Geen/slecht bereik in Dokkum

• 1 december 2019
  • 26 reacties
  • 390 x bekeken

Sinds vorige week heb ik opeens nauwelijks bereik in Holwerd/Dokkum. Niet op 1 telefoon maar alle 3 Tele2 accounts (waarvan 1 zakelijk). Als ik wil bellen springt de 4G op 3G en kan ik niet bellen en niet gebeld worden. Mobiel internet ligt er ook steeds uit. We hebben alle telefoons al meerdere malen opnieuw opgestart. 

Soms pakt de telefoon het Tele2 netwerk, soms het Tele2 NL netwerk maar het maakt niet uit. We kunnen niet bellen. 

Enig idee wat er aan de hand is?

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zet je telefoon eens op 3g. Dan maak je gebruik van het t-mobile netwerk.

Zet je telefoon eens op 3g. Dan maak je gebruik van het t-mobile netwerk.

Dat werkt wel maar dan hebben we echt heel traag internet. Op die manier duurt het wel heel lang voor we het internet leeg trekken :joy:

Mijn vraag aan Tele2:

Hoezo is het opeens niet mogelijk om 4G te gebruiken? Zijn er werkzaamheden hier in de buurt? Enig idee wanneer dit opgelost gaat worden? 

Omgeving Alkmaar en Amsterdam hetzelfde verhaal. Nauwelijks internet. Ben van ellende maar over gestapt op wifi thuis.

Telefoon al een paar keer opnieuw opgestart, simkaart opnieuw geplaatst. Resultaat is elke keer hetzelfde, geen of weinig bereik.

Omgeving Alkmaar en Amsterdam hetzelfde verhaal. Nauwelijks internet. Ben van ellende maar over gestapt op wifi thuis.

Telefoon al een paar keer opnieuw opgestart, simkaart opnieuw geplaatst. Resultaat is elke keer hetzelfde, geen of weinig bereik.

Ook sinds kort? Ik had altijd supergoed bereik hier en opeens was het mis. Nu 2 weken niet bereikbaar. Kan Tele2 niet bereiken via chat want ze hebben het te druk. Ze reageren hier ook niet. Als ik zou weten dat ze met het netwerk bezig waren en dat ik over een paar weken weer bereik had, helemaal prima maar helemaal geen reactie vind ik wel vreemd. 

Ook sinds kort? Ik had altijd supergoed bereik hier en opeens was het mis. Nu 2 weken niet bereikbaar. Kan Tele2 niet bereiken via chat want ze hebben het te druk. Ze reageren hier ook niet. Als ik zou weten dat ze met het netwerk bezig waren en dat ik over een paar weken weer bereik had, helemaal prima maar helemaal geen reactie vind ik wel vreemd. 

Ja sinds enkele dagen. Daarvoor altijd piekfijn in orde.

Ik las ergens dat Tele2 is samengegaan met T-mobile, heb me er verder niet in verdiept, misschien heeft het er mee te maken.

Ja sinds enkele dagen. Daarvoor altijd piekfijn in orde.

Ik las ergens dat Tele2 is samengegaan met T-mobile, heb me er verder niet in verdiept, misschien heeft het er mee te maken.

Ja, het klopt dat ze samen gegaan zijn. 

Reputatie 6
Badge +1

Kijk hier eens? https://allestoringen.nl/storing/tele2/

Kijk hier eens? https://allestoringen.nl/storing/tele2/

Ja, we zijn niet de enigen. Ik heb al 2 weken geen bereik. 

Reputatie 6
Badge +1

Jezus dat is niet best zeg

Ik probeer met Tele2 te chatten maar krijg bericht dat het te druk is en om dan maar het forum te gebruiken…. waar ze niet op reageren. Toch een beetje jammer. 

Reputatie 7
Badge +4

Chatten met een virtuele medewerker is alleen handig voor standaard vragen. Voor storingen oplossen kun je het beste even bellen.

Reputatie 7
Badge +1

In belofte #1 staat dat men de netwerken integreert en uiterlijk 2020 daarmee klaar is. Zou dus best eens kunnen dat er werkzaamheden zijn. https://www.tele2.nl/beloftes/

Chatten met een virtuele medewerker is alleen handig voor standaard vragen. Voor storingen oplossen kun je het beste even bellen.

Dat was de bedoeling maar zonder bereik ging dat heel lastig :joy:

Reputatie 7
Badge +1

Dat was de bedoeling maar zonder bereik ging dat heel lastig :joy:

Als je VoWIFI gebruikt dan is in ieder geval thuis de verbinding wel beter, zodat je support kunt bellen.

Het is hier nog steeds niet beter. Zeer matig 4G bereik. Bellen is op zich wel ok.

Reputatie 7
Badge +4

Het is hier nog steeds niet beter. Zeer matig 4G bereik. Bellen is op zich wel ok.

Voor bellen heb je maar een klein beetje data snelheid nodig. Ik vermoed niet dat er nog masten bijgebouwd gaan worden bij Tele2.

Ik ben overgeschakeld naar 3G en alles doet het. Traag maar gestaag. Dit is natuurlijk niet optimaal en zeker niet ‘schandalig snel’ maar goed… ze zullen wel met het netwerk bezig zijn. Ik vind het wel frappant dat mijn 4G er uit vloog toen ze die kabelbreuk op de 26e hadden. 

Het is nog steeds hetzelfde hier en nog steeds geen reactie van Tele2. Slecht. 

Is het bij jou al beter? Hier nog steeds vaak geen bereik. Ook in het centrum van Amsterdam: geen bereik. Waardeloos. 

Reputatie 7
Badge +4

Centrum van Amsterdam kom ik wel eens. Geen problemen daar. Heb jij al eens een ander toestel geprobeerd?

Centrum van Amsterdam kom ik wel eens. Geen problemen daar. Heb jij al eens een ander toestel geprobeerd?

Ja, zelfde verhaal. 

Reputatie 6
Badge +1

Het is hommeles met Tele2 en denk idd dat het maken heeft met het samenvoegen van de Tele2 BTS met die van T-Mobile. Veel 4G Tele2 transmitters zitten fysiek op de palen van T-Mobile.  T-Mobile was de 3G fall-back voor Tele2 die alleen een 4G netwerk heeft. Nu Tele2 is overgenomen door T-Mobile worden de netwerken ineen geschoven en dat gaat niet vlekkeloos. 

https://allestoringen.nl/storing/tele2/kaart/

Het is hommeles met Tele2 en denk idd dat het maken heeft met het samenvoegen van de Tele2 BTS met die van T-Mobile. Veel 4G Tele2 transmitters zitten fysiek op de palen van T-Mobile.  T-Mobile was de 3G fall-back voor Tele2 die alleen een 4G netwerk heeft. Nu Tele2 is overgenomen door T-Mobile worden de netwerken ineen geschoven en dat gaat niet vlekkeloos. 

Vriend en ik hebben allebei opeens waardeloos bereik sinds de storing van eind november. Daarvoor werkte zowel mobiel internet als mobiele telefoon helemaal fantastisch. Het is niet dat het af en toe ‘down’ is…. nee, op het Tele2 NL netwerk heb ik gewoon steevast ‘no service’. En het maakt niet uit of ik in Amsterdam , Dokkum of Groningen ben. Dat is het gekke. En dat hebben we getest met meerdere SIMs en telefoons. 

Wat mij tegenstaat is het gebrek aan respons van Tele2. Als het hommeles is en er wordt aan gewerkt dan heb je als het goed is een einddatum en dan kon ik er beter begrip voor op brengen. Nu hebben wij geen idee wat er aan de hand is en waarom onze 4G het opeens niet meer doet (facturering doet het nog wel naar behoren trouwens). Ik zal niet zo snel switchen hoor want ik heb jaren uitstekende service mogen ontvangen van Tele2 maar dit stelt me dan toch een beetje teleur. 

Reputatie 7
Badge +4

Het is hommeles met Tele2 

Volgens allestoringen.nl is het dan ook hommeles bij KPN?

https://allestoringen.nl/storing/kpn/kaart/

Reputatie 7
Badge +1

Is het bij jou al beter? Hier nog steeds vaak geen bereik. Ook in het centrum van Amsterdam: geen bereik. Waardeloos. 

Als je het over langere termijn in meerdere (grote) steden ervaart dan lijkt het niet uitsluitend het netwerk te zijn. Heb je geprobeerd om je netwerk selectie op automatisch te zetten (zodat je ook 4G hebt waar mogelijk) en alleen bellen over 4G uit te zetten? (Of juist aan) Geeft dat verschil?

Reageer