beantwoord

Geen sms-verificatie

  • 11 January 2021
  • 3 reacties
  • 274 x bekeken

Hoi, 

 

ik krijg geen sms-verificatie meer binnen van enkele sites… Enig idee waar dit door komt? 
 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 12 January 2021, 00:34

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7

Dan ben je waarschijnlijk recent gemigreerd naar het nieuwe (T-Mobile) netwerk en het nieuwe systeem. Er zijn meer van deze klachten. Het lijkt erop dat sommige sms verzenders de berichten niet op het juiste netwerk afleveren, omdat ze de wijziging naar T-Mobile niet goed hebben doorgevoerd. De verzender kan traceren waar de sms niet meer afgeleverd kan worden. Het werkt ongeveer hetzelfde als met brievenbus post en je verhuist. Wacht hier op de reactie van een Tele2 moderator voor meer informatie.

Hallo, 

Ik heb hier ook last van ook na activering van mijn nieuwe Sim. Dacht eigenlijk dat het dan verholpen zou zijn maar helaas. Dit is zeer vervelend en hoop dat iemand mij hierin verder kan helpen.. aangezien ik van belangrijke instanties zoals inloggen op mijn werk app geen vertificatie code via sms meer ontvang om me te kunnen inloggen waardoor ik niet beschikbaar ben. Ik ga er vanuit dus ook dat andere bedrijven mij ook geen berichten kunnen sturen. Ik kan nu wel weer sms ontvangen en versturen naar contacten.. 

Kan iemand mij verder helpen want ik weet niet wat ik hiermee moet doen heb al vanalles geprobeerd en kan niet nog weken hiermee afwachten.

Reputatie 7
Badge +12

Sms van bedrijven komen via het internet en die sms serviceproviders houden niet altijd realtime de NL porteringen bij, dat kost namelijk geld.. Dan downloaden ze eens in de zoveel tijd een nieuwe file en sturen dan de sms weer de goede kant op.

NL mobiele providers gebruiken wel realtime portering informatie, dus mobiel naar mobiel gaat meerstal binnen een dag weer goed. Voor de rest is het afwachten of het betreffende bedrijf duidleijk maken dat de dienstverlener die zij voor SMS gebruiken niet realtime porteringen volgt.