Hoelang nog 4G?

• 11 februari 2019
  • 5 reacties
  • 247 x bekeken

Reputatie 5
Badge +1
Ik krijg net de mail met belofte van 5G in 2020. Mooi, maar hoelang blijft mijn smartphone met 4G bruikbaar?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
5G is voorlopig bedoelt voor data toepassingen. Spraak zal nog vele jaren over 4G geleverd blijven worden. Zoals nu ook spraak nog steeds over 2G en 3G mogelijk is. Vanaf dit jaar zullen er smarphones komen die ook 5G frequenties gaan ondersteunen. Via software updates zullen straks de nieuwe mogelijkheden van 5G ook ontwikkeld gaan worden. Vergeet niet dat in 2020 alleen de 700Mhz frequenties geveild worden. De 3.5Ghz, voor capaciteit voor 5G komt pas 4 jaar later onder de hamer en daarna kan pas gebouwd worden. Dus de komende 6 jaar zit je nog wel goed met je 4G toestel.
Reputatie 5
Badge +1
Okay dan, dus zal het vele jaren duren dat we een lijstje krijgen met alleen 5G geschikte telefoons anders wordt je telefoon geblokkeerd, zoals nu bij 4G.
Reputatie 7
Badge +2
Moeten we ook toevoegen dat 5G op LTE-Pro gewoon compatibel zou zijn met huidige 4G(+) toestellen, op het zelfde manier dat LTE toestellen gewoon met LTE-A netwerken werken, je haalt niet alles er uit, maar je toestel zou gewoon blijven werken.

5G op mmWave is iets die we in Nederland niet zo snel gaan zien denk ik.
Reputatie 5
Badge +1
Ik wacht rustig af. Dan ben ik ondertussen over de zeventig en heb misschien grotere problemen!
Reputatie 3
Badge
Vanwege de inactiviteit zal ik dit topic gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra