beantwoord

Geen service na update, Tele2 niet beschikbaar als netwerk

  • 17 October 2020
  • 29 reacties
  • 1480 x bekeken

Sinds eergisteren heb ik geen service meer op mijn mobiel.

Als ik handmatig een netwerk wil selecteren, zie ik er geen Tele2 tussen staan.

Erg vreemd, aangezien Amsterdam goed gedekt is en ik al wel eerder het VoLTE icoon had van de recente update.

Zou graag de klantendienst bellen, maar dat gaat lastig zonder telefoon- of internetbereik en ik heb door verhuizing ook geen andere telefoon waar ik even de simkaart in kan proberen.

icon

Beste antwoord door pipodeclown 18 October 2020, 14:44

Bekijk origineel bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dat is heel vervelend. 

Voor maandag krijg je niemand van tele2 meer te pakken. 

Probeer opnieuw opstarten. 

Staat T-mobile wel in de lijst?

Voorkeursnetwerk, wat staat daar? 

Dat is heel vervelend. 

Voor maandag krijg je niemand van tele2 meer te pakken. 

Probeer opnieuw opstarten. 

Staat T-mobile wel in de lijst?

Voorkeursnetwerk, wat staat daar? 

Ah ja, daar was ik al bang voor, bedankt voor je reactie.

Ik heb al meerdere malen gerestart.

T-Mobile, Vodafone en KPN worden wel gevonden. De netwerkvoorkeur staat op 4G.

Reputatie 7
Badge +8

Ben je al overgezet naar het nieuwe netwerk van T-mobile?

APN T-mobile of tele2? 

 

Reputatie 7

En als het met de APN niet lukt, dan zou ik via de klantenservice of dit forum een nieuwe simkaart aanvragen, dat helpt als je nog een vrij oude simkaart hebt en de APN instelling niet helpt.

Ben je al overgezet naar het nieuwe netwerk van T-mobile?

APN T-mobile of tele2? 

 

Ik sta nog op het APN van Tele2.

Gek genoeg is de standaard APN bij mij ingesteld op 4g.tele2.se met andere ports dan aangegeven staat op tele2.nl Ik ben nog nooit in Zweden geweest.

 

Edit:

Als ik mijn standaard APN aanpas, dan verdwijnt die. Als ik dan de standaardinstellingen terugzet komt de 4g.tele2.se APN weer terug. Als ik een nieuw APN toevoeg en op opslaan druk dan verschijnt deze niet in de lijst. (One plus 7)

Reputatie 7

Je kunt proberen de T-Mobile APN instellingen te gebruiken en anders wordt het toch een nieuwe simkaart. 

Je kunt proberen de T-Mobile APN instellingen te gebruiken en anders wordt het toch een nieuwe simkaart. 

Ja ik heb van alles geprobeerd met de APN-instellingen, ik heb maar een nieuwe SIM besteld. Heel vreemd dat dit uit het niets ineens gebeurd.

Reputatie 7

Als je huidige klantnummer in Mijn Tele2 begint met 1.1 dan ben je overgezet op het T-Mobile netwerk en is daar zowel een e-mail als sms bericht over gestuurd. https://www.tele2.nl/bijnazover

Reputatie 7
Badge +8

Misschien bij tele2 het verkeerde mailadres? Is bij mij ook al gebeurd. 

@theocoppes Als ik probeer de APN instellingen te veranderen op mijn mobiel wordt ook gevraagd naar de MMSC en de MMS proxy, bij beide staat nu een tele2.se url. Zou je deze twee opties van jouw instellingen willen delen? Dan kan ik mijn instellingen proberen te veranderen. 

 

Dan haak ik ook even aan op deze thread voor mijn eigen klacht: 

@Tele2 Ik heb hetzelfde probleem als @webwrap. Geen mobiel internet sinds kort na overgeplaatst te worden op het nieuwe netwerk. Ik kan ook geen nieuwe simkaart aanvragen want mijn oude adres stond nog in mijn account, en het nieuwe wordt pas geactiveerd na een week. Een simkaart-aanvraag zou dus naar mijn oude adres gaan tm volgende week. Als een tele2-medewerker dit leest zou ik het fijn vinden als diegene contact met mij opneemt om dit probleem op te lossen. 

Alvast bedankt, 

Daan

Reputatie 7
Badge +8

Daan, 

 

Reputatie 5

Hey @webwrap, welkom op de Community. Ik zie dat je al wat waardevolle tips hebt gekregen van de heren @theocoppes en @pipodeclown. Dat is goed om te lezen! Toch wil ik zelf even kijken wat ik voor jou kan doen met de instellingen, gezien het bij jou nog niet lukt. Mocht dat niet helpen, dan heb je in ieder geval de nieuwe simkaart die onderweg is. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Dan kijk ik gelijk met je mee!

En @daan12, wil je ons laten weten of het jou wel lukt met de APN instellingen? Thanks @theocoppes voor het doorsturen, held! Om het overzicht te bewaren wil ik je vragen om daarna toch je eigen topic aan te maken. Zo kan ik jou makkelijker helpen. Bedankt alvast.

Hey @webwrap, welkom op de Community. Ik zie dat je al wat waardevolle tips hebt gekregen van de heren @theocoppes en @pipodeclown. Dat is goed om te lezen! Toch wil ik zelf even kijken wat ik voor jou kan doen met de instellingen, gezien het bij jou nog niet lukt. Mocht dat niet helpen, dan heb je in ieder geval de nieuwe simkaart die onderweg is. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Dan kijk ik gelijk met je mee!

En @daan12, wil je ons laten weten of het jou wel lukt met de APN instellingen? Thanks @theocoppes voor het doorsturen, held! Om het overzicht te bewaren wil ik je vragen om daarna toch je eigen topic aan te maken. Zo kan ik jou makkelijker helpen. Bedankt alvast.

 

 

Hey @Rox van Tele2, het is helaas niet gelukt met de APN-instellingen. Ik heb een eigen topic aangemaakt: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geen-mobiel-internet-na-nieuw-abonnement-81022

Hey @webwrap, welkom op de Community. Ik zie dat je al wat waardevolle tips hebt gekregen van de heren @theocoppes en @pipodeclown. Dat is goed om te lezen! Toch wil ik zelf even kijken wat ik voor jou kan doen met de instellingen, gezien het bij jou nog niet lukt. Mocht dat niet helpen, dan heb je in ieder geval de nieuwe simkaart die onderweg is. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Dan kijk ik gelijk met je mee!

En @daan12, wil je ons laten weten of het jou wel lukt met de APN instellingen? Thanks @theocoppes voor het doorsturen, held! Om het overzicht te bewaren wil ik je vragen om daarna toch je eigen topic aan te maken. Zo kan ik jou makkelijker helpen. Bedankt alvast.

Ja lijkt me top, ik heb mijn klantnummer nu correct toegevoegd.

Reputatie 5

Thanks, het is me niet gelukt om iets met de instellingen te doen. Maar wat ik wel kan doen is een ticket aanmaken voor de technische dienst. Misschien heb je in de tussentijd al de simkaart ontvangen en ben je weer bereikbaar, dat kan ook. Wil je dit dan hier laten weten?

Heb je de simkaart nog niet ontvangen, dan laat ik het voor je uitzoeken. Het kan zijn dat  een van mijn collega's telefonisch contact met je opneemt. Heb je een nummer waar je op te bereiken bent? Je kan dat nummer naar mij sturen in een privébericht

Mijn simkaart is helaas nog niet binnen, ik heb je een privébericht gestuurd.

Dit telefoonnummer is helaas het enige nummer dat ik bezit dus ik ben telefonisch niet bereikbaar totdat het probleem is opgelost.

Gek genoeg nog geen simkaart ontvangen of een reactie van Rox op mijn privebericht. Op de klantenservice chat vragen ze me doodleuk ook of ik misschien kan bellen of gebeld kan worden. Ik begin ondertussen toch best wel gefrustreerd te raken aangezien ik al een week zonder bereik zit.

Bij de klantenservice konden ze nog wel bevestigen dat er geen simkaart besteld was, dus dat ik ga ik nog maar eens doen dan. 

Weet iemand hoe je de klantenservice kan bellen als je geen bereik hebt?

Weet iemand hoe je de klantenservice kan bellen als je geen bereik hebt?

Vertel het me als je het weet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 5

Ik snap je frustratie @webwrap. Je wilt gewoon weer bereikbaar zijn! Ik heb daarom meteen een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Zij gaan dit helemaal verder voor je uitzoeken. Omdat je niet bereikbaar bent op een ander contactnummer houd ik zelf een oogje in het zeil. De update zal ik in dit topic gelijk met je delen. Mocht er vanuit jouw kant nog iets veranderen, laat het vooral weten. We gaan het sowieso oplossen! :muscle_tone4:

En @Fredero, welkom op onze Community! Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken. Leg goed uit welke problemen je ervaart en vul alvast je klantnummer in. Zo wordt je sneller geholpen op onze Community. Bedankt alvast!

Ik snap je frustratie @webwrap. Je wilt gewoon weer bereikbaar zijn! Ik heb daarom meteen een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Zij gaan dit helemaal verder voor je uitzoeken. Omdat je niet bereikbaar bent op een ander contactnummer houd ik zelf een oogje in het zeil. De update zal ik in dit topic gelijk met je delen. Mocht er vanuit jouw kant nog iets veranderen, laat het vooral weten. We gaan het sowieso oplossen! :muscle_tone4:

En @Fredero, welkom op onze Community! Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken. Leg goed uit welke problemen je ervaart en vul alvast je klantnummer in. Zo wordt je sneller geholpen op onze Community. Bedankt alvast!

Ah, fijn om te horen dat het wordt opgepakt, excuses als ik een beetje ongeduldig overkom. De live chat met de klantenservice was echt verbazingwekkend frustrerend en ik ben daarna dus gelijk teruggekomen naar het forum.

Ik snap je frustratie @webwrap. Je wilt gewoon weer bereikbaar zijn! Ik heb daarom meteen een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Zij gaan dit helemaal verder voor je uitzoeken. Omdat je niet bereikbaar bent op een ander contactnummer houd ik zelf een oogje in het zeil. De update zal ik in dit topic gelijk met je delen. Mocht er vanuit jouw kant nog iets veranderen, laat het vooral weten. We gaan het sowieso oplossen! :muscle_tone4:

En @Fredero, welkom op onze Community! Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken. Leg goed uit welke problemen je ervaart en vul alvast je klantnummer in. Zo wordt je sneller geholpen op onze Community. Bedankt alvast!

Okey dus ik heb een nieuwe simkaart binnen, alleen moet ik hem nu activeren door te bellen of SMSen. Dat kan ik dus niet. Ik heb zojuist mijn oude simkaart in de telefoon van een vriend geprobeerd en daar werkt die ook niet op. Hoe kan ik hem nog meer activeren?

Reputatie 7
Badge +8

Als je een telefoon kunt lenen om morgen op te bellen kunnen ze het wel voor je regelen, anders moet je wachten tot morgen Rox zich hier meldt. Dan is die sim snel geactiveerd! 

Reputatie 7

En anders kan je morgen de chatbot vragen om een medewerker te spreken te krijgen.

Ik heb echt het gevoel alsof ik in een soort prankshow zit ofzo.

Bij de livechat weer gevraagd om een medewerker te spreken en de situatie uitgelegd. Ik werd vervolgens doorverwezen naar een nieuwe chatbot voor het nieuwe netwerk en ik moest daar weer even om een collega vragen.

Maar de nieuwe chatbot verplicht mij dus om te bellen om een medewerker te spreken…

Ik kan toch niet de enige zijn die hier de logica niet van snapt.

Reageer