Geen netwerk / internet

• 4 april 2016
  • 1 reactie
  • 149 x bekeken

Op verzoek van een moderator hierbij mijn vraag als gevolg van een probleem in een nieuwe topic:

-------------------

Ik begin bij het feit dat mijn display in 2 weken tijd 2 keer is vervangen (Galaxy S6 Edge) als gevolg van een garantiekwestie. Het betreft een gecertificeerd Samsung Service Point, waar ze ter plekke je toestel analyseren en behandelen in max 1,5uur.

Exact na de laatste reparatie ontvang ik geen 4G of uberhaubt netwerk meer op 80% van de plekken waar ik kom (voorheen geen problemen mee gehad). Zelf ging ik uit van een mogelijke storing bij Tele2, dus nam ik voordeel van de twijfel en wachtte een dagje af. Dit was echter zonder resultaat. Ik ben gewoon nu ruim een week niet bereikbaar buitendeurs (muv thuis op zolder waarop het netwerk redelijk stabiel lijkt met constant een H teken en af en toe 20-sec durende 4g pieken in de nachturen).

Heb diverse sim uitwisselingen op andere locaties (binnen en buiten mijn woonplaats) gedaan met mijn toestel en hieruit blijkt dat de sim gewoon werkt en vol netwerk ontvangt in andermans toestellen, maar andersom niet. Vermoeden is dus dat er iets mis is met de sim connector. Ik koppel vervolgens netjes terug aan de reparateur hoe en wat met mijn vermoeden/bevindingen, waarop hij heilig van overtuiging is EN BLIJFT dat het probleem niet door de reparatie zou kunnen liggen vanwege de 'zee aan kennis' in huis.

Daarbovenop heb ik bij Samsung aan de bel getrokken en daar kwam na een analyse naar voren dat er geen sprake zou zijn van een softwarematig probleem (oa na een factory reset).De feiten neigen toch naar een hardware kwestie. En nu weigert de reparateur opnieuw naar mijn toestel te willen kijken vanwege deze bevindingen en staat hij erop dat ik het toestel naar Tele2 op te sturen.

Waar het op neerkomt: ik kan mijn toestel niet missen voor een langere periode vanwege het ontbreken van een alternatief toestel, welk recentelijk gestolen is. Dit servicepunt kwam dan ook zeer gunstig uit los van het gebrek aan nauwkeurigheid bij de reparaties.

Een lang, maar zeer volledig verhaal waarin ik benieuwd ben naar een passende oplossing. Wat kunnen jullie hierin betekenen voor mij?

Ps: ik heb per ingang van mijn abonnement op 29 feb tot na exact na die reparatie (25 maart) zonder enige problemen gebruik kunnen maken van mobiel internet etc.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Badge +4
Hoi Adwiin,

Dit is een behoorlijke vervelende kwestie voor je zeg! Uiteraard kan je, mits het toestel bij ons vandaan komt, het reparatieproces volgen. In principe heb je altijd garantie op reparatie (ik geloof 3 maanden), zeker wanneer iets ontstaan is n.a.v. een reparatie, of dat het oude probleem weer terugkomt. Wanneer je gebruik maakt van ons reparatieproces komt hier alleen geen leentoestel bij aan te pas. Je zult dan dus even zonder moeten. Om deze reden raad ik je toch aan terug te gaan naar je eerdere reparatiepunt om daar toch je garantie te claimen. Als jij het vermoeden hebt dat iets daar ontstaan is zou ik het daar verhalen.

Heb je overigens wel nog een reparatierapport? Mocht je namelijk ons proces volgen en er blijkt in het toestel iets defect te zijn wat lijkt op val-, druk-, en/of stootschade, is het heel goed mogelijk dat je garantie afgekeurd wordt. Het is dus belangrijk dat je al het bewijsmateriaal nog in handen hebt!

Lastig verhaal Adwiin! Succes!

Groetjes