beantwoord

Geen service Buitenland (Turkije)

• 12 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 516 x bekeken

Ik verblijf momenteel in Turkije en sinds vanmorgen heb ik (weer) geen service. Dus geen telefonie, sms en data. Alle instellingen gecontroleerd en telefoon inmiddels meermaals herstart, het mag allemaal niet baten. Begin het redelijk zat te worden en zou graag spoedig weer bereikbaar/online willen zijn.

De eerste dagen had ik ook geen/beperkte service, waardoor bijvoorbeeld sms-jes mij pas 2 dagen later bereikte, hierdoor ook geen melding enover tarieven, data verbruik en mogelijkheden van databundel tijdig had ontvangen. Dit geintje tezamen met mijn gesprek naar Tele2 helpdesk heeft al zo'n € 110,00 gekost (excl. uiteindelijk afgenomen bundels)!

Waardeloze gang van zaken tot nu tot!
icon

Beste antwoord door Rena Chan 12 augustus 2018, 14:04

Blijkbaar toch kwestie van instellingen / boel vers starten?

Daarom heeft de ene 'Rena' een topic samengesteld met de instellingen die normaal gesproken voor verbindingsproblemen zorgen en een troubleshoot als het allemaal niet lukt, want ervaring leert dat het is vaak op te lossen door even de genoemde instellingen te checken... Helaas leert ervaring ook dat je te maken krijgt met "lig niet aan mij, lig aan iets anders", daar is er nog geen topic voor. ?

Als je toch voorbereid wilt zijn voor de volgende keer: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is een topic op het forum waar de forumlid Rena alle tips en truuks heeft verzameld.
Als je geen dekking hebt klopt het dat je geen informatie sms kunt ontvangen.
Alle informatie over kosten, mogelijkheden en extra bundels zijn 24/7 op te zoeken via: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/
Beste Eric,
Ik stel je bericht op prijs, maar heeft geen meerwaarde voor mij. Ik begrijp dat als er geen service is er ook geen sms-jes volgen, maar probleem was dat service deels niet werkte vorige week, dus wel data en af en toe telefonie, maar pas na twee dagen weer sms.

Sinds vanmorgen helemaal geen service meer, dit ligt niet aan mij of mijn toestel (of instellingen), wel aan Tele2 of de provider in Turkije. Geen tip of truc van 'Rena' zal uitkomst bieden, er dient extern iets opgelost te worden.

Mocht je weten hoe hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +4
De settings in het core netwerk zullen echt niet elke keer uit en aan worden gezet. Lokaal is de dekking natuurlijk wel van belang.
Wat is het resultaatbals je het sim menu op buitenland zet en dan handmatig netwerken zoekt? Welke netwerken zie je dan en wat gebeurd er als je ze selecteerd?
Beste Eric,

Toen ik het voorkeursnetwerk uit had gezet (zodat ik kon zien welke netwerken zichtbaar zijn) en vervolgens weer voorkeursnetwerk aanzette... kreeg ik weer service!

Vaag, maar voor nu geholpen!

Gr. T.
Reputatie 7
Badge +2
Blijkbaar toch kwestie van instellingen / boel vers starten?

Daarom heeft de ene 'Rena' een topic samengesteld met de instellingen die normaal gesproken voor verbindingsproblemen zorgen en een troubleshoot als het allemaal niet lukt, want ervaring leert dat het is vaak op te lossen door even de genoemde instellingen te checken... Helaas leert ervaring ook dat je te maken krijgt met "lig niet aan mij, lig aan iets anders", daar is er nog geen topic voor. ?

Als je toch voorbereid wilt zijn voor de volgende keer: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Mijns inziens is het geen vanzelfsprekendheid dat services - zomaar- ververst dienen te worden (zoals aan/uitzetten voorkeursnetwerk oid), of ik een forum hiervoor dien te doorzoeken en mij tot jou: 'Rena' zou moeten wenden. Zeker als het een service betreft waarvoor de provider mij fors laat betalen als ik deze wil gebruiken in Turkije. Dit terwijl bij menig andere (soortgelijke) provider deze problemen niet voorkomen en daarnaast subtiantieel minder kosten in rekening worden gebracht of ook niet additionele bundels hoeven worden aangeschaft voor data gebruik in Turkije. Tot slot heb ik geen instellingen vooraf aangepast oid of redenen dat mijn toestel iets zou mankeren. Hierbij heb ik - zeker na eerdere ervaringen en gebeurtenissen bij Tele2 - voldoende redenen om niet aan mijzelf te twijfelen. Een herstart prima, de rest is bullshit of wellicht te wijten aan keuze/samenwerking van matige lokale provider.
Reputatie 7
Badge +2
Ik kan niet met zekerheid zeggen wat het probleem was, soms kom je ook niet achter. Maar als het opgelost is door alleen automatisch netwerk selectie uit en weer aan te zetten, twijfel ik heel erg aan een netwerk probleem, soms zit het met technologie zo.

Wat Vodafone betreft, in het algemeen ga ik gewoon vanuit dat in bepaalde situaties moet je soms bepaalde zaken checken, ik kan dat niet met zekerheid over Vodafone zeggen want ik ben daar geen klant, maar ben wel klant bij een andere provider en moet ik soms ook aan de instellingen zitten, en soms is het inderdaad zoeken en de tips van andere forum gebruikers proberen.

En klopt met Vodafone heb je internet in Turkije uit je eigen bundel, alleen kost het mij als ik daar klant word 60€ p/m voor 80GB (terwijl ik meer verbruik), of met andere woorden er zijn verschillende opties in Nederland beschikbaar voor ieder type gebruiker en budget.