beantwoord

geen ontvangst sms van 1 contact

• 21 May 2017
  • 10 reacties
  • 1578 x bekeken

Van 1 contact ontvang ik geen sms. Zijn nummer staat met +316 in mijn telefoonboek, hij ontvangt wel mijn sms en kan mij ook telefonisch bereiken. Zijn sms'jes ontvang ik niet. Zijn nummer is niet geblokkeerd en het nummer van de sms-centrale staat correct in mijn iphone-instellingen.
icon

Beste antwoord door eric 21 May 2017, 13:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Het nummer van de sms centrale in jouw telefoon heeft geen invloed op het ontvangen van sms.
2) Welke provider gebruikt je vriend, en kun je met een ander nummer vanaf dat netwerk wel bereikt worden?
3) ben je recentelijk geporteerd? Dan zou het kunnen dat die oude provider het nog naar het verkeerde netwerk stuurt. Laat je vriend een klacht indienen bij zijn provider dat zijn smsjes niet bij jou worden afgeleverd.
Dank je, Eric. Ik ga het onderzoeken. Vooralsnog:
ad 1): Mooi. Was één van de dingen die ik op fora tegenkwam.
ad 2): wordt vervolgd
ad 3): Ik ben alweer meer dan 3 jaar geleden geporteerd van T-mobile naar Tele2. Zelfde netwerk, heb ik begrepen, dus dat zou niet van invloed moeten kunnen zijn. Of heb ik het verkeerd begrepen? Wat ik uit diverse fora eveneens begrijp is dat de provider van de verzender vrijwel steevast terugverwijst naar de provider van de ontvanger, maar we kunnen het proberen.

Tot zover dank. I'll report back.
Reputatie 7
Badge +4
1) Zijn posts van niet technische mensen dan...
2/3) Tele2 en T-Mobile zijn nooit 1 netwerk geweest. Tele2 was tot 2013 alleen MVNO, dus de radio masten van T-Mobile, maar alle anders zaken (sims/sms etc.) hadden ze zelf. Dus voor jouw probleem is het niet een eenheidsworst.

A) Je geeft aan dat het alweer een tijd geleden is dat je geporteerd bent. Kun je vanaf gebruikers van T-Mobile aansluitingen wel sms ontvangen?
😎 Dat men naar de ontvangende partij terugverwijst is raar. Dan zou die een soort reversed engineering moeten doen? De verzendende partij doet een test en kijkt dan in de logs wat er met die sms gebeurt. B.v. wordt deze zo ie zo wel verstuurd of loopt het vast op een charging probleem? (prepaid/ suspended) Vervolgens weer de verzendende operator welke carrier deze gebruikt om naar de bestemming te komen (er zijn nagenoeg geen directe verbindingen maar zie het als een soort hub structuur tussen operators). Mocht daar een error van terugkomen, of GEEN respons, dan kunnen ze met alle details een trouble ticket openenen bij die partij die voor hen het SCCP verkeer afwerkt. Mocht deze SCCP carrier op zijn beurt weer een fout zien bij de ontvangende provider, dan kan hij daar weer een ticket opnenen.

Kijk, nu zit de ene operator in NL en de andere ook, maar denk even wat groter, GSM/LTE geeft immers wereldwijde bel en sms mogelijkheden, het principe van fout zoeken over de signalling cariers is altijd hetzelfde.
Oeh, technisch! Ik geloof je meteen, Eric.
Overigens heeft mijn 'vriend' Lyca als provider. Helpt dat?
Ik ken verder niemand die Lyca als provider heeft, dus kan ik het niet testen.
Reputatie 7
Badge +4
Dan kun je die test niet doen, maar rest het je vriend om ze te contacten. Is gratis vanaf zijn mobiel.
http://www.lycamobile.nl/nl/contactus
Thanks! Ik ben benieuwd of het wat oplevert.
Hij heeft helaas geen smartphone, maar nog zo'n ouderwetse seniorentelefoon, waar je alleen mee kunt bellen en sms'en. Nou ja......alleen bellen in dit geval.
Badge
Hoi Mirjam,

Eric heeft je hele goede tips gegeven, is er inmiddels contact geweest met Lyca?

Groetjes, Maris
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!

Groet, Maris