beantwoord

Geen verbinding met netwerk

• 28 maart 2016
  • 5 reacties
  • 386 x bekeken

Ik heb al enkele maanden last van de mededeling: "Geen verbinding met netwerk".
Hierdoor kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik heb al alles geprobeerd, tot en met het bellen van klantenservice.
Nog steeds geen verandering ondanks de toezegging dat het wordt opgelost.
Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik mijn geld terugkrijgen voor de maanden dat het abonnement niet heeft gewerkt (vanaf november vorig jaar).
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 4 april 2016, 11:46

Beste Niels,

Allereerst bedankt voor jouw privébericht.

- Ik zie dat de 4G-dekking bij jou binnenshuis niet optimaal is, maar 2G en 3G moeten binnen prima zijn, waardoor jij geen probleem met zowel bellen als internetten moet hebben
- Heb je al geprobeerd jouw telefoon opnieuw in te stellen aan de hand van onze toestelhulp?
- Heb je de simkaart al eens in een ander toestel geprobeerd om uit te sluiten dat het misschien om het toestel gaat?

Als beide opties niet lukken, wil je dan het volgende voor mij uitvoeren?

- Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Telefoon > Simapps > SIM menu > Selecteer SIM > Kies vervolgens voor 'Automatische SIM selectie'.
- Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie.

Als je na het instellen van deze optie geen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Ik heb het zelfde probleem vanaf oktober door de nieuwe simkaart
Reputatie 4
Badge +3
Beste Nielsjepielsje,

Een paar maanden lang geen netwerk klinkt wel erg raar en natuurlijk vooral vervelend! Is dit constant of alleen op een bepaalde locatie? Als het locatie-afhankelijk is, moet jouw ervaring overeen komen met het serviceniveau dat wij aangeven aldaar te bieden. Je kunt dit vinden via onze dekkingskaart. Als jouw ervaring afwijkt van hetgeen jij mag verwachten volgens onze dekkingskaart, dan hoor ik het graag van je.
Als je constant geen service hebt, ontvang ik graag jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer via een privébericht. Dan ga ik kijken of alles goed staat in het systeem.

Het betwisten van de abonnementskosten kan via dit formulier. Dat kan pas vanaf het moment dat het probleem is opgelost. Bij lopende zaken wordt dit niet in behandeling genomen. Ik zeg dit er expres even bij, aangezien je dit anders voor niets gaat invullen nu 🙂 Maar laten we eerst eens samen naar het probleem kijken! Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Rick

@otje25: Wil je een nieuw topic over jouw probleem aanmaken? Anders loopt alles zo door elkaar heen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Beste Niels,

Allereerst bedankt voor jouw privébericht.

- Ik zie dat de 4G-dekking bij jou binnenshuis niet optimaal is, maar 2G en 3G moeten binnen prima zijn, waardoor jij geen probleem met zowel bellen als internetten moet hebben
- Heb je al geprobeerd jouw telefoon opnieuw in te stellen aan de hand van onze toestelhulp?
- Heb je de simkaart al eens in een ander toestel geprobeerd om uit te sluiten dat het misschien om het toestel gaat?

Als beide opties niet lukken, wil je dan het volgende voor mij uitvoeren?

- Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Telefoon > Simapps > SIM menu > Selecteer SIM > Kies vervolgens voor 'Automatische SIM selectie'.
- Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie.

Als je na het instellen van deze optie geen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Rick
Dag Rick,

Je oplossing heeft geholpen. Thnx.
Reputatie 4
Badge +3
Dat is goed om te horen, Niels 🙂 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Omdat de klantvraag is beantwoord, sluit ik dit topic.