beantwoord

Hoe lang "continue" verbinding?

• 3 juli 2017
  • 6 reacties
  • 555 x bekeken

Hallo,

Ik zit nu bij Robin en beviel goed totdat ik een "waarschuwing" kreeg, volgens de regels maar toch
snap ik het niet helemaal.
Wij zijn zeer matige gebruikers van bel/sms en internet, maar af en toe willen wij iets meer.

1.Af en toe op een regenachtige dag op een camping lekker NPO/RTLxl -gemist kijken en dan langer dan 5 uur
wat de grens is bij Robin.
Het kost niet eens zoveel data, maar ze willen niet dat je "continue" een verbinding open hebt staan, al is dit zeer sporadisch en blijft het data gebruiken ruim binnen de grenzen.

2. Ik heb een rommel-loods wat verder weg en zou graag een IP-camera thuis aansluiten zodat ik af en toe de boel kan checken.
Er gebeuren daar wel eens rare dingen en ik zou dat soms willen controleren, ik kan daarvoor mijn eigen telefoon dan tijdelijk missen.(bellen/sms gebruik ik toch zelden)
Ik weet niet of dit als continue verbinding gezien word als ik af en toe inlog op die camera en de boel check, ik wil zeker geen continue streaming of opnames maken.
Mijn telefoon zou dan wel op hotspot moeten staan gedurende die tijd(dagen) alleen log ik maar af en toe in of de IP-camera stuurt een "waarschuwing" dat er een beweging is gedetecteerd.
Misschien dat die detectie-waarschuwingsfunctie er voor zorgt dat er iets continue open staat, dit weet ik niet hoe dit te controleren.

Het gaat dus niet om veel data maar om af en toe een min of meer langere verbinding wat bij Robin dus op 5 uur staat.

Alvast bedankt voor de uitleg!

Henk
icon

Beste antwoord door eric 4 juli 2017, 12:06

Spraak = bellen
Jij mag gewoon NPO achter elkaar kijken hoelang je wilt.
Het klinkt alsof je graag veel data verbruikt. Dan is het unlimited abonnement best iets voor jou. automatisch 5GB per dag+ als die op is gewoon gratis 1GB bundels bijbestellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij spraak is er een maximum van 2 uur. Bij data is er geen maximum sessie lengte. Wel moet er om de 24 uur "een packet" worden verzonden.
Met spraak bedoel je bellen?
En ik mag dus zo lang streaming (NPO/RTLxl-gemist) kijken als ik wil, zolang ik maar niet teveel data per dag/maand gebruik?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Spraak = bellen
Jij mag gewoon NPO achter elkaar kijken hoelang je wilt.
Het klinkt alsof je graag veel data verbruikt. Dan is het unlimited abonnement best iets voor jou. automatisch 5GB per dag+ als die op is gewoon gratis 1GB bundels bijbestellen.
Wij gebruiken juist niet veel data, maar een enkele keer wel en je krijgt gelijk een vervelende waarschuwing van Robin voor misbruik en excessief gebruik.
Het ging om een dagje streamen op een camping bij slecht weer.
Ik had deze vraag ook voor de zekerheid gesteld op TELE2-Facebook en hetzelfde antwoord inderdaad.
Dat je na 5 GB elke keer 1 GB er bij moet sms-en vind ik een prima oplossing tegen de echte misbruikers.

Nogmaals bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Welkom!
Badge
Vanwegede inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. mOchten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!
Groet, Maris