beantwoord

Geen sms in Turkije

• 16 juli 2019
  • 21 reacties
  • 432 x bekeken

Hallo allen,
Momenteel zit ik in Turkije en kan met geen mogelijkheid SMS ontvangen !
Ik heb alle instellingen gecontroleerd, de toestel opnieuw gestart maar dit mog niet baten.
Ik heb het echt nodig dus wie helpt mij ?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 17 juli 2019, 15:40

Uit onderzoek is gebleken dat de SMSberichten geblokkeerd worden door de Turkse provider. Helaas kunnen we dit niet oplossen.

Excuses voor het ongemak.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Probeer eens handmatig een ander netwerk in Turkye te selecteren.
Helaas werkt dat ook niet !
Reputatie 7
Badge +4
Heb je wel toegang tot andere netwerken?
Ik heb zelfs met de telefoon van mijn zoon geprobeerd maar helaas krijg ik nog steeds geen sms.
Dus mijn simkaart in de telefoon van mijn zoon !
Ik heb zelfs met de telefoon van mijn zoon geprobeerd maar helaas krijg ik nog steeds geen sms.
Dus mijn simkaart in de telefoon van mijn zoon !

Ook andere netwerken geprobeerd !
Reputatie 7
Badge +4
Als jij kunt bellen en een sms kan versturen dan is er verder niet veel meer wat je kunt proberen. Misschien is het een specifieke dienst die geen ondersteuning biedt als jij in het buitenland zit. Kun je b.v. wel een sms naar jezelf sturen?
Dit was voor mij de laatste druppel !!
Zodra ik weer in Nederland ben ga ik gelijk naar een andere provider.
Reputatie 7
Badge +4
Nou nou, je praat hier met medeklanten he. Directe klantenservice heeft Tele2 alleen telefonisch, op dit forum herken je moderators aan hun NAAM + "Van tele2".
Ik kan je geen ongelijk geven Eric,
Reputatie 5
Badge
Ik kan je geen ongelijk geven Eric,

Je begrijpt het verkeerd. @eric is een klant die je probeert te helpen. Medewerkers van de klantenservice kunnen je vast verder helpen. Ik lees meerdere topics over problemen in Turkije.
@Jacco bedankt voor de heldere uitleg.
Reputatie 5
Badge
@Jacco bedankt voor de heldere uitleg.

Geen dank! En nog een hele fijne vakantie toegewenst in Turkije 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Je zegt dat je geen sms kunt ontvangen, kun je wel een sms versturen of een telefoongesprek starten? Dat geeft aan of je een juiste connectie hebt met een netwerk.
Ik kan wel bellen en gebeld worden, maar geen sms versturen of ontvangen.
Reputatie 7
Badge +1
Als je voorheen wel een sms kon versturen, dan ligt het mogelijk aan de lokale provider. We lezen op het forum vaker dat sms berichten in sommig landen niet altijd aankomen. Heb je de instellingen van je toestel gecontroleerd via de toestelhulp?
is er iemand in de buurt met een ander Tele2 abonnement en kan die wel sms versturen?
Weer wat nieuws.
Ik krijg wel SMS met mijn Lebara prepaid kaart.
Reputatie 4
Badge
Hallo Murat,

Krijg je ook een melding wanneer je een SMS verstuurd? Stuur hiervoor even een SMS aan jezelf, komt deze dan wel of niet aan? Controleer daarnaast of het telefoonnummer van de sms-centrale op de juiste wijze is ingesteld.
Dit nummer moet zijn: +31640191919.

Ik hoor graag van je.

Groet Petra
Hallo Petra,
Als een SMS naar mij zelf stuur krijg ik de melding dat het verzenden is mislukt.
En SMS centrale nummer staat al goed !
Reputatie 4
Badge
Ik kan voor je kijken of we de reden kunnen achterhalen waarom jij geen SMS berichten kunt ontvangen.
Kun je mij hiervoor een privébericht sturen met daarin je volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer?

Alvast bedankt.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Uit onderzoek is gebleken dat de SMSberichten geblokkeerd worden door de Turkse provider. Helaas kunnen we dit niet oplossen.
Excuses voor het ongemak.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra