beantwoord

Heb ik recht op 4G?

• 13 July 2015
  • 14 reacties
  • 467 x bekeken

Hoi,

Sinds vandaag is mijn Tele2 abonnement ingegaan maar ik kan nu nergens vinden of ik 3G of 4G heb. Waar kan ik dat zien? Ik heb een iPhone 6 en als ik de optie LTE kies, dan blijf ik 3G zien bovenaan mijn scherm.

Groet,
Georgie
icon

Beste antwoord door Leonie van Tele2 13 July 2015, 16:07

Welkom Georgie!

Vanaf het moment dat je in onze systemen om bent gezet naar 4G kun je gebruik maken van het 4G netwerk. Wanneer dit precies gebeurt kan ik je niet vertellen maar je zult het wel merken omdat je dan een mailtje van ons ontvangt. We doen natuurlijk ons best iedereen zo snel mogelijk van ons splinternieuwe 4G netwerk gebruik te laten maken. Meer informatie daarover vind je op onze 4G pagina.

Laat me weten of ik nog iets anders voor je kan doen!

Groetjes, Leonie
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Welkom Georgie!

Vanaf het moment dat je in onze systemen om bent gezet naar 4G kun je gebruik maken van het 4G netwerk. Wanneer dit precies gebeurt kan ik je niet vertellen maar je zult het wel merken omdat je dan een mailtje van ons ontvangt. We doen natuurlijk ons best iedereen zo snel mogelijk van ons splinternieuwe 4G netwerk gebruik te laten maken. Meer informatie daarover vind je op onze 4G pagina.

Laat me weten of ik nog iets anders voor je kan doen!

Groetjes, Leonie
Reputatie 1
Huh, vanaf juli c.q. de zomer zouden nieuwe klanten toch per direct de beschikking krijgen over 4G, ongeacht of ze in een gebied met 4G-dekking wonen? Dat is tenminste gecommuniceerd door Tele2.
Ja ik dacht ook gelezen te hebben dat nieuwe klanten van Tele2 standaard 4G zouden krijgen. Ik woon in Den Haag en dat is een 4G-dekkingsgebied dus ik snap het ook niet. Leonie, kan je voor mij kijken of ik nu 3G of 4G heb? Ik kan je mijn NAW-gegevens sturen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Georgie07,

We doen ons best iedereen zo snel mogelijk om te zetten maar we beginnen eerst met onze bestaande klanten. Daarom kan ik helaas niet zeggen wanneer jij wordt omgezet. Je kunt checken of je al op het 4G netwerk kan via MijnTele2. Als je online inlogt en de groente knop met 'Doe de 4G check' ziet staan, dan ben je in onze systemen overgezet. Je kunt het ook zien aan of je zelf je email adres kunt aanpassen. Indien dat nog niet kan, sta je nog in het oude systeem. Nogmaals, we proberen iedereen zo snel mogelijk om te zetten omdat ook wij willen dat zoveel mogelijk mensen van ons netwerk gebruik gaan maken. Helaas kan ik dus niet precies aangeven wanneer dit zal zijn.

Groetjes, Leonie
Reputatie 7
Badge +5
Ik zal je een handje op weg helpen.
Volgens de eigen 4G pagina van Tele2.
Vanaf de zomer krijgen nieuwe klanten direct toegang tot 4G vanaf het moment dat hun abonnement ingaat.
Dus het exacte moment was gisteren 13 juli 2015, hoeft geen robot aan te pas te komen.
Helaas kan ik dus niet precies aangeven wanneer dit zal zijn.
Reputatie 1
Leonie, ik geloof graag dat jullie proberen iedereen z.s.m. over te zetten. Maar kan dit niet iets concreter gemaakt worden? Helaas heb ik er geen goed gevoel over dat jullie voor het einde van de zomer alle bestaande klanten hebben overgezet.
Waar ik naar op zoek ben is heldere, concrete en correcte informatie i.t.t. - weliswaar goedbedoelde - algemene vaagheden.
Kun je duidelijkheid verschaffen?
Tele2 zal geen definitieve datum (kunnen) geven, de huidige informatie klopt, vanaf deze zomer zullen nieuwe klanten direct 4G krijgen. Momenteel zie ik geen enkele reden waarom Tele2 dat niet zou kunnen halen. Het overzetten van klanten met een 4G toestel is afgelopen maand helaas langzamer gegaan dan gepland, maar het zou mij zeer verbazen als Tele2 voor het einde van de zomer niet alle klanten met een 4G toestel heeft overgezet, en alle nieuwe klanten direct op 4G komen. (Uitzonderingen bij het overzetten daargelaten natuurlijk).

Vergeet niet dat Tele2 een enorm belang heeft om zoveel mogelijk klanten zo snel mogelijk op 4G te krijgen. Dat is immers hun eigen netwerk. (m.a.w. in Diemen is er maar 1 focus, en dat is klanten op 4G krijgen :8 )
Reputatie 1
Dank Siebel, mede naar aanleiding van jouw opmerking over alle klanten met een 4G toestel: kan men 'handmatig' toestellen toevoegen. Zoals ik in een ander topic in dit forum al heb gemeld, blijkt mijn telefoon niet in de lijst te staan.
Naast Tele2 zou ik zelf ook graag gebruik gaan maken van 4G 😉
Reputatie 7
Badge +5
@Siebel
Je zegt het zelf (niet officieel maar toch)
Vanaf de zomer krijgen nieuwe klanten direct toegang tot 4G vanaf het moment dat hun abonnement ingaat.
Je hebt 2 zomers, de ene begint op 1 Juni, de andere op 21 Juni.
Dan moet SamGold toch volgens Tele2 zelf direct 4G hebben ?
De zomer loopt tot 21 september 😛
Reputatie 7
Badge +5
Nee Siebel, vanaf de zomer, niet in de zomer.

*die vertraging, SCRUM in werking ? dan petje af dat deze is toegepast.🆒
Reputatie 3
Badge +5
Hoi SamGold,

Helaas kunnen we niet handmatig klanten invoeren. Dit wordt gedaan door een robot en daarom kan ik ook niet precies zeggen wanneer jij omgezet zal worden. Ik had graag gewild dat ik je concrete informatie kon geven maar dat is op dit moment helaas niet mogelijk. We zullen het nog even moeten afwachten.

Groetjes, Leonie
Hoi Georgie07,

Je kunt checken of je al op het 4G netwerk kan via MijnTele2. Als je online inlogt en de groente knop met 'Doe de 4G check' ziet staan, dan ben je in onze systemen overgezet. Je kunt het ook zien aan of je zelf je email adres kunt aanpassen. Indien dat nog niet kan, sta je nog in het oude systeem.
Groetjes, Leonie

Dit klopt niet. Ik kan wel zelf mijn emailadres aanpassen, maar er is geen groene knop met "Doe de 4G check".
Reputatie 7
Badge +4
Als je nog geen groene Doe de 4G knop hebt, dan ben je nog niet overgezet naar het 4G systeem. Nog even wachten op de migratie email dus.