vraag

help! bkr registratie

• 17 januari 2020
  • 4 reacties
  • 257 x bekeken

Beste, 

Vorig jaar had ik besloten om mijn abonnement bij Tele2 af te kopen en naar een andere provider te gaan. Netjes gebeld, opgezegd, so far so good.

Normaliter krijg ik altijd de factuur per e-mail en worden de kosten automatisch geïncasseerd maar dit bleef uit. Uiteindelijk is dit bij mij ook in de vergetelheid geraakt en heb hier verder niet meer bij stil gestaan.

Nu word ik bij de hypotheekverstrekker geconfronteerd met een BKR code A en code 2 terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben. Na wat onderzoek zag ik dat dit van Tele2 was. Ik wist uiteindelijk de gegevens van mijn Tele2 nog te achterhalen en er staan dus inderdaad nog 2 rekeningen open. Wat betaald moet worden moet uiteraard betaald worden maar ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld. Geen e-mail zoals jullie altijd doen, geen brief, geen incassobureau, helemaal niets.

Hoe kunnen we dit zo snel en adequaat mogelijk oplossen en daarbij nog belangrijker het verwijderen van de A en 2 code. Ik wil niet als wanbetaler te boek staan en hierdoor geen hypotheek kunnen afsluiten. 

Ik verneem graag uw reactie

4 reacties

Beste Tele2 medewerker,

Inmiddels meerdere keren met jullie gebeld en de belofte om teruggebeld te worden vanwege haperende systemen. Helaas nog niet teruggebeld. Het restant op het toestel (147 euro) is inmiddels betaald. Zouden jullie aub de codes uit het BKR systeem willen halen. Mijn hypotheek word anders niet goedgekeurd en dit zou drama zijn.

mvg,

B.Bouwman

Beste Tele2,

wederom een bericht omdat jullie mij nog steeds niet terugbellen en wanneer ik bel de systemen niet werken. Graag zsm contact

Reputatie 7
Badge +4

Moderators van het forum bellen niet naar klanten. Ze faciliteren wel de topics hier. Als je een factuur hebt betaald is het helaas niet zo dat dit direct naar het BKR wordt gestuurd. Daar zijn regels met tijdslijnen voor. Zo is er de 30 dagen dat een incasso weer teruggedraaid kan worden, daarom is de formele afmelding van een krediet iets van 6 weken na de laatste betaling. Maar jij hebt waarschijnlijk handmatig betaald, dan is dat “risico” er voor de BKR niet. Alleen verdwijnen zal het niet helemaal. Er is een achterstand geweest, die zal zichtbaar blijven want daar is het hele BKR ook voor opgezet. De 2 (direct opeisbare achterstand) wordt vervangen door een H (herstel). De A verdwijnt dan na 5 jaar daarna. Zie BKR.

Toch blijft het jammer dat mensen niet beseffen dat een toestellening zoveel roet in het eten kan gooien als je met een nieuw huis aan de gang gaat. Daarom is het goed dat je dit op het forum post. Anderen kunnen dan beter een beslissing maken of ze “die nieuwe Iphone” niet beter eerst bij elkaar kunnen sparen in plaats van een krediet te nemen..

Ik wacht de reactie van Tele2 wel even af. Een code kan gewoon in zijn geheel worden weggehaald. Hier zijn inmiddels al honderden uitspraken van diverse rechtbanken zijn geweest. Tele2 heeft hier geen enkel belang bij om dit te handhaven. Zeker niet voor €147,-

Slordig van mijzelf? Jazeker, had hier secuurder op moeten zijn maar vindt dit te ver gaan.

Reageer