beantwoord

Geen Service buiten Nederland

  • 30 June 2021
  • 2 reacties
  • 1509 x bekeken

Dag allen, 

 

We hebben een enorm vervelend probleem dat mijn vrouw (met exact hetzelfde abonnement als mij) Geen Service heeft buiten Nederland. Dit viel al op toen ik elke keer smsjes kreeg met welkom in Belgie en welkom in Frankrijk, maar mijn vrouw niet.

Wie kan mij vlot helpen met dit probleem? Dat zou fantastisch zijn.

 

Specificaties:

  • Unlimited bundel Tele2 (27/maand), onbeperkt bellen/sms/internet
  • iPhone SE (niet de 2020 versie, de versie ervoor, de gewone SE zeg maar)

 

Reeds uitgevoerde stappen:

Telefoon juist ingesteld onder >Mobiel Netwerk<:

  • Mobiele Data: aan
  • Opties mobiele data: Roaming aan (gesprekken en data: vinkje bij 4G en VoLTE schuifje aan)
  • Netwerkselectie: Automatisch (handmatig geprobeerd, dan krijg ik wel een lijst met Franse netwerkaanbieders, maar als ik dan bijv. Orange selecteer (waar ik dan bereik mee heb op dat moment op mijn eigen telefoon), dan blijft hij desondanks op Geen Service staan en pakt hij dit netwerk dus niet).
  • Mobiele data: APN: internet.tele2.nl / Gebruikersnaam: leeg veld / Wachtwoord: leeg veld

Testen sim-kaart:

  • SIM-kaart van mij in haar telefoon gedaan: direct 4G
  • SIM-kaart van haar in mijn telefoon gedaan: ook Geen Service

 

Tele2-app:

  • alle instellingen bekeken of er eventuele blokkades zijn op het abbonnement die aan staan: niet het geval

 

Tele2-omgeving op internet:

  • opvallend is dat als ik in >Overzicht< op EU-datalimiet klik er een pagina laad die de databundel binnen NL op actief zet en bij EU Datalimiet vermeld: niet actief (terwijl de telefoon wel degelijk in het buitenland is… maar dat ziet het netwerk van Tele2 blijkbaar niet?). Zou het ermee te maken kunnen hebben dat Tele2 niet registreert dat de telefoon buiten NL is? En we daarom ook geen smsjes krijgen: welkom in Belgie en welkom in Frankrijk?

Klantenservice gebeld:

  • gisteravond gaf de medewerker aan: er staat hier een blokkade op internationale roaming in het systeem. Ik ga dit eraf halen, dan moet je met 15-20 minuten even de telefoon opnieuw aan/uit zetten, dan zou hij het moeten doen: dus niet…
  • vanmorgen weer gebeld, medewerker (Aniek) gaf aan: er staat in het systeem achter de blokkade op de internationale roaming het woord “verwerken”. Ik weet niet precies wat dit nu is, maar het lijkt erop dat mijn collega de wijziging niet heeft opgeslagen of iets dergelijks. Ik ga het nu nog eens doen en het opslaan, dan zou het verholpen moeten zijn en anders wordt het echt de technische dienst… en het lijkt erop dat het de technische dienst moet gaan worden… 

Lastige:

  • ben momenteel niet bij de telefoon van mijn vrouw om wijzigingen door te voeren en kan haar ook niet bellen/bereiken (Geen Service…). Als de technische dienst zodirect toch wat  ‘testjes’ wil doen, dan wordt dit hem dus niet….

 

Iemand nog ideeën? Dit is namelijk echt super vervelend en een slechte abonnementsservice op dit moment.

 

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door DrontenL 30 June 2021, 11:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Probleem opgelost. Wat was het? >» dit:

 

Klantenservice gebeld:

  • gisteravond gaf de medewerker aan: er staat hier een blokkade op internationale roaming in het systeem. Ik ga dit eraf halen, dan moet je met 15-20 minuten even de telefoon opnieuw aan/uit zetten, dan zou hij het moeten doen: dus niet…
  • vanmorgen weer gebeld, medewerker (Aniek) gaf aan: er staat in het systeem achter de blokkade op de internationale roaming het woord “verwerken”. Ik weet niet precies wat dit nu is, maar het lijkt erop dat mijn collega de wijziging niet heeft opgeslagen of iets dergelijks. Ik ga het nu nog eens doen en het opslaan, dan zou het verholpen moeten zijn en anders wordt het echt de technische dienst… en het lijkt erop dat het de technische dienst moet gaan worden…  <<< UITEINDELIJK NIET NODIG GEWEEST… WAS DUS GEWOON EEN SCHUIFJE DAT INTERNATIONALE ROAMING DATA BLOKKKEERDE in het systeem van Tele2… (lekker handig… en nee, er zijn nooit betalingsachterstanden geweest of andere redenen hiervoor)
Reputatie 6
Badge +2

Hoi @DrontenL,

Bedankt voor jouw update en de feedback. Als een collega iets aanpast moet dat wel worden doorgevoerd, we zullen erop toezien dat dit ook gedaan wordt. Mijn excuses voor het ongemak.