Geen roaming in bepaalde landen

• 17 januari 2019
  • 5 reacties
  • 265 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Goedenavond,

Ik merk dat ik helemaal geen roaming heb in bepaalde landen. Ik heb gewoon geen bereik: kan niet bellen of internetten. Ik zie ook geen patronen: in de meeste EU-landen doet roaming het wel, maar bijvoorbeeld in Ierland en Slowakije niet. Buiten de EU heb ik (tot nu toe) gemerkt dat ik in Israël en Jordanië geen dekking heb. Maar toen ik vlakbij de grens met Saoedi-Arabië was kon ik wel met hun netwerken verbinden. Als ik handmatig naar netwerken zoek vindt mijn telefoon die wel, maar ik krijg een foutmelding dat het niet mogelijk is om met deze netwerken te verbinden.

Nog iets dat ik merk is dat, zelfs als roaming het doet, mijn telefoon (4G capabel) vaak naar Edge schakelt en is dus de snelheid heel laag,

Ik ben benieuwd of iemand anders deze problemen ervaart.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge
Tele2 heeft geen 4G roaming overeenkomsten, dat kan effect hebben. Daarnaast heeft Nederland een hoge netwerk dichtheid, in andere (grotere) landen kan dat wel eens anders zijn. Ligt er sterk aan of je je in meer bevolkt of meer afgelegen gebied bevindt. Daarnaast kan het met een exotisch toestel zo zijn dat die bepaalde frequenties van een provider in het buitenland niet ondersteunt.
Ik heb OnePlus 3, lijkt me niet zo exotisch. Ik heb het probleem overal in de landen ervaren. Er moet een andere verklaring zijn, dit probleem is absurd.
Reputatie 7
Badge +4
Dat klinkt als het Tele2 sim menu. Check dit topic met tips: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Dank, ik zag dat "handmatige SIM selectie" was geselecteerd bij SIM toolkit. Denk je dat dit de oorzaak was?
We zullen zien volgende keer dat ik in het buitenland ben.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, handmatig en dan In nederland geeft maar in een beperkt aantal landen roaming. Als je het op automatisch zet gaat het goedkomen!