beantwoord

hoge data rekening

• 11 februari 2015
  • 15 reacties
  • 463 x bekeken

Beste,

Zoals besproken hierbij een eigen topic over de veel te hoge data rekening van afgelopen november. Na een relatief rustig verlopen contractjaar werd ik onaangenaam verrast door een rekening van maar liefst 592 euro aan data verkeer. Hoewel ik de privacy redenen begrijp achter het geen inzage beleid is ook meteen dus niet te controleren voor mij. Online ben ik meerdere malen tegengekomen dat mijn limiet op 250 euro zou moeten staan maar bij telefonische navraag aan de helpdesk bleek mijn limiet op 1000 euro te staan. Mijn vraag is dan ook; Mag dit zonder mijn toestemming?

Het spreekt voor zich dat ik op zoek ben naar een oplossing maar dat ik niet blij ben met de factuur omdat hiermee in 1 klap mijn abonnement in prijs is verdubbeld.
icon

Beste antwoord door Lotte van Tele2 9 maart 2015, 15:40

Hallo Theodorus,

Omdat mijn collega Leonie er niet is reageer ik namens haar. Onze collega liet me weten dat jullie afgelopen vrijdag contact hebben gehad. Een kopie van het contract is naar je mailadres verstuurd.
Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten.

Groetjes, Lotte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi theodorus,

Bedankt voor het openen van je eigen topic. Ik kan me voorstellen dat je goed schrikt van een hoge rekening. Het klopt inderdaad dat wij voor de meeste klanten een kredietlimiet instellen van 250 euro, dit is helaas niet iets waar je rechten aan kunt ontlenen. We proberen onze klanten te behoeden voor hoge rekeningen door waarschuwingsberichten te sturen zodra de databundel bijna op is of helemaal op is. Heb je deze ontvangen? Daarnaast heb je via MijnTele2 en de app inzicht in je verbruik. Daar kun je ook je factuurspecificatie downloaden en bekijken hoe laat en wanneer de data zijn verbruikt. Zoals ik in een ander topic aangeef waar jij ook in had gereageerd, wij hebben geen inzicht in waaraan de data verbruikt is vanwege je eigen privacy. Op ons forum vind je veel tips om je dataverbruik te beperken. Je geeft aan contact te hebben gehad met de telefonische helpdesk, kun je me laten weten wat er daar besproken is? Ik wil je graag helpen bij het zoeken naar een oplossing!

Groetjes, Leonie
Ik heb zelfs een brief gestuurd met 3 vragen erin maar het enige dat ik teruggestuurd krijg is een standaard brief dat ik maar contact moet leggen met bos incasso. Alsof die mijn contractdetails gaan opzoeken? Je geeft aan dat ik er geen rechten aan kan ontlenen maar als er eenzijdig mijn crediet is verhoogd dn hb ik daar toch moeite mee, waarschuwings sms of niet ( wie gebruikt er uberhaupt nog sms).
De helpdsk zegt hetzelfde als jij, tips hoe ik volgende keer voorzichtiger kan zijn. Maar mijn belgedrag is niet verandert enkel mijn factuur. Het kan roch niet zo zijn dat ik plotseling na een jaar zonder fratsen door het dak hen schiet. Ik zie op dit forum niets anders dan mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren dus het ligt niet enkel aan mij.
Vandaag weer contact gezocht met de helpdesk na de volgende dreigbrief van het incasso bureau en een hele vriendelijke dame aan de lijn gehad. Ze kon me helaas niet doorverbinden naar de administratie omdat die het telefoontje niet wilden aannemen maar heb vandaag voor het eerst het idee gehad dat ik gehoord werd. Ze heeft erkend dat het limiet op 250 euro moest staan en dat dit is aangepast door een collega naar 1000 euro. Helaas wil de admin dus niet met me praten of zelfs maar mijn opzegging in behandeling nemen, dit lijkt me toch niet iets dat ik met het incasso bureau moet bespreken. Ik heb met hun immers geen contract. Ik heb hierop een mail gestuurd aan het incasso bureau maar als die niet reageren dan gaat dit naar de geschillen commissie.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi theodorus,

Ik snap dat het een hele vervelende situatie is en we doen ons best je hierbij te helpen. Mag ik vragen hoe hoog je rekening is uitgevallen? Wanneer heb je je abonnement precies afgesloten? Tot wanneer loopt je contract? Je geeft aan dat de admin niet met je wilt praten of je opzegging in behandeling wilt nemen. Wanneer je een melding doet, doen wij ons best je verder te helpen. Wat is daar verder over besproken met de vriendelijke dame die je aan de telefoon had?

Daarnaast hoor ik graag van je of je nog iets vernomen hebt van het incasso bureau. Laat je het weten? Ik denk graag met je mee.

Groetjes, Leonie
Hoi Leonie,

De hoogte van de factuur staat in de eerste melding (592 euro). Ik heb een 2 jarig abonnement dat in augustus verloopt.
Ik heb een brief gestuurd die niet in behandeling is genomen en waar ik een kort berichtje van 2 regels op heb ontvangen. Het incasso bureau heeft nog niet gereageerd, heb jij geen invloed op de financiële tak? ik ben nu al sinds november bezig en dit moet toch sneller te regelen zijn.

Gr. T.
Reputatie 5
Badge +4
Als Leonie deze zaak even doorzet naar haar collega Maarten *naam verwijderd i.v.m. privacy*. Dan is de klacht van topic starter in een uurtje opgelost.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. En zet vooral de kredietlimiet (weer) op het standaard-bedrag van €250,00.

Succes!

Herman Haasnoot
Als Leonie deze zaak even doorzet naar haar collega Maarten Held. Dan is de klacht van topic starter in een uurtje opgelost.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. En zet vooral de kredietlimiet (weer) op het standaard-bedrag van €250,00.

Succes!

Herman Haasnoot

Dank voor de tip! Wordt zeker gewaardeerd.
Hoi theodorus,

Ik snap dat het een hele vervelende situatie is en we doen ons best je hierbij te helpen. Mag ik vragen hoe hoog je rekening is uitgevallen? Wanneer heb je je abonnement precies afgesloten? Tot wanneer loopt je contract? Je geeft aan dat de admin niet met je wilt praten of je opzegging in behandeling wilt nemen. Wanneer je een melding doet, doen wij ons best je verder te helpen. Wat is daar verder over besproken met de vriendelijke dame die je aan de telefoon had?

Daarnaast hoor ik graag van je of je nog iets vernomen hebt van het incasso bureau. Laat je het weten? Ik denk graag met je mee.

Groetjes, Leonie

Zie ook de tip van Herman Haasnoot
Reputatie 3
Badge +5
Hoi theodorus,

Stuur me anders even een privéberichtje met je naam, adres, klantnummer en telefoonnummer. Ik kan je helaas niets beloven maar dan kijk ik even met je mee!

Je stuurt een privébericht door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor 'bericht'. Geef daarbij gelijk even aan op wel nummer je goed bereikbaar bent tijdens kantooruren. Mocht het nodig zijn, dan kunnen we je even bellen.

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi theodorus,

Ik heb je gegevens ontvangen, bedankt! Ik ga meteen kijken wat ik voor je kan doen.

We houden contact.

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hallo Theodorus,

Omdat mijn collega Leonie er niet is reageer ik namens haar. Onze collega liet me weten dat jullie afgelopen vrijdag contact hebben gehad. Een kopie van het contract is naar je mailadres verstuurd.
Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten.

Groetjes, Lotte
Beste lotte

Ik plaats dit bericht uiteraard omdat die mail van je collega nooit is aangekomen.
Daarom alsnog vriendelijk verzoek dit te versturen. Incasso bureau heeft overigens ook nog niet gereageerd op mijn bezwaar.
Reputatie 3
Badge +5
Hallo theodorus,

Ik heb je de kopie nogmaals toegestuurd, heb je deze nu wel ontvangen?

Vervelend dat het incassobureau nog niet heeft gereageerd. Ik raad je aan dit nog even af te wachten of met hun contact op te nemen. Helaas kan ik daar verder niets aan doen.

Groetjes, Leonie
Merci!

Hij is binnen. Een vraag nog. Zijn deze voorwaarden wel van toepassing op mijn contract? Er staat van juni 2014 boven maar het contract is toch van voor die tijd?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi theodorus,

Graag gedaan. Je bent je contract inderdaad eerder aangegaan, in augustus 2013. Echter is de situatie nu niet meer in onze handen, hoe vervelend dat ook is. Je zult dit moeten afhandelen met het incassobureau.

Groetjes, Leonie