beantwoord

Geen service na overstap

• 21 november 2018
  • 20 reacties
  • 1068 x bekeken

Mijn vriend is overgestapt van Vodafone naar tele2. Zijn abonnement zou 19 november ingaan. Dit is ook gebeurt en hij kon vandaag tot ongeveer 17.00 bellen, gebeld worden en had 4g. Nu heeft hij ineens geen service in beeld staan en is dus ook niet meer bereikbaar. Dit is erg frustrerend omdat hij de hele dag op de weg zit en wel bereikbaar moet zijn. Hij heeft in augustus het sim only abonnement aangevraagd met nummerbehoud.

We hebben de simkaart ook in mijn telefoon geprobeerd, maar ook daar hetzelfde probleem.
Mijn kpn kaart werkt wel in zijn telefoon dus het ligt echt aan jullie. Hoe snel is dit probleem opgelost? 🤔
icon

Beste antwoord door Cypher 22 november 2018, 00:19

Als hij gewerkt heeft dan hoeft de simkaart niet geactiveerd te worden, want dat was hij al anders had er geen anderhalve dag mee gebeld/data verbruikt kunnen worden.
Maar goed proberen kun je het altijd onder de noemer niet geschoten is altijd mis.
Maar ik geef het weinig kans.

@Dotjuh1987 is hij dicht bij een landsgrens geweest toevallig, dan kun je de simtoolkit gebruiken om te kijken of dat soelaas bied.

Als je een Android hebt dan zoek je naar de App die eruit ziet als een simkaart met grijs tandwieltje ervoor, deze doorlopen en hem op automatisch zetten.
Staat hij daar al op dan zet je hem op handmatig, heb je daarna weer een verbinding dan doorloop je hem nogmaals en zet je hem op automatisch.

Hoe het voor bv een iPhone werkt staat allemaal beschreven op de Tele2 pagina, ik dacht bij ondersteuning.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dat is wel vreemd ja dat je eerst wel en daarna geen service meer hebt, want als je simkaart actief is moet je gewoon kunnen bellen.
Het kan zijn dat je dan nog een APN aan moet maken voor je dataverbinding met Tele2, maar blijkbaar kun je niets meer en had je ook een dataverbinding via 4G
De abo is niet opgesoupeerd of flink overschreden, maar dan zou je een SMS van Tele2 gekregen moeten hebben.
Misschien een stomme vraag, maar hij gebruikt toch wel de simkaart van Tele2 hé?
Ja hij heeft netjes het kaartje gewisseld. Wij snappen er ook niets van.. hij heeft gewoon anderhalve dag een werkende simkaart gehad. Hij kan ook nergens overheen gegaan zijn aangezien het onbeperkt bellen/sms en 4g is
Reputatie 7
Badge +5
Bij grootverbruik van 4G geld er een fair use policy en kunnen ze je afsluiten, maar dat lijkt mij sterk dat je dat na zo'n korte tijd al bereikt hebt.
Dat kun je wel uitsluiten dus geen service meer na anderhalve dag is dan ook erg vreemd.

Zet zijn klantnummer van Tele2 in je Forum profiel, dan wordt je sneller geholpen als ze dit topic oppakken.
Je kunt ze natuurlijk ook bellen morgen, want de beller is meestal sneller.
Reputatie 1
Simkaart ook geactiveerd?
Ik moest de mijne online activeren voordat die werkte.
Reputatie 7
Badge +5
Als hij gewerkt heeft dan hoeft de simkaart niet geactiveerd te worden, want dat was hij al anders had er geen anderhalve dag mee gebeld/data verbruikt kunnen worden.
Maar goed proberen kun je het altijd onder de noemer niet geschoten is altijd mis.

@Dotjuh1987 is hij dicht bij een landsgrens geweest toevallig, dan kun je de simtoolkit gebruiken om te kijken of dat soelaas bied.

Als je een Android hebt dan zoek je naar de App die eruit ziet als een simkaart met grijs tandwieltje ervoor, deze doorlopen en hem op automatisch zetten.
Staat hij daar al op dan zet je hem op handmatig, heb je daarna weer een verbinding dan doorloop je hem nogmaals en zet je hem op automatisch.

Hoe het voor bv een iPhone werkt staat allemaal beschreven op de Tele2 pagina, ik dacht bij ondersteuning.
Reputatie 1
Mijn unlimited simkaart deed het 2 a 3min en toen niet meer daarna geactiveerd en alles ok maar anderhalve dag is wel een ander verhaal ja

Nee hij is niet in de buurt van de grens geweest. Heb zojuist de app gedownload en de stappen doorlopen, maar helaas. Zal vandaag maar eens met de klantenservice gaan bellen..

Geen beste reclame zo voor nieuwe klanten
Hoe krijg ik dat groene stuk weer weg? Het ziet er nu uit alsof het opgelost is ?
Jij kunt dat niet, wel een moderator, een Tele2 medewerker die mede afhankelijk op het forum is.

Afhankelijk moet zijn actief - woordsuggestie telefoon.?
Reputatie 7
Badge +5
Als het goed is hoef je die App niet te downloaden, want die staat standaard op je simkaart.
Dat groene stuk is al door de mede Forumleden uitgelegd, dat kun je idd niet zelf verwijderen (ik ook niet ;o)
Nee hij werkt nog niet. Ik wilde een reply op je bericht doen, maar toen heb ik denk ik ergens verkeerd geklikt??
Dotjuh, das bijna een tiepvoatjuh. 😉 🤓 😀
Reputatie 7
Badge +4
In het onderstaande topic worden alle mogelijke tips en truuks besproken over als je opeens geen netwerk verbinding meer hebt. https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Reputatie 7
Badge +5
@Dotjuh1987 laat je ons nog wat weten nadat je contact hebt gehad met Tele2, want ik ben persoonlijk wel nieuwsgierig naar wat er aan de hand is.
Heb ze net een half uur aan de telefoon gehad en hun staan ook voor een raadsel. Wel zijn ze erachter dat de fout bij hun ligt.. nu kan het tot 7 werkdagen duren voordat er weer signaal op de kaart staat.

Overzetten van nummer ed is allemaal goed gegaan. Het probleem is doorgegeven aan de technische dienst
Reputatie 7
Badge +5
Dan is dat iig duidelijk, dan hoop ik voor je (vriend) dat het snel opgelost wordt.
En @Dotjuh1987 bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen,

Is de simkaart inmiddels al actief? Ik kan helaas niet met je meekijken aangezien er geen klantgegevens zijn ingevuld in je profiel.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres, postcode, woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen Privébericht naar Jeroen.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Heel erg jammer dit van tele2!!! Krijgen gisteren een mailtje dat het nummerbehoud goed is gegaan, maar nu is op mysterieuze wijze de order geannuleerd ??? en mijn telefoontjes zijn ook niet verder behandeld. Jullie doen niets anders dan valse beloftes. Nu moeten we maar weer een nieuw abonnement aanvragen
Reputatie 5
Badge
Hm dat is wel heel erg vervelend! Heb je inmiddels een nieuw abonnement aangevraagd?
Hm dat is wel heel erg vervelend! Heb je inmiddels een nieuw abonnement aangevraagd?

Ja maar helaas krijg ik dan weer te horen dat het 7 werkdagen kan duren ??