vraag

Geen service in ander EU land

• 1 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 297 x bekeken

Geachte forumleden,

Gisteren ben ik vertrokken vanuit NL naar Luxemburg. Vanaf het moment dat ik de grens met België overstak, heb ik geen service meer met mijn iPhone 7. Ik heb de telefoon meermaals tevergeefs opnieuw opgestart, en ben bij een apple store geweest zonder resultaat.
Weten jullie hoe dit probleem op te lossen is?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kijk eens in dit topic.
Dankjewel voor je bericht Eric. Ik heb die stappen geprobeerd alvorens zelf een bericht op dit forum te zetten. Het heeft bij mij niet gewerkt helaas.
Reputatie 4
Badge
@Gilian1994mgg Vreemd dat geen van de stappen heeft geholpen. Je hebt dus geen data en kunt ook niet bellen?
Wil je eens het volgende uitvoeren: Ga naar instellingen - mobiel netwerk - SIM apps - SIM menu - selecteer SIM - handmatige SIMselectie - in het buitenland.
Daarna graag je toestel even helemaal opnieuw opstarten.

Groet Petra
Reputatie 7
Badge +1
Hoe lang ben je al klant voor mobiel bij Tele2?
Reputatie 4
Badge
@Gilian1994mgg Is het inmiddels gelukt verbinding te maken?

Groet Petra
Dag Gilian,

Ik heb afgelopen weekend exact hetzelfde gehad toen ik voor een paar dagen in Duitsland was, en wilde daar inderdaad een vraag over gaan stellen, zodat ik ditzelfde probleem straks tijdens mijn volgende vakantie over 2 weken niet weer heb.

Zodra ik de grens naar Duitsland overging was mijn internetverbinding niet actief. Ik heb netjes een SMS ontvangen van Tele2 dat ik vanaf dat moment in Duitsland was en dat ik kon internetten, bellen en sms'en vanuit mijn bundel. Bellen ging wel, sms versturen lukte ook niet, en internet deed het helemaal niet. Het bereik was niet optimaal, maar kon ik nog wel iets mee.

Ik heb ook alle stappen voor het internet doorlopen, uitzettend, data roaming stond aan, ANP staat netjes op Tele2. Toestel meerdere keren aan en uit gedaan, maar zonder resultaat.

Als ik via Safari op internet iets op wilde zoeken kreeg ik de volgende melding (zie screenshot).

Ik zou graag willen weten hoe dit de volgende keer voorkomen kan worden, zodat ik dan niet anderhalve week zonder internet zit.

Reputatie 6
Badge +1
Je hebt al wel een aantal rekeningen betaald zodat je mag roamen via Tele2? Als het ondanks de tips niet lukt heb je pech gehad. Roaming is niet sterkste punt van Tele2....
Ja ik zit al jaren bij Tele2 en heb dit abonnement al sinds december 2018. Hiervoor ook wel in het buitenland geweest, en geen problemen gehad.
Reputatie 7
Badge +1
@Rinskje Raap, kijk als je weer in Duitsland bent ook even bij instellingen, mobiele netwerk, simapps of je daar een andere keuze kunt maken.
Generiek geldt dat Tele2 alleen 3G roaming in het buitenland aanbiedt, maar ook dat Duitsland niet overal zo’n goede dekking heeft als we in Nederland gewend zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Op het plaatje heb je een 3G verbinding met O2.de
Als je daar geen data overheen mag gooien zal het toch een foute roaming partner zijn. Signaal is er voldoende.
Reputatie 4
Badge

Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. 

Fijne dag! Groet Petra