beantwoord

Gezin met 4 gezinsleden


Ik heb vorige week besloten om het prepaid abonnement van Tele2 om te zetten naar een normaal abonnement. Dit allemaal netjes opgepakt via mobiel.nl. Helaas verneem ik net van jullie collega dat het niet mogelijk is om 4 abonnementen op 1 adres aan te vragen en dat de aanvraag geannuleerd gaat worden.
Als ik het forum napluis vind ik vrijwel direct dat er via het salesnummer 0800-1602 (zie: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/meerdere-abonnementen-op-naam-42606/index1.html) dit wel mogelijk is.

Het lijkt me niet van deze tijd dat het voor een netjes betalende klant het onmogelijk is om een 4e abonnement op 1 adres te krijgen. Kort gezegd: je wordt gestraft omdat je een trouwe klant bent en alles bij 1 provider onderbrengt. Ik hoop via dit forum te vernemen wat jullie toch nog kunnen regelen.
Groetjes Martijn
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 10 juni 2017, 14:28

Hoi Lange945,

Is je bestelling niet doorgegaan of heb je nog geen terugkoppeling ontvangen van mobiel.nl?
Wij hebben de regels namelijk gewijzigd en een vierde abonnement zou geen probleem meer moeten opleveren 😳.

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Misterie wordt nog groter, ik vind in de spambox een bericht van me de melding dat het een ander nummer gaat worden :(

Beste meneer/mevrouw Langendijk,
Van harte welkom bij Tele2. Je wilt je mobiele telefoonnummer 06xxxxxxxx houden. Helaas heeft Tele2 Zakelijk ons laten weten dat dat niet kan. Heb je daar vragen over, bel dan zelf even met je huidige provider.
Over een maand sturen we je je nieuwe telefoonnummer. Dit nummer hoort dan bij de simkaart die je al van de (web)winkel hebt gekregen.
Meer weten?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de (web) winkel waar je je aankoop hebt gedaan.
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je een tevreden klant wordt. En blijft.

We houden contact.

Thomas Wolters
Manager Marketing


Ik ben nu wel echt benieuwd hoe en wat tele2 gaat doen, zonder toestemming of overleg een ander nummer geven lijkt me een rare en ongepast actie, maar gezien de manier hoe mijn aanvraag loopt, was ik niet eens meer verbaasd. blijf hopen op een goede afloop met behoud van eigen nummer.
En opeens....
Vanavond stond, zonder bericht, de pakketbezorger voor de deur met de gewenste telefoon en simkaart.

Dus eind goed al goed. Procedure kan iets verbeterd worden maar uiteindelijk ben ik weer een tevreden klant.
Reputatie 7
Badge +4
Dan bel je toch ook het directe sales nummer? Dan kun je kijken of ze dezelfde uitzondering kunnen maken.
Badge
Hoi!

Wat heeft Mobiel.nl laten weten over de bestelling, zij hebben de aanvraag voor je gedaan en ik ben benieuwd of je weet wat de status op dit moment is..
Je zou geen probleem moeten hebben met een vierde aanmelding!

Groetjes, Maris
Hoi Maris,

Mobiel.nl kan nog niets laten weten omdat tele2 nog geen terugkoppeling heeft gegeven. Ik hoop dat jij misschien naar de aanvraag kan kijken en deze beoordelen of terugkoppelen wat er fout gaat.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Dan bel je toch ook het directe sales nummer? Dan kun je kijken of ze dezelfde uitzondering kunnen maken.


Het omzetten van een pre-paid naar een maandelijks abonnement kan helaas alleen via een derde partij. Direct sales bellen kan daarom niet.
Badge
Helaas gaat de aanmelding die je nu probeert in te voeren op een speciale manier omdat je van prepaid gaat naar een abonnement..
Om deze reden kunnen wij niet voor je nagaan wat de status is van je bestelling, mobiel.nl kan hierover wel contact opnemen!

Groet, Maris
Ik had gister hetzelfde. Is inmiddels opgelost middels een "uitzonderings procedure". Ik raad Tele2 aan toch het beleid hieromtrent eens te herzien, want dit kost m.i. behoorlijk wat potentiële klanten. Mensen uit één gezin op één adres moeten gewoon probleemloos in kunnen stappen.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/willen-gezin-keer-over-naar-tele2-mobiel-maar-slechts-1-abonnement-per-keer-mogelijk-65281/index1.html
Ik had gister hetzelfde. Is inmiddels opgelost middels een "uitzonderings procedure". Ik raad Tele2 aan toch het beleid hieromtrent eens te herzien, want dit kost m.i. behoorlijk wat potentiële klanten. Mensen uit één gezin op één adres moeten gewoon probleemloos in kunnen stappen.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/willen-gezin-keer-over-naar-tele2-mobiel-maar-slechts-1-abonnement-per-keer-mogelijk-65281/index1.html


Daar geef ik je helemaal gelijk in. Omdat huidige order nog in behandeling is kan ik de order niet inleggen bij een derde provider. En als dat gebeurd en de andere provider bevalt, gaan aan het eind van de looptijden ook de andere contracten over.

Persoonlijk vind ik dit jammer omdat ik zeker al vier jaar een tevreden gebruiker ben van tele2.
Badge
Hoi Lange945,

Is je bestelling niet doorgegaan of heb je nog geen terugkoppeling ontvangen van mobiel.nl?
Wij hebben de regels namelijk gewijzigd en een vierde abonnement zou geen probleem meer moeten opleveren 😳.

Groetjes, Maris
Hoi Lange945,

Is je bestelling niet doorgegaan of heb je nog geen terugkoppeling ontvangen van mobiel.nl?
Wij hebben de regels namelijk gewijzigd en een vierde abonnement zou geen probleem meer moeten opleveren 😳.

Groetjes, Maris


Hoi Maris,

Mobiel.nl had gister nog geen update ontvangen. Maar gister heeft mijn dochter wel n sms ontvangen dat haar nummer wordt overgezet. Dit geeft wat hoop. Nadeel is nu wel dat het nummer nu al over gezet is, wij nog geen nieuwe sim en telefoon hebben en nog steeds niet 100% zeker zijn dat de opdracht door gaat.

Maar we blijven hoop houden en bellen maandag mobiel.nl weer.

Groetjes, martijn
Reputatie 7
Badge +4
Nummer porteringen doen normaal 1 maand door de opzegtermijn bij de oude operator. Stond in die SMS geen datum genoemd?
Nummer porteringen doen normaal 1 maand door de opzegtermijn bij de oude operator. Stond in die SMS geen datum genoemd?

Hoi Eric,

Dank voor de info. In de sms stond geen datum.
beste klant, we gaan je huidige nummer overzetten naar een Tele2abonnement, je bent tijdelijk niet te bereiken op dit telefoonnummer. We gaan het nummer nu activeren op de nieuwe simkaart die je binnenkort zult ontvangen. we houden contact, Tele2.


En kort daarna was de service eraf. Ben ook benieuwd wat ze met het resterende beltegoed gaan doen die er op de prepaidkaart stond. We hadden geen tijd om het op te maken. Maar we zullen zien en ik wacht in spanning af ?
Reputatie 7
Badge +4
Ah.. Ja prepaid naar abonnement.. Dat is een aparte constructie.. Een soort interne nummerportering. Maar wel handig dat je dan de simkaart al hebt. Maandag mobiel.nl vragen is inderdaad een goed plan!
Reputatie 7
Badge +4
Wat heeft Tele2 zakelijk hier nu mee van doen? Die hebben toch geen prepaid producten. Of heb je geprobeerd van prepaid consument een zakelijk abonnement te maken?
Badge
Maris is lekker op vakantie en daarom reageer ik even.

Mijn vraag is eigenlijk dezelfde als die van Eric. Heb je een zakelijk abonnement aangevraagd?

Groetjes, Kim
Net gesproken met mobile.nl
Zij waren enorm verbaasd wat er gebeurd. De aanvraag is het omzetten van een privé prepaid kaart naar een privé abonnement. Ook het verhaal dat de prepaid kaart is overgezet naar een andere simkaart zonder dat deze vooraf is opgestuurd is onverklaarbaar. Daarnaast is het ook onduidelijk dat er acties zijn uitgevoerd zonder dat de klant (ik dus) weet of de bestelling doorgaat is ook voor mobiel.nl onbegrijpelijk.

Kortom de gehele afhandeling van deze aanvraag laat enorm te wensen over en zal door Tele2 herzien moeten worden om de potentiële andere klanten wel direct en correct te helpen.

Mobiel.nl gaat nu contact opnemen met Tele2 om informatie in te winnen omdat ik dat zelf niet (meer) mag bij tele2.

Helaas ben ik nu een klant waarvan zijn dochter niet meer benaderbaar is omdat de prepaid is stop gezet, onduidelijk wat er nu gebeurd en waar het heen gaat. Ben heel erg benieuwd en ...... hoop dat mijn dochter toch haar nieuwe telefoon krijgt én eigen nummer mag behouden.
Hierbij weer even een update.
Netjes een belletje gehad vanuit Mobiel.nl. Er is een hoop fout gegaan bij het porteren cq omzetten van het mobiele nummer. Een rechtstreekse portering van het nummer kon niet. Het mobiele nummer wordt tijdelijk op een andere sim geplaatst om vervolgens te porteren naar het definitieve SIM kaart. Als dat rond is wordt de aanvraag akkoord bevonden en wordt de sim inclusief mobiele telefoon opgestuurd. Verwachting is dat eind volgende week de telefoon inclusief de sim en met behoud van het mobiele nummer geleverd wordt.

Mobiel.nl heeft netjes aangeboden om op hun kosten een prepaid kaart af te sturen voor de tussenliggende periode, goede service vind ik.

Wordt dus nog een 10 á 12 dagen wachten.🤐
Badge
Hoi Martijn,

Dat is een plotselinge wending. Wel een hele prettige overigens. Werken alle diensten naar behoren?

Groetjes Jurrien
(Maris is nog op vakantie 😉 )
Het was inderdaad een plotselinge wending en inderdaad erg prettig. De dienst werkt goed en mijn dochter is te reden.
Badge
Hartstikke fijn en goed om te horen! Dit topic zal nu worden gesloten.

Groetjes Jurrien