beantwoord

Geen sms ontvangen

  • 1 April 2021
  • 9 reacties
  • 1556 x bekeken

Ik kan eigenlijk al maanden geen sms binnen krijgen van mensen met andere providers. Het wordt ondertussen wel vrij onhandig en ik heb alles al geprobeerd qua instelling veranderen en zelfs een andere berichten app maar niks werkt.

Ik hoop dat dit op te lossen is. Ik kan nog wel sms versturen en die komt ook aan bij mensen met een andere provider maar zij kunnen dus niet reageren. Maar bellen werkt wel. Ik vind het wat gek.

icon

Beste antwoord door pipodeclown 1 April 2021, 23:31

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is het nog niet heel lang aan de gang. (kleine maand). Heb al een paar keer gebeld naar de Klantenservice maar daar krijg ik nog niks uit. De TD is zelfs al een keer mijn hele case verloren bleek uit een 2de telefoontje. Het is niet zo dat ik SMS veel gebruik, maar helaas gebruiken grote bedrijven het nog wel voor verificatie. . Daar krijg ik nu natuurlijk niks van. 

Switchen van provider zit er voor mij nog niet in helaas dus dat is voor mij geen optie. Ik zie deze problemen al sinds medio November aan de gang zijn. Ik wacht nu op een telefoontje wat ik binnen 48 uur zou ontvangen sinds maandagmiddag maar nog niks gehoord..

Reputatie 7
Badge +8

@ikwil.... als je zoiets in een bestaand draadje toevoegt in plaats van een eigen draad te starten krijg je sowieso weinig reacties en met zo'n accountnaam denken de meesten, dan vraag het maar aan die andere provider. 

Ook hier geen verificatie sms-en van diverse aanbieders, nadat ik over ben gezet naar het t=mobile netwerk. Nu zag ik op diverse andere fora waaronder die van t-mobile dat daar de verificatie problemen ook al aan de hand waren en daar hebben ze ons tussen gezet, dit is al sinds 2018 aan de gang….inmiddels kan ik overstappen, maar online bij een andere provider aanmelden is kansloos omdat je daar ook je raad het al  een verificatiecode nodig hebt voor nummerbehoud, die dan vervolgens niet aankomt, wat gaan jullie hier aan doen tele 2? diverse telefoontjes met de klantenservice hebben nog geen vruchten afgeworpen, ik zou terug moeten bellen en dan terwijl de TD meekijkt , verificatie smsen moeten opvragen, zodat er kan worden gekeken waar het fout gaat

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Chaar188,

Welkom op de Community! Ik ga je helpen zodat je weer sms kan ontvangen van andere providers.

Soms komt het voor dat er problemen zijn met het ontvangen van smsjes, bijvoorbeeld als je overstapt naar een andere provider. Ontvang je nu helemaal geen smsjes meer of nog wel van instanties en bedrijven? Goed dat je zelf al dingen hebt geprobeerd om het op te lossen, geen zorgen ik ga je helpen. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik heb direct een case aangemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen om voorbeelden vragen van smsjes die jij niet ontvangt maar zeker van bent dat ze wel naar jou verstuurd worden. Kan je misschien checken of het juiste nummer is ingesteld bij jouw sms-berichtencentrale? Controleer of de klant het juiste sms-berichtencentrale nummer heeft ingesteld. Het juiste nummer is +31624000000

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +12

Die cache zijn routeringsregels die deze internet to sms gateway bedrijven gebruiken. De info zouden ze kunnen ophalen bij vereniging Coin. Als ze geen “lid” zijn van die vereniging, kunnen ze niet realtime de porteringen bijwerken. Maar het is het offline verwerken van file die je kunt downloaden bij Coin. Dat wordt niet versneld doordat er voor 1 nummer opeens veel smsjes zijn. De verzenders van die sms moeten hun leverancier (internet to sms gateway provider) aansporen om de updates veel vaker te doen, ook al kost dat meer geld.

Reputatie 7
Badge +8

Misschien te simpel gedacht, maar zou het mogelijk zijn om die update van die cache te versnellen door iemand erg grote aantallen sms te laten versturen? 

Reputatie 7

Inderdaad een routing probleem, maar oude forwards laten bestaan is niet de manier. Er wordt door providers periodiek een update doorgegeven van wijzigingen voor routes. Vaak voeren goedkope bulkverzenders deze updates eenmaal in de zoveel tijd door, dat is goedkoper. Maar als je voor langere tijd van geen enkel ander netwerk berichten ontvangt dan kan er natuurlijk ook iets mis zijn gegaan met het verzenden van de update vanuit Tele2. Zoals gezegd, wacht even op de reactie van een Tele2 moderator.

Ligt totaal aan Tele2. Laat je niets wijs maken. Zie hier uitleg van @Kuro . En Tele2 doet er geen ene moer aan!

 

 

Ik kan je garanderen dat het ‘opnieuw instellen’  van SMS berichten niet werkt. Ik heb een PhD in CS dus ik kan je uitleggen waarom dit niet gaat werken. De manier waarop deze SMS berichten worden gestuurd is via centrale hubs die dit verzorgen, bedrijven zoals ING, etc. versturen alleen een online request met de content and destination, de rest wordt door deze services verzorgd - deze worden zogename “ SMS aggregators” genoemd die geautomatiseerd bulk SMS kan versturen tegen een laag tarief.

Deze aggregators verbinden internationaal via internet netwerken het bericht door naar een lokale destinatie, waarna het bericht lokaal over gezet wordt op het short message service center (SMSC) netwerk en via dat netwerk wordt het geroute naar de provider en via de provider naar de klant. De aggregator betaald hiervoor een laag tarief aan de eigenaar van het netwerk.

Wat hier naar alle waarschijnlijkheid gebeurd is dat de SMSC verbinding nog steeds geroute wordt naar het oude netwerk van tele2, en aangezien de centrale hubs niet onder beheer van tele2 zijn kunnen ze ook geen update uitvoeren. Hierdoor krijg je nooit het bericht op je telefoon krijgt terwijl het wel door de broker is verzonden en ‘aangekomen’ is. Deze SMS berichten zijn dus als het ware verloren.

Waar tele2 hier in totaal heeft gefaald is om een routing op te zetten die berichten op het oude netwerk opvangt en daarna translate naar het nieuwe netwerk zodat ze alsnog, met een delay, aankomen. Wellicht uit onkunde of uit geldbesparing, maar daardoor krijgen betalende klanten dus mogelijk weken lang geen berichten (en berichten gaan verloren) totdat de nieuwe routings geupdate zijn bij alle andere hubs in het SMSC netwerk. Daar bestaan geen garanties voor.

De oplossing die hier wordt geboden, en het contact opnemen met bedrijven zal geen zin hebben omdat dit een routing probleem is. Daarom werkt directe SMSC → SMSC berichten wel, zoals direct het versturen van een SMS bericht vanaf een andere telefoon. Daar kunnen de bedrijven niets aan doen en de brokers niets, alleen de beheerders van de SMSC hubs kunnen daar iets aan doen. Tele2 kan uiteraard ook iets doen, maar het is duidelijk (na ruim 2 weken geen service) dat zij de update gaan afwachten en niet actief een oplossing gaan aanbieden.

De enige opties die je hebt is afwachten tot de routing cache / registry in de hubs zijn vervangen met de nieuwe routings (waarbij tele2 jou niet kan vertellen hoe lang dat gaat duren, dat is technische informatie waar zij geen toegang tot hebben) waarna zij het ‘magisch’ hebben opgelost of overstappen naar een dienst die niet dit soort amateuristische blunders maakt.

Reputatie 7

Jouw verzonden berichten komen wel aan omdat Tele2 het bericht via de juiste route bij de juiste provider aflevert. Mogelijk door de migratie leveren andere providers berichten aan jou niet op de juiste plek af, waardoor het bij Tele2 niet aankomt. Het mooiste is als iemand bij een andere provider aangeeft dat zijn sms niet bij jou aankomt. Vergelijk het met bezorgen van de post, de verzender kan zien waar hij aflevert en of het daadwerkelijk afgeleverd wordt, de ontvanger (die niets ontvangt) kan niets zien. Soms is het wel mogelijk dat de technische dienst contact opneemt met een andere provider om te wijzen op de route die de aflevering van een bericht zou moeten zijn. Wacht even tot een Tele2 moderator hier in je topic reageert.