beantwoord

Geen netwerk meer sinds 17 oktober rond een uur of 12:00

• 17 oktober 2020
  • 16 reacties
  • 296 x bekeken

Sinds vandaag 17 oktober een uur of 12 lijk ik geen netwerk mee te hebben. Ik zag eerst iets van een error dat mijn sim niet provisioned is. Sinds dien zie ik bij de netwerk selectie allen KPN, Vodafone en T-Mobile waarbij de laatste twee op “forbidden” staan. Bij NL KPN staat connected maar ik lijk geen netwerk te hebben. Als ik probeer in te loggen op de mijn tele 2 dan kom ik daar ook niet in en als ik probeer om mijn wachtwoord op te vragen geeft hij aan dat de account er niet is en als ik die wil aanmaken geeft het aan dat mijn nummer niet bij jullie bekend is.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten. Ik was vandaag aan het reizen door nederland en heb in meerdere provincies hier last van.

Ik kan de servicedesk niet echt bereiken wat heb nu geen manier om te bellen en de virtuele agent wil geen chat sessie starten met een medewerker. Ik hoop dus dat ik via deze weg met iemand in contact kan komen.

icon

Beste antwoord door pipodeclown 18 oktober 2020, 12:42

De klantenservice is maandag weer bereikbaar, ook via de chat en forum. Je kunt je toestel herstarten en de APN instellingen controleren (internet.tele2.nl of smartsites.t-mobile). Als dat niet lukt, dan heb je mogelijk een nieuwe simkaart nodig als die vrij oud is.

Bekijk origineel bericht

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De klantenservice is maandag weer bereikbaar, ook via de chat en forum. Je kunt je toestel herstarten en de APN instellingen controleren (internet.tele2.nl of smartsites.t-mobile). Als dat niet lukt, dan heb je mogelijk een nieuwe simkaart nodig als die vrij oud is.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Levisallanon, welkom op onze Community. We gaan ervoor zorgen dat je snel weer bereikbaar bent! Gelijk een vraag: ben jij al overgezet naar het netwerk van T-Mobile? Ik heb het vermoeden dat het daarmee te maken heeft namelijk. Meer informatie over de update lees je op onze site terug. Zo heb je bijvoorbeeld de nieuwe MijnTele2 app nodig als je bent overgezet. Dat kan een reden zijn waarom de oude app het nummer niet herkend.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je een nieuwe simkaart nodig hebt zoals @pipodeclown aan aangeeft. Ik kijk in ieder geval graag met je mee! Wil je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Dan ga ik aan de slag voor je. 

Hoi @Levisallanon, welkom op onze Community. We gaan ervoor zorgen dat je snel weer bereikbaar bent! Gelijk een vraag: ben jij al overgezet naar het netwerk van T-Mobile? Ik heb het vermoeden dat het daarmee te maken heeft namelijk. Meer informatie over de update lees je op onze site terug. Zo heb je bijvoorbeeld de nieuwe MijnTele2 app nodig als je bent overgezet. Dat kan een reden zijn waarom de oude app het nummer niet herkend.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je een nieuwe simkaart nodig hebt zoals @pipodeclown aan aangeeft. Ik kijk in ieder geval graag met je mee! Wil je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Dan ga ik aan de slag voor je. 

Ik heb geprobeerd om de mijn tele2 app te installeren maar kon er niet op inloggen, hij gaf aan dat ik geen account heb. Als ik probeerde een account te maken gaf het aan dat mijn nummer niet bekend is bij jullie.

Ik zou graag mijn klantnummer willen geven maar op de facturen die ik heb ontvangen kan ik deze niet vinden, waar staat het klantnummer?

Bij mijn AP instellingen staat 4g.tele2.se
En volgens de berichten zou ik afgelopen donderdag over gezet moeten zijn naar het nieuwe netwerk. de storing heb ik pas vanaf zaterdag.

Reputatie 7
Badge +4

Die APN kan niet goed zijn. Verander dat dan eens in “ internet.tele2.nl”  of “ smartsites.t-mobile.nl”  als je al overgezet bent naar het nieuwe netwerk.

Ik heb ondertussen contact gehad met de klantenservice en zij konden wel zorgen dat ik weer in de mijn tele 2 app kon komen. hier ben ik nu op ingelogt maar dit maakt geen verschil. Mijn klantennummer is nu ook gekoppeld aan mijn account. Dus @Rox van Tele2 mocht jij nog wel iets voor mij kunnen betekenen dan hoor ik het graag. Als het goed is heeft een collega van je nu al een verzoek bij de technische afdeling aangemaakt.

Die APN kan niet goed zijn. Verander dat dan eens in “ internet.tele2.nl”  of “ smartsites.t-mobile.nl”  als je al overgezet bent naar het nieuwe netwerk.

ik heb de APN aangepast maar lijkt geen verschil te maken, heb nog steeds helemaal geen netwerk.

Reputatie 4
Badge +1

Top dat mijn collega je heeft geholpen met MijnTele2. Ik zie inderdaad dat er een ticket is aangemaakt voor de technische dienst. Meer dan dat had ik ook niet kunnen doen, dus ik houd een oogje in het zeil voor je. Ik heb hieronder een schermafbeelding van de APN-instellingen. Check even of dit wel werkt. Zo niet, wachten we af wat er uit het onderzoek komt van de technische dienst. :pray_tone4:

Top dat mijn collega je heeft geholpen met MijnTele2. Ik zie inderdaad dat er een ticket is aangemaakt voor de technische dienst. Meer dan dat had ik ook niet kunnen doen, dus ik houd een oogje in het zeil voor je. Ik heb hieronder een schermafbeelding van de APN-instellingen. Check even of dit wel werkt. Zo niet, wachten we af wat er uit het onderzoek komt van de technische dienst. :pray_tone4:

deze settings worden niet door mijn telefoon geaccepteerd lijkt het. Als ik dit invul en save klik dan komt hij niet in het APN overzicht te staan.
(Nokia 7 plus met android 10)

Reputatie 6
Badge +1

Probeer eens om het woordje "internet" naar nummer 401 te SMS en. 

Reputatie 7
Badge +4

Die functie werkt alleen op het oude netwerk. Op het nieuwe netwerk kun je dit niet meer sturen.

Ik heb helemaal geen netwerk, niet alleen geen internet. Dus verwacht niet dat een sms sturen gaat lukken. ik kan ook niet bellen etc.

Ik heb zojuist een mail gehad dat mijn nieuwe simkaart er aan komt, dus ik gok dat er is geconcludeerd dat mijn simkaart niet meer geschikt was voor dit netwerk.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb zojuist een mail gehad dat mijn nieuwe simkaart er aan komt, dus ik gok dat er is geconcludeerd dat mijn simkaart niet meer geschikt was voor dit netwerk.

Yes, ik zag het inderdaad! Laat je ons weten als je de simkaart binnen hebt en of het heeft geholpen?

Yes, ik zag het inderdaad! Laat je ons weten als je de simkaart binnen hebt en of het heeft geholpen?

Ik moest nog even met jullie bellen om de sim te laten activeren maar dat is gelukt, alles lijkt weer te werken. Bedankt voor de hulp.
Ik geloof dat mijn melding nog open staat omdat internet niet direct up kwam, maar dat is opgekomen dus als je kunt dan mag je hem afsluiten.

Reputatie 4
Badge +1

Aah wat fijn! Bedankt voor het updaten. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden op de Community. :smile:

Reageer