Het T-Mobile 4G netwerk

• 17 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 116 x bekeken

Hoewel ik kritisch was ben ik aardig onder de indruk van het 4G netwerk van T-Mobile. Leuk een hoge download maar upload lijkt beperkt en de latency is wat aan de hoge kant.

Zijn die masten eigenlijk al 5G ready?

eric 6 dagen geleden

Probeer eens een andere testserver te selecteren. Ik zie dat je nu tegen iets in Zweden aan test.

Het t-mobile netwerk wordt inderdaad omgebouwd en de oude Tele2 frequenties plus de 700 mhz 5G worden aan het netwerk toegevoegd. Ze geven aan dat dit aan het einde van het jaar gereed moet zijn.

Toegang tot 5g is voorlopig alleen met de eigen t-mobile premium brand abonnementen mogelijk.

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Probeer eens een andere testserver te selecteren. Ik zie dat je nu tegen iets in Zweden aan test.

Het t-mobile netwerk wordt inderdaad omgebouwd en de oude Tele2 frequenties plus de 700 mhz 5G worden aan het netwerk toegevoegd. Ze geven aan dat dit aan het einde van het jaar gereed moet zijn.

Toegang tot 5g is voorlopig alleen met de eigen t-mobile premium brand abonnementen mogelijk.

Er is geen andere testserver. T-Mobile staat niet in de lijst en Tele-2 AMS is weggehaald maar ik vermoed dat hij alsnog verbinding maakt met de edgeserver in AMS. ook al staat er Zweden.

In hoeverre is Tele2 Zweden nog betrokken bij Tele2 Nederland of is het bedrijf nu helemaal in handen van de Duitsers?

Reputatie 7
Badge +4

Bij de fusie heeft Tele2 zweden 25% en t-mobile Duitsland 75% van de aandelen van het nieuwe bedrijf gekregen. Dat geeft dan ook de huidige machtsverhoudingen weer.

Reputatie 7
Badge +1

Technisch inderdaad losgeweekt van Zweden en geïntegreerd bij de Duitsers.

Reageer