beantwoord

Geen terugbetaling ontvangen

  • 14 July 2022
  • 22 reacties
  • 304 x bekeken

Erg jammer dat er op jullie website staat dat het geld binnen 14 dagen word teruggestort .     Nu zijn we 18 dagen verder en nog steeds niks terug gekregen. Nadat we tele2 gebeld hebben kregen we te horen dat we teruggebeld zouden worden om te kijken wat er mis is gegaan . Word niet teruggebeld.

Morgen is het vrijdag en gaan we het weekend in waarschijnlijk zal het weer niet overgemaakt worden en kunnen we weer wachten tot na het weekend.

Maar als je je abbo niet optijd betaald dan krijg je problemen erg jammer dit, maar jullie kunnen zolang erover doen als jullie zelf willen.

Maar na al de klachten hier gelezen te hebben zal het nog wel ff duren voor we het geld terug krijgen .

 

icon

Beste antwoord door Johrick van Tele2 15 July 2022, 08:37

Bekijk origineel bericht

22 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @LinnVj

Welkom op de Tele2 Community! Ik snap je gevoel helemaal, maar ik denk dat er een foutje is gemaakt. Ik heb meteen met je meegeken en zie dat mijn collega gisteren een melding heeft gemaakt bij de verantwoordelijke afdeling hiervoor. We zijn dit nu aan het onderzoeken en hopen snel op duidelijkheid, ook voor jou! Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen, laat je het mij dan weten? Dan doe ik mijn best voor je! Ik wens je een heel fijn weekend toe.

Groetjes,

Johrick 

Dag, ik heb precies hetzelfde en ben het helemaal met Linn eens. Als klant moet je direct betalen maar terugkrijgen duurt ook bij mij heel lang. Ik wacht sinds 27 maart op mijn terugbetaling. Via de chat al 10 x een berichtje gestuurd en hoopvolle reacties gekregen dat ze er alles aan doen om t op te lossen en dat t wordt door gestuurd naar de juiste afdeling. Nu bijna twee maanden verder en geen terug betaling. Dit  frustreert mij enorm.
 

Ik had op 27 maart gebeld en aangegeven dat ik mijn toestel (verlenging abonnement) nog niet had ontvangen (besteld op 14 maart). De bestelling was niet door gekomen en het advies was nogmaals te bestellen en te betalen want t geld van mijn 1e bestelling zou ik snel terugkrijgen. Ook na 2e bestelling kreeg ik geen bevestiging. Bleek er een bug in mijn account te zitten waardoor bestellingen nooit zouden doorkomen.
 

Nu heb ik automatisch een Sim only abonnement. Terwijl ik wilde verlengen met nieuwe telefoon. Iedere keer moet ik mijn hele verhaal uitleggen en opnieuw kenmerken doorgeven van mijn betalingen. Het lijkt of de afdelingen onderling niet communiceren. Front Office zet mijn probleem door en dan gaat het de black box in….  Heel slecht dit en ik zou in mijn omgeving tele2 niet meer aanbevelen. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, welkom op de Community en bedankt voor je uitleg! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad wat eerdere contactmomenten. Ik snap volkomen dat je de terugbetaling zo snel mogelijk wil ontvangen en, geloof me, daar zijn we écht mee bezig. Ik zie dat mijn collega Reimer het verzoek al uit heeft staan bij de juiste afdeling sinds eergisteren. Voor nu kunnen we alleen wachten op hun reactie. Wat er bij eerdere contactmomenten niet goed is gegaan toen zij het verzoek indienden bij de juiste afdeling weet ik niet, maar ik heb goede hoop dat het met het verzoek van Reimer helemaal goed komt. Ik ga er vanuit dat hij binnen 5 werkdagen een reactie ontvangt, maar houd er rekening mee - mocht dit vallen onder een zoekgeraakte betaling dan kan de verwerkingstijd oplopen tot 14 werkdagen.

Terugbetalingen kunnen even duren, dat weet ik ook uit ervaring, maar ik garandeer je dat collega's ermee bezig zijn en dat het altijd goed komt. Laat het gerust weten als je eind volgende week nog niets hebt gehoord, dan kijken we graag of er een update is gekomen in de case die voor je is aangemaakt.

Voor nu wens ik je in ieder geval een heel fijn weekend!

Dag, inmiddels is het 31 mei en heb ik nog niets vernomen over de terugbetaling! 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, de 14 werkdagen zijn nog niet voorbij, maar ik snap dat je zit te popelen. Ik had mijn collega al eerder een bericht gestuurd om te vragen of hij terugkoppeling heeft gehad van de juiste afdeling, maar ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik heb hem zojuist een reminder gestuurd. Ik hoop spoedig antwoord te krijgen en dan hoor je het direct van me!

Reimer heeft mij tot op heden niets laten weten….

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, niet leuk om te horen! Ik heb ook niks meer van hem gehoord, dus ik heb zojuist de afdeling fakturatie zelf gemaild voor meer informatie over deze terugstorting. Zodra ik reactie heb hoor je direct van me. Ik verwacht binnen 7 kalenderdagen antwoord te krijgen.

Ik heb een klachtbrief geschreven en mij is gevraagd om print screen van mijn 2 betalingen te sturen. Blijkbaar is 1 betaling niet bekend bij jullie. Zucht. Op 26 juni heb ik de bewijzen verzonden maar tot op heden geen reactie. 
 

Ik wilde zojuist mijn abonnement opnieuw verlengen ook al heb ik €105,41 nog niet terug ontvangen. Tot mijn verbazing krijg ik de melding dat ik niet in aanmerking kom voor een verlenging. Blijkbaar zit er nog steeds een bug in mijn account want qua inkomen ben ik er niet op achteruit gegaan dus snap dit even niet. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, ik zie inderdaad dat er een mailtje is gestuurd met de vraag naar de twee betalingsbewijzen. Heb je op die mail via een 'reply’ gereageerd? Ik kan namelijk geen mailreactie terugvinden in het systeem. Wil je een van de volgende opties (nogmaals) proberen:

  • Reageren op de mail van Agnes van 26 juni 2023 met de betaalbewijzen (dit mogen screenshots zijn)
  • Stuur opnieuw een betalingsbewijs naar betalingsbewijs_@service.tele2.nl. Let op: Dit mag géén screenshot zijn van je transactie; in plaats daarvan kies je in de bankieren app voor ‘Deel transactie’. Zo wordt er een PDF-bestand aangemaakt dat je naar ons kunt mailen. Vermeld in je e-mail ook voor welk mobiele nummer of klantnummer je de betaling hebt gedaan. Zonder deze informatie kunnen we je verzoek niet in behandeling nemen.

Mijn collega Agnes is vandaag vrij, maar als het goed is is ze er morgen weer. Ik laat ook een berichtje bij haar achter om te kijken of zij jouw mailtje wel terug kan vinden. Dat zou natuurlijk helemaal top zijn, maar voor zover ik nu kan zien is 'ie niet bij ons aangekomen. Probeer bovenstaande s.v.p. voor de zekerheid opnieuw. Ik hoop dat we het dan snel voor je kunnen oplossen!

 

Ik heb al twee keer een mail gestuurd met print screens maar nu begrijp ik dat dit pdf moeten zijn. Zou voortaan handiger zijn als jullie dit in de eerste mail vermelden….

Zojuist weer tijd genomen om jullie te bewijzen dat ik heb betaald, 2 pdf’s verzonden inclusief gewenste informatie. Hopelijk komt het na vier maanden een keer goed!

Reputatie 7
Badge +12

Hi Meyer, ik durf niet te zeggen hoe streng ze zijn met screenshots en PDF-bestanden. Als er op een mail gereageerd wordt kan het simpelweg een screenshot zijn. Voor mailtjes naar bovenstaand e-mailadres willen mijn collega's wel graag PDF-bestanden. Ik snap dat dit verwarrend is.

Ik heb mijn collega net gesproken en ook zij zag de eerdere mailtjes niet binnenkomen. Ik hoop dat je nieuwe mailtjes snel worden opgepakt. Mocht je volgende week nog niets hebben gehoord, kom dan even terug in dit topic. Ik ben zelf niet aanwezig, maar mijn collega kan dan zien of er wellicht al een update is.

Ik heb nog steeds niet vernomen van jullie…. 
al 4 maanden wacht ik op terubetaling! 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, nogmaals bedankt voor het mailen van de PDF-bestanden. Ik zie dat deze nu wel goed zijn aangekomen. Mijn collega heeft fakturatie inmiddels gemaild n.a.v. de betaalbewijzen. Ik heb haar gevraagd me op de hoogte te houden als ze reactie heeft gekregen, maar ik zal de case ook blijven volgen. Het kan nog een paar dagen duren voordat er een reactie komt en ik las dat mijn collega je zou bellen zodra er reactie is. Ik hoop dat er snel positief bericht komt!

Helaas nog geen terugstorting ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, ik zie het inderdaad, geen zorgen we zijn er nog mee bezig. Mijn collega die er met fakturatie aan werkt heeft me de afgelopen week op de hoogte gehouden. We wachten momenteel weer op een reactie van fakturatie. Ik moet je nog heel even om geduld vragen, maar we maken stappen!

Goedemorgen, ik heb nog steeds niets vernomen! 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Meyerl24, het duurde even, maar we zijn er eindelijk uit! Mijn collega's hebben ernaar gekeken en wat blijkt - de terugbetaling was op 04 mei 2023 al gedaan. Één van de betaalbewijzen die je had gestuurd was namelijk een bijschrijving. In dit kenmerk staat ook dat het om een refund gaat, namelijk 'TMNL-refund-20230502’. Als je naar je internetbankieren gaat en naar de datum van 4 mei, dan zou je dit ook moeten zien.

Is het zo helemaal duidelijk? 😊

Nee tuurlijk niet. Die refund was van mijn Ideal ing verlenging. Die heb ik terug. 
 

Mijn creditcard verlenging niet. 
 

Nemen jullie mij wel serieus of is dit een grap. 

Ik word echt heel moe van jullie.
 

Eerste keer met ING verlengd, geen telefoon ontvangen. Op advies van jullie een Tweede keer verlengd, geen telefoon ontvangen. Die tweede keer was met credit card. Dit was op 27 maart 2023. 
 

Het is nu 14 augustus 2023. Bijna 5 maanden later. Stort gewoon mijn geld terug met rente. Of bel mij een keer ipv hele tijd via dit forum. Echt een klantenservice van niks. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi, allereerst; natuurlijk nemen we je serieus. Mijn collega's en ik zijn er veel mee bezig geweest om uit te zoeken wat er precies aan de hand is en waar de betaling is gebleven. Nu geeft onze financiële afdeling aan dat er maar één betaling is gedaan (die met de credit card). De PDF-jes die we hebben ontvangen bestaan uit een afschrift van de creditcard en een screenshot van de refund die ik hierboven heb genoemd. Er mist - zie ik nu - nog één betaalbewijs. Wellicht is dat de reden dat mijn collega's die betaling niet vinden, of er is daadwerkelijk maar één keer afgeschreven.

Ik wil je wel graag wat duidelijkheid geven over het forum. Dit is een klant-helpt-klant Community, waar ik uiteraard 100% klaar sta om je te helpen. Als je liever wil bellen, dan staan mijn collega's van de klantenservice 100% voor je klaar. Ik wil je vragen nogmaals goed te controleren of de eerste iDeal betaling daadwerkelijk is afgeschreven en zo niet, met mijn collega's te bellen op 020-7544444) en het tweede betaalbewijs bij de hand te houden. Mijn collega's zullen daarmee opnieuw de betaling moeten zoeken.

Ik ben zelf na vandaag afwezig, maar uiteraard staan er dan andere collega's hier voor je klaar. Echter hebben zij ook niet de mogelijkheid om te bellen. Dat ligt echt bij de klantenservice.

Ik begrijp dat ik bij ieder contact alles vanaf dag 1 opnieuw moet uitleggen.  Ik ga wel Weer een klachtenbrief schrijven met bewijzen want we komen er zo niet uit. 

Reageer