beantwoord

Geen webbased sms vanuit buitenland

• 5 februari 2018
  • 22 reacties
  • 731 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Als ik via een buitenlandse website een sms bericht moet ontvangen ivm controle komt deze niet aan.
Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt, reset telefoon, andere telefoon, etc.
Als ik deze sms via andere provider ontvang gaat alles goed. bv Simyo en T-Mobile.
Heb wel telefonisch contact met jullie gehad maar dat lost niets op. antwoord is altijd ligt aan de verzendende partij. Alleen vreemd dat andere providers daar geen last van hebben en Tele2 wel.

Dit is geen nieuw probleem is al veel langer een probleem bij Tele2.
Hoop dat problemen opgelost worden, zodat ook via Tele2 deze sms berichten gewoon ontvangen kunnen worden.

Groet
icon

Beste antwoord door eric 5 februari 2018, 16:40

Nou, een moderator kan helaas niet de spaanse bank gaan (laten) bellen om dit op te pakken.
Jouw relatie in het buitenland / bank, kan natuurlijk wel een ticket openen bij de partij die zij inhuren om de smsjes te verzenden. Zij kennen alle partijen ertussen die ze gebruiken en mochten ze dan uiteindelijke bij Tele2 aankomen dan kunnen zij op operator niveau ook een ticket naar hen openen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 5
Badge +2
@Ed51

Welkom op het forum! :)

Vermeld ook aub even om welke partij het gaat en sinds wanneer dit probleem bij jouw speelt. Met de tekst die je nu hier neerzet kan niemand wat mee. Even wat meer details geven en dan kan een moderator eventueel onderzoek voor je doen.
Beste Baarddraakje,

Ik kan de partijen wel doorgeven maar denk niet dat dit veel zoden aan de dijk zet. Het gaat om smsjes uit Spanje.
Deze komen van een Bank dit speelde zich in december vorig jaar af.
Heb nu problemen met Iberdrola Spanje deze sturen ook een SMS ter verificatie maar ontvang niets.
Hoop dat dit voldoende informatie is en dat een moderator daar iets aan gaat doen.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een moderator kan helaas niet de spaanse bank gaan (laten) bellen om dit op te pakken.
Jouw relatie in het buitenland / bank, kan natuurlijk wel een ticket openen bij de partij die zij inhuren om de smsjes te verzenden. Zij kennen alle partijen ertussen die ze gebruiken en mochten ze dan uiteindelijke bij Tele2 aankomen dan kunnen zij op operator niveau ook een ticket naar hen openen.
Beste Eric,

Het is niet alleen de bank maar ook het waterleiding bedrijf en electra maatschappij waarvan de sms’jes niet aankomen. Als zij alle drie van dezelfde partij gebruikmaken zou het kloppen dat ik niets ontvang. Maar als ik via een ander mobielnummer bij simyo en T-mobile wel de berichten binnenkrijg van deze drie maatschappijen, lijkt het mij meer dat het bij Tele2 ligt en deze dus het verstuurde protocol niet ondersteunen of weigeren. Lees op het forum dat dit niet de eerste melding omtrent dit probleem is.
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen apart protocol, het enigste wat er gebeurd kan zijn is dat jij met een geporteerd nummer werkt en de oude provider de sms niet doorstuurt.
Ik heb al 5 jaar ditzelfde nummer bij tele2
Nog enige aanvullingen op mijn vraag. Kan nog steeds geen sms vanuit buitenland ontvangen (webbased). Als ik via afreesms.com een bericht aan mijzelf stuur komt deze niet aan. Ter controle ook aan andere tele2 gebruiker sms gestuurd komt niet aan. Daarna naar 3 andere mensen sms gestuurd bij 3 verschillende providers en deze komen dus wel aan. Lijkt mij nu aannemelijk dat tele2 deze berichten niet doorstuurt en dat oplossing ook hiervandaan moet komen. Graag zo snel mogelijk actie.
Reputatie 7
Badge +4
Informatie van die website:

Send unlimited free SMS messages online. No need to register, just write your message and send unlimited sms to any country you like for FREE! No matter where you are, you will always enjoy our FREE SMS text message Service. Check out the countries available in our list and have fun by sending free SMS to your loved ones for Free!

Het afleveren van sms is niet gratis tussen operators. Dat heet sms interworking. Ik weet niet wat het businessmodel is van deze afreesms.com, maar blijkbaar wringen ze zich in bochten om die sms (via buitenlandse nodes?) af te leveren zonder kosten te betalen bij de ontvangende operators?
Dat dit niet altijd werkt lijkt me nu wel duidelijk. Als afresms zegt sms te kunnen afleveren bij Tele2 nummers, dan zullen zij daar toch de afspraken voor moeten maken met Tele2 of sms wholesale partijen. https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_hubbing

Zie ook de Afreesms FAQ:
I sent a text message and it was not received by the mobile subscriber.
AFreeSMS.com's SMS sending has 99% Success Delivery Rate. There are some reasons why SMS messages did not arrived.
.................
If the status is Delivered and you do not receive this means either your country is blocking our numbers or there is no carrier-to-carrier SMS agreement in place.

Een Carrier - Carrier aggrement start bij de verzender. Dus vraag hen jouw storing te onderzoeken en indien de aggrement ontbreekt dit te regelen.
Heb nog even e.e.a op hun site nagekeken en hier staat tele2 wel genoemd als ondersteunde provider.

Ook Vodafone t-mobile en KPN staan in deze lijst.. bij deze providers komt bericht wel aan. Blijft een vreemde zaak. Maar zit nu wel met problemen waardoor ik bij tele2 geen sms uit buitenland kan ontvangen..
Reputatie 7
Badge +4
Heb nog even e.e.a op hun site nagekeken en hier staat tele2 wel genoemd als ondersteunde provider.

Ook Vodafone t-mobile en KPN staan in deze lijst.. bij deze providers komt bericht wel aan. Blijft een vreemde zaak. Maar zit nu wel met problemen waardoor ik bij tele2 geen sms uit buitenland kan ontvangen..

Elke MNO of MVNO staat in dat lijstje, maar in de FAQ is het duidelijk dat als er geen overeenkomst is het niet werkt. Als dit heel belangrijk voor je is, neem dan een prepaid kaart van een operator waarmee ze wel een carrier-to-carrier aggrement hebben.
Erg makkelijke manier voor tele 2 om hier onderuit te komen. Kan dus beter overgaan naar andere provider. Zoals reeds eerder gemeld gaat het niet om afreesms maar om de bedrijven uit Spanje waar ik een sms van moet ontvangen. En dat lukt dus niet bij tele2. Zal inderdaad bekijken en overwegen om abonnement op te zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Erg makkelijke manier voor tele 2 om hier onderuit te komen. Kan dus beter overgaan naar andere provider. Zoals reeds eerder gemeld gaat het niet om afreesms maar om de bedrijven uit Spanje waar ik een sms van moet ontvangen. En dat lukt dus niet bij tele2. Zal inderdaad bekijken en overwegen om abonnement op te zeggen.

Dit soort free sms heeft geen aflevergarantie. Zodra een andere provider weer de achterdeur voor gratis sms dichtzet zul je weer naar een nieuwe provider moeten uitkijken. Met een prepaid gaat dat makkelijk.
Hier nog zo'n service. Ook naar mijn Tele2 nummer geen aflevering helaas. https://globfone.com/send-text/ Maar wel werkte de "free call".. zonder te technisch te worden, voice interworking is via PSTN netwerken (zeg maar het vaste netwerk) en voor sms moet er een aparte commerciële carrier to carrier relatie zijn op SCCP netwerk niveau, zeg maar signalerings netwerk.
Wil je hier mee zeggen dat de Spaanse bedrijven gebruik maken van niet erkende (freesms) services.
Het gaat toch om gerenoveerde bedrijven zoals electramaatschappij waterleidingbedrijf etc.
Lijkt mij sterk, maar zou kunnen.
Reputatie 3
Beste Ed,

Je hebt tot nu toe alleen reacties ontvangen van een paar fanatieke medeklanten, die geheel vrijwillig en belangeloos alle gebreken van Tele2 proberen recht te praten , maar nog niet van Tele2 zelf. Houd daar wel rekening mee wanneer je overweegt over te stappen en wacht even op een echte medewerker van Tele2 voor je een definitieve beslissing neemt. Je kunt deze herkennen aan de naam met daarachter @Tele2
Reputatie 3
Beste Ed,

Je hebt tot nu toe alleen reacties ontvangen van een paar fanatieke medeklanten, die geheel vrijwillig en belangeloos alle gebreken van Tele2 proberen recht te praten , maar nog niet van Tele2 zelf. Houd daar wel rekening mee wanneer je overweegt over te stappen en wacht even op een echte medewerker van Tele2 voor je een definitieve beslissing neemt. Je kunt deze herkennen aan de naam met daarachter @Tele2
Maar overstappen is op zich een prima idee!

Bedank voor het medeleven. Er zijn meerdere problemen gemeld door gebruikers. Nog geen reactie ontvangen van tele2 medewerker. Misschien dat alle problemen oplossen als ze door T-Mobile zijn overgenomen.
Reputatie 5
Badge +2
@Ed51

Excuses! Was helemaal vergeten dat ik op dit topic had gepost en heb een tijdje niet meegekeken.

@eric gaat helaas in dit topic wel even compleet voorbij het probleem wat je ervaart met het feit dat je van meerdere bedrijven uit spanje geen sms ontvangt.... en focust zich nu alleen maar op de testsite die je gebruikt hebt. Ik snap heel goed dat je nu bij Tele2 aanklopt voor info aangezien dat wat makkelijker qua communiceren is.

Ik kan de partijen wel doorgeven maar denk niet dat dit veel zoden aan de dijk zet. Het gaat om smsjes uit Spanje.

Het is niet alleen de bank maar ook het waterleiding bedrijf en electra maatschappij waarvan de sms’jes niet aankomen.

Aangezien het om meerdere partijen gaat, vond ik het persoonlijk ook wel handig om dan even te vermelden welke bedrijven dit precies zijn. Op die manier kan een moderator intern dan eventueel beter informeren bij de technische dienst. dus a.u.b. vermeld deze nog wel even.

Toch zou ik je adviseren het advies van Eric in een eerdere post van hem wel op te volgen. Je zoekt namelijk een volledige oplossing maar wil maar halve stappen zetten. Neem ook contact op met deze betreffende bedrijven en meldt dat je geen smsjes van hun ontvangt met jouw provider. Het kan inderdaad zo zijn dat de provider die al deze bedrijven gebruiken niet doorkomen bij Tele2. Mocht dit het geval zijn dan kan Tele2 vanuit nederland ook geen ruk voor je betekenen.
Beste baardaapje,
Bedankt voor je reactie, allereerst wil ik geen halve stappen zetten maar vind het vreemd dat sms berichten wel bij andere eerder genoemde operators wel binnen komen maar niet bij Tele2.
Ik probeer mij via internet te registreren bij Iberdrola.es en moet dan een verificatie sms ontvangen. Deze komt niet binnen bij Tele2 maar wel bij andere operator. Van de volgende bedrijven krijg ik geen sms binnen Iberdrola.es , amjasa.es en BBVA.es hoop dat er nu iemand is die serieus naar dit probleem wil kijken. Weet ook niet hoe ik eea met deze bedrijven moet communiceren. Krijg vaak als antwoord we hebben nog nooit problemen gehad we sturen sms berichten over de hele wereld.
Reputatie 5
Badge +2
@Ed51

Thanks voor het vermelden van de betreffende bedrijven! Wie weet kunnen de medewerkers daar wat mee.

Eventueel zou je de betreffende bedrijven nog wel kunnen vragen of ze weten via welke provider hun smsjes gestuurd worden. Zodra je deze info hebt is het namelijk extreem makkelijk voor Tele2 om te achterhalen waar een eventueel probleem aan hun kant eigen kant ligt. Dat wordt wat moeilijker als Tele2 geen flauw idee heeft via welke operator de smsjes moeten binnen komen. (hoop dat je dat kan begrijpen)

Bedankt voor je reactie, allereerst wil ik geen halve stappen zetten maar vind het vreemd dat sms berichten wel bij andere eerder genoemde operators wel binnen komen maar niet bij Tele2.

Ik snap je mening echt heel goed! Voor iemand die niet in deze sector werkt of vergaande kennis van internationale procedures tussen providers is dat nou eenmaal moeilijk voor te stellen. (niet lullig bedoeld)

Om je even een vergelijking te geven uit mijn eigen werkervaring....

Ik heb een tijd voor IKEA gewerkt als customer support. Daar kreeg ik vaak Nederlanders aan de lijn die iets hadden gekocht bij een IKEA in Duitsland of Belgie. Helaas kan IKEA Nederland dan totaal niets voor ze doen omdat de systemen tussen de verschillende landen compleet anders is, om maar niet te spreken over de regelgeving of procedures. Ik moest men dan doorverwijzen naar de IKEA klantenservice van het land waar het gekocht was. Maar 1 op de 10 had hier begrip voor.. want immers... IKEA is IKEA toch? Dezelfde principe zou je een klein beetje kunnen toepassen op jouw casus. Een SMS is een SMS toch? dat klopt! Maar hoe die geleverd worden en wat er precies achter de schermen speelt kan compleet verschillen per land.

PS:

Mijn IKEA voorbeeld past niet echt bij de werkwijze tussen providers. Het was gewoon even een suffe poging.
@BaardDraakje

Ik begrijp je uitleg heb zelf 40 jaar in de It gewerkt (oude stempel) maar kan nog steeds niet geloven dat het probleem niet bij tele2 ligt. Bij de BBVA vertelden ze mij dat ze klanten over de hele wereld hebben, maar nog nooit klachten hebben gehad. Zelfs niet uit Rusland. Heb toch sterk de indruk dat tele2 de deur dichthoudt waar andere “Nederlandse” providers waarschijnlijk toleranter zijn. Neem ook aan dat de Spaanse bedrijven gebruik maken van de gerenommeerde Spaanse telecom providers.
Reputatie 5
Badge +2
Bij de BBVA vertelden ze mij dat ze klanten over de hele wereld hebben, maar nog nooit klachten hebben gehad. Zelfs niet uit Rusland.

Doet me, grappig genoeg, denken aan het aloude gezegde: " Als de rest van je vrienden in de sloot springt, spring jij dan ook ? ". Persoonlijk vindt ik het ook een laks argument van de BBVA dan. Omdat iets bij de rest werkt.... zou het ook bij dienst / bedrijf X moeten werken dat technisch gezien een compleet onafhankelijke organisatie is. Het probleem kan aan een van de twee kanten liggen. Of er gaat iets fout aan de spaanse kant. Of aan de Tele2 Nederland kant. Het is veel logischer om zo'n denkwijze te gebruiken dan die van de BBVA in mijn mening

Heb toch sterk de indruk dat tele2 de deur dichthoudt waar andere “Nederlandse” providers waarschijnlijk toleranter zijn..

Het kan nog steeds gewoonweg een technische storing zijn. De argumentatie dat " tele2 de deur dichthoudt " komt, naar mijn inziens, over alsof je Tele2 hier nu ervan beschuldigt dat ze bewust de spaanse providers blokkeren. Laten we a.u.b. niet gelijk deze gedachtengang ingaan zonder on-omstotelijk bewijs dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
@BaardDraakje
Aloude gezegde slaat nergens op. Als BBVA via hun computersysteem een controle sms stuurt naar een Nederlands Simyo(KPN) nummer komt deze luid en duidelijk over. Bij deze bank moet je op hun kantoor alle gegevens opgeven en diverse formulieren ondertekenen voordat er ook maar 1 controle sms verstuurd gaat worden. Dus weten zij wel degelijk of hun systeem werkt of niet. Vandaar hun opmerking dat ze zelfs bij Russische klanten geen probleem hebben. Blijf het probleem dus bij Tele2 neerleggen. Maar krijg de indruk dat er geen enkele Tele2 medewerker hier naar kan of wil kijken.