beantwoord

Hoeveel GB krijg ik nou echt bij onbeperkt internet?

  • 27 June 2020
  • 6 reacties
  • 4303 x bekeken

  • Durft te vragen
  • 0 reacties

Beste Lezers,

 

Ik zou graag onbeperkt internet willen aanschaffen, hier bij Tele2. Ik kijken wat nou de gebruikersvoorwaarden zijn enzovoort.

In de extra informatie bij de databundel staat dat ik elke dag 5Gb krijg en als dat op is dat ik nog een keer 1GB kan vragen. Ergens daar onder staat ook weer dat er bij een bundel van 20GB & onbeperkt maar 15 GB in de eu gebruikt mag worden.

 

Hoe zit dit nou? krijg ik elke dag 5GB of maar 15GB per maand?

 

Groetjes,

 

Loet

icon

Beste antwoord door pipodeclown 27 June 2020, 14:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Die 15 GB is als je vanuit de EU data gebruikt.

De 5 GB per dag zijn voor in NL, maar je kunt iedere keer 1 GB extra aanvragen. Om 24 uur krijg je weer je reguliere 5 GB voor de nieuwe dag, etc.

Reputatie 7
Badge +12

De verhouding wat je in de EU moet kunnen gebruiken zonder bijbetaling is vastgelegd in de wet die roam like home heeft mogelijkgemaakt. Een rekenmethode die gebaseerd is wat je betaald voor je data in NL en waarmee je dan x GB in het buienland moet kunnen gebruiken. 

Bij duurdere abonnementen is dat dus meer dan goedkopere. Boven die FUP en na een sms waarschuwing ga je in de EU dus automatisch een bedrag per Mb bijbetalen. In NL kun je na de 5GB per dag in de APP een extra databundel van 1 GB gratis bijbestellen. Oude Tele2 abonnementen kunnen dit voorlopig ook nog per sms doen.

Reputatie 7

Er is geen enkel abonnement onbeperkt buiten Nederland, van bijvoorbeeld het 20GB abonnement kan je 15 GB in de EU (buiten NL) gebruiken. In Nederland kent het Unlimited abonnement geen maximaal aantal GB, maar wel een fair use policy. Als je in de statistieken verschijnt bij de grootste verbruikers en/of andere klanten krijgen mogelijk last van jouw gebruik, dan ontvang je een waarschuwing. Een mobiel abonnement is dus niet geschikt als vervanging van een vaste internet verbinding, om regelmatig urenlang te streamen bijvoorbeeld als hotspot naar je tv. Vandaar ook de dagelijkse 5GB en mogelijkheid om steeds 1GB aan te vullen. Bij ‘normaal gebruik’ in een telefoon kan je gewoon flink je gang gaan en is er eigenlijk geen limiet.

Dus als ik het goed begrijp heb je per maand echt unlimited, dus je zou zegmaar gewoon 5GB X 30 dagen kunnen hebben. (150 GB per maand) Niemand die dat haalt natuurlijk maar het zou kunnen bij wijze van spreken. 

 

En is er ook een limiet op de mb per seconde? 

Reputatie 7

Dus als ik het goed begrijp heb je per maand echt unlimited, dus je zou zegmaar gewoon 5GB X 30 dagen kunnen hebben. (150 GB per maand) Niemand die dat haalt natuurlijk maar het zou kunnen bij wijze van spreken. 

 

En is er ook een limiet op de mb per seconde? 

Klopt. Een limiet op de snelheid is er niet, die is afhankelijk van jouw afstand tot de antenne en de gebruikte techniek/frequentie/band/etc.

Reputatie 6

150GB kan inderdaad per maand in Nederland. Zolang Tele2 je met rust laat kan je blijven gebruiken. Ga je  roamen in de EU dan wordt dat een andere zaak.  Je krijgt dan bericht dat dat je veel gebruikt en extra kosten gaat maken. Het snelst is momenteel een 4G+ verbinding. Daar kan je afhankelijk van de BTS en tijdstip bijv. 4k Netflix mee kijken. Gebruik je veel data?