beantwoord

Google play betalen via Tele 2 factuur

• 23 november 2017
  • 5 reacties
  • 769 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Hallo Tele2.

Ik heb ook gereageerd op een topic die 3 maanden oud is, maar aangezien deze al als beantwoord staat weet ik niet of daat nog een antwoord vanuit Tele2 op gaat komen dus post ik t zelf nog maar eens.

Ik heb problemen met dingen aanschaffen via google play en dan met betaling via de Tele2 factuur.
Ik heb mijn abbonement nu 4 maanden, en helaas na heel vaak proberen, contact met google en ook met Tele2 aan de telefoon komen we nog geen enkele milimeter verder.

T probleem:
Bij t aanschaffen van iets in de play store kan je kiezen om te betalen via de Tele2 factuur.
Google play stuurt op dat moment een verificatie naar tele2 of dit mogelijk is, en of er geen limiet overschreden is (limiet bij tele2 is 50 euro per maand)
Na deze verificatie krijg ik te zien dat mn limiet al overschreden is, dit terwijl ik in 4 maanden tijd nog geen euro via de tele2 factuur bij google play heb gebruikt. Of ik nu kies voor een aanschaf van 1 cent, of 10 euro maakt niet uit.
Natuurlijk kan je via paypal, of creditcard of gewoon play tegoed dit omzeilen, maar dit is omslachtig als je service provider zelf adverteert en zegt dat dit mogelijk is.

Op t forum zie je meer mensen die hier last van hebben, en t laatste antwoord van tele2 is van meer dan een maand geleden. En dat ze de mensen in dat topic op de hoogte zal houden, maar dat gebeurd dus niet aangezien er al een maand geen nieuws over komt.

De klantenservice, hoe vriendelijk ook, hebben geen idee. Kunnen niks oplossen, en t alleen "escaleren" naar boven toe. Maar t lijkt mij dat dit al vaker is gebeurd bij voorgaande mensen in dat topic, en als je t topic bekijkt is er dus in al die maanden tijd geen oplossing voor gevonden.

Graag zie ik jullie dit oplossen, t is namelijk een dienst die jullie aanbieden waar ik, en andere klanten, geen gebruik van kunnen maken..

Mvg
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 24 november 2017, 11:32

Hoi MrMix,

Op dit moment zijn we nog druk bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Helaas kan ik nu nog niets anders aangeven. Ik kan op dit moment ook alleen adviseren om via een derde google tegoed bestellen en zo alsnog je aankoop van je app of in je app te doen.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat is het laatste stand van zaken zoals je heb kunnen lezen in de andere topic.

Het ligt ook niet aan de helpdesk om dat op te lossen, dat is een technisch probleem die bekend is. Wanneer het opgelost is wordt dan ook vermeld.

Hi all,

Het probleem is gevonden, bij sommige klanten staat het limiet om de één of andere reden op 0 euro in plaats van 50 euro. Nu is men alleen nog aan het uitzoeken hoe dit komt en hoe dit opgelost moet worden. We zijn er dus nog niet helemaal, maar we zijn er nog altijd mee bezig!

Excuus voor het ongemak.

Groetjes,

Hinke
Nee, de laatste stand van zaken is:
Hi all,

Zoals jullie hebben opgemerkt zijn er klanten die geen aankopen kunnen doen via de Google Playstore. Echter zijn er ook klanten die dit wel kunnen. Men is dus aan het uitzoeken waar dit probleem door veroorzaakt wordt/is. Je kunt via een derde ook Google tegoed bestellen en zo alsnog je aankoop van je app of in je app te doen. Zodra ik meer weet of dit issue, laat ik het jullie weten!

Groetjes,

Hinke

En dat is van een maand geleden. Hoe technisch het ook is, het hoort niet maanden te duren voordat een probleem opgelost word waar betalende klanten last van hebben. Dus ik zal via elke weg mogelijk dit onder de aandacht blijven brengen tot Tele 2 met een oplossing tot desbetreffend probleem komt.

Overigens kan de klantenservice mij vertellen dat ik geen blokkade of een limiet van 0 euro heb, alles zou volgens het systeem goed zijn, dus dat bovenstaande bericht over een 0 euro limiet gaat niet op. En een maand stilte op een nog lopend issue is niet normaal voor een dienst waar betalende klanten van verwachten dat het hoort te werken, as said, ik heb t probleem ondertussen al sinds t begin van t abonnement wat dus 4 maanden is. En dan mag er toch verwacht worden dat er een oplossing komt. T is namelijk iets waarmee Tele 2 in gebreke blijft. 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Als je de bericht van Hinke die jij quote heb, kijk twee berichten naar beneden en je hebt de laatste bericht er over.

In het begin dachten mensen ook dat alles goed was, dat probleem zit misschien niet aan de front-end, anders hadden ze ook het getalletje kunnen aanpassen.

Het is gelukkig een kleine extra dienst en geen basale dienst, er waren rond die tijd ook andere hoge prio problemen met betrekking tot maandelijks opzegbaar abonnementen.
Reputatie 4
Badge
Hoi MrMix,

Op dit moment zijn we nog druk bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Helaas kan ik nu nog niets anders aangeven. Ik kan op dit moment ook alleen adviseren om via een derde google tegoed bestellen en zo alsnog je aankoop van je app of in je app te doen.

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.