge +4
8000 gebruikers op 1 miljoen tele2 klanten. Zo'n steekproef met 0,8% respondenten lijkt niet echt representatief... en als de app het bij jou niet doet is dat wel vervelend natuurlijk. Alleen kun je dan niet inhoudelijk de app beoordelen.
Je kunt altijd proberen om een tegemoetkoming te krijgen maar voor zover ik weet ben je zelf verantwoordelijk voor je verbruik. Geen enkele provider is contractueel verplicht je een App aan te bieden.
Wanneer ze dat wel doen en de App werkt niet op jouw telefoon dan is het verbruik op bijna alle mobiele telefoons zelf bij te houden.
Ook zijn er in de App store tig verbruikmeters gratis op te halen zodat je niet perse op de Tele2 App bent aangewezen.
Reputatie 7
Badge
Waarom controleerde je het verbruik niet door met je mobiel in te loggen op Mijn Tele2?
Reputatie 1
Mister eric: goede beredenering maar het moet ook gelden voor tmobile.
Als we jou kijkwijze toepassen op tmobile: 25000 respondenten op 1.21 miljoen tmobile abonnees levert WEL EEN ZEER HOGE WAARDERING VAN 4.2 voor tmobile app.
Dus de uitslagen zeggen wel degelijk iets over de kwaliteit va het app en als je het doortrekt ook over de provider zelf natuurlijk.
Reputatie 1
En als ik dit forum doorspit is het een en al sh..t met tele2 service.

Bv 3 maanden geleden hebt u (mister eric) een reactie gegeven op een vraag met soortgelijk probleem. Daar noem je dat providers wettelijk verplicht zijn dat ze de klant moeten waarschuwen op buitensporig gebruik, dus als je buiten je standaard bundel om hoge kosten maakt., dat ze met een SMS de klant moeten waarschuwen. Nou bijna 6 maanden geen 1 sms waarschuwing gehad hier.
Reputatie 1
Mevrouw karin., providers zijn niet verplicht met een app te komen. Maar als ze wel 1 hebben kunnen ze beste goed zorgen voor hun app en doorontwikelen en meegaan met vernieuwing.
Als hun app lange tijd wel doet en opeens ophoudt met functioneren betekent niet dat het altijd aan mij ligt.
Ik zie het als storing in tele2 app. Als tele2 een of andere netwerk storing heeft ligt het toch ook niet aan mij. Zij moeten zorgen dat de aangeboden app overal DOOR blijft werken ipv stoppen na een tijdje. Want je vertrouwt het en als het wegvalt zit je met niks.

Ze bieden je de app aan dan moeten ze ook goed doorontwikkelen en meegaan.
Reputatie 1
En ik wacht nog steeds op een OFFICIELE REACTIE VAN TELE2.

Ik zal eens een tegemoetkoming in kosten aanvragen. En even verder kijken waar ik nog meer terecht kan met mijn klacht. Een externe instantie. Want van tele2 zul je geen service verwachten merk ik nu.
Reputatie 1
Ps: ik vergelijk steeds tmobile met tele2 omdat we hier in huis beide providers gebruiken.
Ik wist niet hoeveel abonnees tele2 had. En zoals mister eric aangeeft 800.000 abonnees is niet niks. Dan mogen die abonnees wel een goed functionefende app verwachten.
Waarom kan tmobile dan wel een zeer gebruksvriendelijke, duidelijke, bruikbare en up to date app aanbieden met iets meer aantal abonnees. 1.2 miljoen om precies te zijn.

Tmobile app werkt in alle omstandigheden., zelfs als je niet in verbinding staat met de provider. En in het buitenland ook heel handig en het kost niets want je hebt geen internetverbinding nodig om in de app in te loggen in het buitenland!!
Nou tele2 kan daarvan wat leren. Doe je best.
Ik sta iig versneld en gauw over. Morgen al.
Reputatie 2
Badge
Wat vervelend allemaal, wat ik me afvraag, net zoals als Eric, is er geen enkel moment geweest in 5 maanden dat je toegang hebt gehad tot tot internet? Kon je niet gewoon je facturen en verbruik checken op Mijn Tele2.
Tele2 is alleen verplicht te waarschuwen bij internetgebruik.
De app is een gratis dienst, daar kun je dus al helemaal geen rechten aan ontlenen. Je kan een vergoedingsformulier invullen en vertellen waarom je denk dat je recht hebt op een vergoeding.
Dat lijkt me de snelste en enige weg voor je

https://consumer.tele2.nl/applications/machform/view.php?id=103572
Reputatie 4
Badge
Ik ben het met je eens dat je ten minste een SMS hebt moeten ontvangen, maar dat "Wachten..." wat je ziet is iets van Apple en heeft niets met Tele2 te maken, behalve dat dit nou toevallig hun app is.
Dit geeft aan dat de app niet gedownload kan worden. Heb je misschien ingesteld dat er via 3G geen apps mogen worden gedownload?
Reputatie 7
Badge
Tele2 kan controleren of die sms berichten zijn verstuurd. Maar los daarvan kon je op je mobiel je verbruik controleren op de website. Dus om nou Tele2 aansprakelijk te houden voor het feit dat je meer kosten maakt, lijkt me echt te ver gaan.
Reputatie 1
zo wordt het erg makkelijk geld verdienen voor Tele2: goedkoop abonnement aanbieden, een tijdelijk werkend app met veel buggs als gevolg dat klanten geen controle en inzicht hebben op hun verbruik met als gevolg torenhoge belkosten als je buiten je bundel zit.

Ooit vroegen de providers 25 cent per sms. Overheid verplichtte hun tot drastische verlaging en sms kostte binnen korte tijd enkele centjes. ze doen het gewoon bewust. Nu is hetzelfde verhaal met gesprekskosten.
Als je een abonnement hebt moet het geen 10 tallen centjes per minuut gaan betalen als je buiten je bundel belt.
25 cent per minuut voor bellen is toch niet van deze tijd. ik heb een abonnement en geen prepaid.
De kostprijs is miscchien 1 of 2 cent per minuut dus het is normaal dat ze 25 voudige verdienen.
Mooi rendement.
Reputatie 1
ok even los van het feit van te hoge bedragen en ze hebben misschien geen verplichting om een waarschuwings sms te sturen.
maar heeft tele2 dan niet de verplichting de te betalen facturen op een of andere manier onder mijn aandacht doen toekomen voordat het afgeboekt wordt:
ik heb al helemaal geen papieren facturen mogen ontvangen, geen mails met factuur bijlage
geen sms met te betalen bedrag of factuur.
Enigste is stilzwijgend bedragen van mijn rekening afboeken.

ze moeten mij toch voordat ze bedragen afboeken verplicht facturen te sturen of doen toekomen.
op papier of iig via de mail digitaal??? of sms.

ik kan alleen mijn facturen zien in mijn tele2 (niet de app)
dus het klopt dan ook niet dat mijn tele2 slechts een extra service van tele2 is.
dan kan ik eventueel aanspraak maken op vergoeding dat ik de facturen niet zo makkelijk onder ogen kreeg.
Als ik de eerste factuur onder ogen had, na een maand dus, was ik eerder op de hoogte van te hoge verbruik en mezelf bij kunnen stellen.

Stel je voor je logt nooit in dan heb je geen enkel zicht wat je betaalt. Ja alleen je bankafschriften maar dat is niet hetzelfde.

Stel je voor je logt nooit in dan heb je geen enkel zicht wat je betaalt. Ja alleen je bankafschriften maar dat is niet hetzelfde.

Juist, precies wat je zegt. 🙂
Je facturen staan in Mijn Tele2 . In mijn Tele2 kun je aanvinken of en hoe je bericht wilt dat er een nieuwe factuur klaarstaat. Maar ja als je nooit inlogt wordt het moeilijk. Stel je voor dat men je een factuur per post stuurt en je maakt de brief niet open, dan heb je alweer maar alleen nog je bankafschriften.
Reputatie 7
Badge +4
Advies voor Topic Starter, de huidige abonnementen kennen de keuze om onbeperkt bellen in te zetten voor 6 euro per maand. Ook zijn er geen buiten de bundel kosten voor data meer mogelijk zonder dat jijzelf actief een bundel bijbesteld.. Kijk eens of je naar een (maandelijks opzegbaar) abonnement kan verlengen via www.tele2.nl/verlengen
Reputatie 1
ja precies dat idd.

en WANT:
(beste karin) mijn facturen zijn bij tele2 ja, en niet direct bij mij afgeleverd.
zolang ik niet inlog staan de facturen op hun server en hun beheer. Ook als ik inlog kan ik het alleen inzien en het is nog steeds niet in mijn bezit. Alleen als ik zelf het initiatief neem en het download krijg ik het in mijn bezit.
Dus het is vrijblijvend om in te loggen en je facturen te downloaden. Maar het is wel hun plicht om de facturen onder mijn aandacht en tenslotte echt in mijn bezit toe doen komen voordat ze wat van mijn bankrekening afschrijven. Iedere maand en iedere afschrijving apart.

Het zou anders zijn als ze die per post of via mail direct in aan mij zouden richten.
Dan zijn de facturen echt in mijn bezit gekomen en kan ik niet ontwijken dat ik ze niet gehad heb.

De vergelijking met post ontvangen is dus geheel verkeerd. Een postbus is mijn bezit, met sleutel en al. Zo is het ook als er een digitale factuur of sms gestuurd wordt: mailbox en inbox is mijn bezit met password en al.
Het is anders als ze alle facturen op hun eigen tele2 servers zetten en het beschikbaar stellen en dat je vrijwillig inlogd om het te bekijken en op eigen initiatief kan downloaden. Ik ben niet verplicht om bij hun server in te loggen om te zien hoeveel geld ze van mijn bank gaan opnemen. Het moet duidelijk vooraf aan mij kenbaar gemaakt worden en mij ook echt bereiken. Nu moet ik dus zelf achteraan gaan en uitvogelen hoeveel tele2 dit maand gaat afschrijven. Dit is een soort consumentenrecht denk ik: het is toch met alles zo, eerst rekent de kassiere of winkelmand een bedrag van alle producten dat je afneemt, dit wordt de klant duidelijk vermeld en als de klant mee instemt betaalt hij.

En ik heb nooit wat aangevinkt. dus standaard hebben de tele2 boefjes dan alles op "niks sturen"
gezet. nou wat is logischer dan alles eerst op ja, wel sturen, te zetten, zowel papieren factuur als sms of mail wat ze ook hebben. andersom zetten ze bv voicemail wel standaard op ja. want dat levert ze nog meer geld op.

ik zal dit eens voorleggen aan een of ander instantie dat waakt over telecom branche.
want vanuit t2 kant verwacht ik inmiddels niet veel meer.
Reputatie 1
en ergens werd er gezegd dat de app een extra service van tele2 is.
ok waar blijven mijn facturen dan??
waarom heb ik ze niet gehad.
ik hoef toch niet eerst wat aan te vinken om facturen te ontvangen.
die moet ik automatisch ontvangen!!
Reputatie 1
Tele2 geeft geen enkele reactie op mijn vragen:
ik heb ze via mail, met post, forum en direct benaderd.

Tele2 is nog niet van mij af.
Het ziet ernaar uit dat ik hier op het forum vaker terug zal komen om mensen te wijzen op wanpraktijken van tele2.
en voorzover ik kan hun verder zal helpen.
Hierbij zal ik achter de klant staan en niet een slijmbal van tele2 worden (zoals sommigen). Want als ik ergens niet op tegen kan is dat onrecht wordt gedaan.

Ze lezen mijn berichten wel hoor die tele2 boefjes: in een ander topic met iets vergelijkbaars heeft tele2 namelijk mijn bericht verwijderd!!! Daar wees ik een tele2 klant de juiste weg 🙂.
Nou dat betekent dat ik op de goede weg ben.
Reputatie 1
Link
Beste Psxchef,

Zo te zien weet je wel hoe je moet bellen, dan kan je toch ook de klantenservice bellen en daar even navragen of ze het per post naar je toe kunnen sturen?Wel even open maken en dan bekijken :D
Wat ik lees is alleen maar afgeven op wat Tele2 maar fout doet. je hebt zelf ook een plicht, want je weet wat je afsluit en dan kan je zelf ook in de hand houden door op je verbruik te letten in het toestel.

Dit heet wisselwerking.
ik lees dus dat Tele2 jouw aan het handje moet houden en een smsje moet sturen dat je je bundel op hebt gemaakt en het liefst even langs komen en het je vertellen dat je niet meer moet bellen!
Dat gaat niet!!

Je kan niet 4 euro abonnement nemen en voor 100 bellen en denken ja dat betaald Tele2 wel, dat is wel erg simpel gedacht!

Bel de klantenservice op 020-754 4444 of 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt 😃
Reputatie 1
XSJLO:
Welke mobiele telefoon heb je?
Samsung Galaxy S5 (SM-G900F)
Geslacht
Man
Functie?
Helpdeskmedewerker
Diensten van Tele2?

Mobiel Abonnement