beantwoord

geen sms

• 31 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 161 x bekeken

Ben overgestapt van Vodafone naar tele2 en nu ontvang ik geen verificatie sms'jes meer...
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 3 september 2019, 15:56

En gaat het dan om verificatie SMS van één bepaalde instantie zoals bijvoorbeeld ING, DigiD, Paypal etc of gaat het om meerdere instanties?
Het klopt wel wat Eric zegt, de oorspronkelijke provider dient de berichten door te sturen. Gaat het om één bepaalde dienst dan is het verstandig dat bij de betreffende instantie te melden. Zij maken namelijk gebruik van een "derde" verzendende partij en kunnen dan grondig onderzoek doen naar waar het misgaat.
Mocht het om meerdere diensten gaan dan kan ik de routering laten nakijken maar dan zou je ook problemen moeten hebben met "normale" SMS berichten en gebeld worden, dit is dan namelijk van invloed op alle inkomend verkeer.

Gr. Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Laat eens iemand met een Vodafone abonnement een sms naar jou sturen. Misschien is er vanaf dat netwerk de portering niet helemaal goed gegaan. Bekend is dat sms vanuit het buitenland c.q. internet de originele nummerhouder volgt. Dus Vodafone moet die sms 'doorsturen'.
Reputatie 4
Badge
@Marjolein1965 Hallo Marjolein, welkom bij Tele2!

Speelt het probleem alleen bij verificatie SMS berichten of kun je helemaal geen SMS berichten ontvangen? En hoe zit het met gebeld worden, gaat dat wel goed? Kun je ook gewoon SMS versturen?

Ik hoor graag van je zodat ik eventueel actie kan ondernemen.

Groet Petra
BEllen gaat goed, "gewone" sms'jes sturen en ontvangen ook. Behalve inderdaad verificatie berichten, die ontvang ik niet
Reputatie 4
Badge
En gaat het dan om verificatie SMS van één bepaalde instantie zoals bijvoorbeeld ING, DigiD, Paypal etc of gaat het om meerdere instanties?
Het klopt wel wat Eric zegt, de oorspronkelijke provider dient de berichten door te sturen. Gaat het om één bepaalde dienst dan is het verstandig dat bij de betreffende instantie te melden. Zij maken namelijk gebruik van een "derde" verzendende partij en kunnen dan grondig onderzoek doen naar waar het misgaat.
Mocht het om meerdere diensten gaan dan kan ik de routering laten nakijken maar dan zou je ook problemen moeten hebben met "normale" SMS berichten en gebeld worden, dit is dan namelijk van invloed op alle inkomend verkeer.

Gr. Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra