beantwoord

Geen verbinding in Noord-Macedonië

  • 16 April 2022
  • 2 reacties
  • 450 x bekeken

Vorig jaar waren we met een groep in Noord-Macedonië, en toen hadden ik en één ander persoon die Tele2 hadden geen verbinding in Noord-Macedonië. Bij een rondreis door het land, als we in de buurt van landsgrenzen kwamen, konden we wel verbindingen van Bulgarije en Griekenland oppikken.

Nou goed, een tijdelijk verbindingsprobleem bij Tele2 voor Noord-Macedonië misschien dacht ik toen.

Maar nu ben ik er dit jaar met een andere groep. En ik heb in de tussentijd ook een nieuwe telefoon en uit voorzorg een nieuwe simkaart besteld. Maar wat blijkt nu: weer heb ik én de twee anderen uit de groep die ook Tele2 hebben geen verbinding in dit land.

Als ik handmatig een netwerkoperator probeer te selecteren, gebeurt er één van de volgende dingen:

-Hij zegt "Verbinden niet gelukt. Probeer het later opnieuw"

-Hij zegt "Uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe"

-Heel soms lukt het voor een paar seconden en dan verbreekt ie de verbinding weer.

 

Hoe kan dat? Waarom wil Tele2 niet verbinden in Noord-Macedonië?

Kan men dat bij Tele2 oplossen?

 

Ik ben verder een heel tevreden Tele2 klant, maar dit is wel heel vervelend. Ik ga regelmatig naar Noord-Macedonië, dus als hier geen oplossing voor is, voel ik mij genoodzaakt een andere provider op te zoeken...

 

icon

Beste antwoord door Kok1992 18 April 2022, 08:38

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Eén van mijn groepsgenoten heeft de oplossing gevonden: als wij bij instellingen - verbindingen - mobiele netwerken - netwerkmodus instellen dat ie alleen maar 3G of 2G moet pakken, dan doet ie het opeens wel!

Heel gek, want je zou zeggen dat ie zelf gewoon het netwerk moet pakken wat beschikbaar is.

Maar wij zijn heel blij dat er een oplossing is.

Maar wat ik wel een ding vind: nergens op het Tele2 forum en nergens op de Tele2 website is deze oplossing te vinden... Lijkt me goed als dat wel duidelijk wordt aangegeven!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Kok1992 allereerst superfijn om te horen dat je een tevreden klant bent! Dat wil ik graag zo houden. Ook fijn om te horen dat jullie de oplossing hebben gevonden. Excuses voor de vertraagde reactie, in het weekend zijn we niet aanwezig op de Community en dankzij Pasen hadden we natuurlijk een lang weekend.

Heb je toevallig dit artikel wel kunnen vinden hier op de Community? 

Wellicht dat deze iets heeft kunnen helpen, maar superbedankt voor je feedback en het delen van de oplossing. Dit artikel kan natuurlijk altijd aangevuld worden, dus ik waardeer het heel erg.

Ook zal ik deze oplossing doorgeven aan mijn collega's, zodat deze wellicht op andere plekken gedeeld kan worden. Voor nu wens ik je nog een heel fijn verblijf in Noord-Macedonië en als je nog eens vragen hebt, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar! 😃

Reageer