beantwoord

Geen verbinding buiten de EU?

• 22 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 87 x bekeken

Ik was begin deze maand in de VS, en kreeg van Tele2 een SMSje dat ik voor 6 euro een databundel kon kopen voor in de VS (groen, 150 MB). Ik heb dit toen gedaan, maar heb in zowel Los Angeles, als Albuquerque als Atlanta geen enkele seconde ontvangst gehad.

Op zich vind ik die 6 euro niet dramatisch, maar het is wel heel vervelend dat je er van uit gaat dat je ontvangst gaat hebben, maar vervolgens niks hebt. Ik vraag mij af of het probleem aan mij ligt, of dat Tele2 inderdaad niet in staat is om in de VS data te leveren.

Dit gebeurde mij ook al in februari, toen ik voor 18 euro data had gekocht voor China (paars), maar in heel Beijing geen ontvangst heb gehad. Wederom, die 18 euro is geen big deal, maar in China zitten en geen internet hebben is wel knap vervelend. Destijds ging ik er van uit dat de Chinese overheid dwars lag, maar dat zal in de VS niet het geval zijn.

Wederom: is dit een algemeen probleem, of doe ik gewoon iets verkeerd?

icon

Beste antwoord door eric 22 oktober 2019, 19:16

Wat voor toestel heb je? Als het geen gecertificeerd toestel is dan zul je zelf de internet settings moeten controleren als je in het buitenland bent. Soms veranderen dit soort toestellen het wel eens in internet.tele2.se.  Het moet dus zijn internet.tele2.nl . Daarnaast moet je ook data roaming aan hebben staan. Voor eventuele hulp bij je instellingen en waar je dat moet doen check toestelhulp

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wat voor toestel heb je? Als het geen gecertificeerd toestel is dan zul je zelf de internet settings moeten controleren als je in het buitenland bent. Soms veranderen dit soort toestellen het wel eens in internet.tele2.se.  Het moet dus zijn internet.tele2.nl . Daarnaast moet je ook data roaming aan hebben staan. Voor eventuele hulp bij je instellingen en waar je dat moet doen check toestelhulp

Hoi eric,

Ik heb een Oneplus 6, dus die staat wel in de lijst met compatibele telefoons, maar deze staat niet in de lijst van de toestelhulp pagina.

Reputatie 7
Badge +4

Dat toestel staat wel op de whitelist, maar is niet gecertificeerd. Tele2 verkoopt dit toestel niet. Maar zoals aangegeven, als je de APN controleert in het buitenland gaat je internetpagina gewoon werken.

Reageer