beantwoord

Geen netwerk in de VS

  • 29 April 2022
  • 10 reacties
  • 380 x bekeken

Afgelopen zondag aangekomen in New York.

geen bereik via Tele2, kan gebeuren dacht ik dus misschien even een bundel aanschaffen voor Intercontinentaal gebruik..na aanschaf helaas nog geen bereik..

vanwege jetlag vroeg in de ochtend contact gezocht met tele2 via chat( want tijdverschil werkt niet mee met goede service). Netjes te woord gestaan op de chat van alles geprobeerd maar helaas geen succes..dus telefoon moest uit voor 30 min. Zodat technische dienst ernaar kon kijken en aan de slag kon..mailadres uitgewisseld zodat ze me konden bereiken..na half uur de stappen gezet zoals aangegeven maar helaas nog niks…en Hey ook geen bericht meer van tele2 en alweer te laat door tijdsverschil om contact te krijgen…

Na aantal dagen mijn frustratie geuit bij Femke van tele2..maar deze dame heeft service en begrip niet geleerd op school..alleen maar dogredenen en omzeilen van vragen en frustratie van mijn kant..inlevingsvermogen van een ******.

 

bedankt tele2 voor het compleet verzieken van jullie klantenservice en tevredenheid..alle vertrouwen in jullie service en aanpak verloren.

 

voor alle reizigers of mensen die voor hun werk wel eens intercontinentaal reizen..neem een andere provider dan tele2 of neem genoegen met geen bereikbaarheid en slechte service op reis. Schaf dan zelf een esim aan, sowieso ook goedkoper dan de tarieven van tele2 in het buitenland..

 

icon

Beste antwoord door MarcelvD 3 May 2022, 01:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Marcel, dat is geen leuke ervaring! Voor mij niet leuk om te horen, voor jou nog minder leuk om mee te maken. Ik had je deze ervaring graag willen besparen en mijn excuses voor het ongemak.

Mijn collega’s werken er nog hard aan om onze diensten in de USA weer vlekkeloos te laten verlopen, maar tot die tijd moeten we werken met een omweg. Ik weet dat dit bij veel klanten werkt, maar niet bij iedereen. Thanks dat je je 06-nummer in je profiel hebt gezet. Ik heb je account er gelijk bijgepakt en ik zie dat mijn collega’s al een aantal stappen hebben doorlopen. Jammer dat deze niet hebben gewerkt, maar ik zie dat er nog 1 optie voor mij is om je bij te helpen. Dus dat ga ik direct doen!

Zou je mij via een privébericht de volgende gegevens willen sturen vanaf het moment dat je netwerk niet werkte. Deze gegevens zet ik door naar de technische dienst. Zij zullen er dan dieper induiken. Ik hoop van harte dat ze jouw verbinding kunnen herstellen!

 

VOICE

  • Toestel/telefoon
  • Bellende partij
  • Gebelde partij
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

SMS

  • Toestel/telefoon
  • Verzendende partij
  • Ontvangende partij
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

DATA

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Daarnaast ontvang ik ook graag de volgende gegevens, zodat mijn collega's je kunnen bereiken:

  • Contact telefoonnummer:
  • Emailadres:

Ik zie je bericht graag tegemoet en ik hoop dat mijn collega's dit voor je kunnen oplossen. Mocht je eind volgende week niets gehoord hebben, stuur me dan even een berichtje. Dan kijk ik of ik een update heb! Houd me ook gerust op de hoogte als je wel iets van ze hoort. Ik hoor het graag!

En maak je geen zorgen over de kosten. Je Verre Landen Bundel vergoed ik voor je!

Ik wens je in ieder geval nog een fijn verblijf in New York! 😊

Het heeft geen moment gewerkt in de US dus dat kan je doorgeven aan de TD.heb dus zelf al een oplossing verzonnen door een e-Sim aan te schaffen bij Verizon voor mijn data..

Het feit dat ik telefonisch niet bereikbaar ben in NY en jullie niet met een oplossing zijn gekomen stelt me erg teleur..het gedoe wat het met zich mee heeft gebracht en het feit dat jullie niet meedenken op een positieve manier is me erg tegengevallen…

 

je hoeft het voor mij nu niet meer op te lossen technisch gezien. Ik vlieg morgen terug en als ik volgende maand weer ga zorg ik dat ik tevens mijn andere telefoon met andere provider meeneem naar de US.

 

ben vooral benieuwd hoe jullie het gebrek aan bereik, de kosten die ik heb gemaakt om bereikbaar te zijn en de negatieve energie die ik heb gekregen van de klantenservice gaan compenseren. Maar goed dat zal wel blijven bij wat het nu is geweest… 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Marcel, ik snap het hoor! Ik vind het ook echt niet leuk om te horen dat dit de ervaring was en ik snap je helemaal. Wacht even de factuur voor deze maand af en stuur me een berichtje als deze voor je klaarstaat. Dan kijk ik met alle plezier wat ik voor je kan betekenen. Ik wil je uiteraard een vergoeding aanbieden voor het ongemak. 

Hoi Marcel, ik snap het hoor! Ik vind het ook echt niet leuk om te horen dat dit de ervaring was en ik snap je helemaal. Wacht even de factuur voor deze maand af en stuur me een berichtje als deze voor je klaarstaat. Dan kijk ik met alle plezier wat ik voor je kan betekenen. Ik wil je uiteraard een vergoeding aanbieden voor het ongemak. 

 

Bedankt voor je bericht en sympathieke reacties tot op heden. Ik geef je een seintje als hij klaarstaat. 

Reputatie 7
Badge +12

Geen dank Marcel, had gehoopt je beter te kunnen helpen. Maar ik zie je berichtje verschijnen! 😊

Ik ben het helemaal met je eens Marcel: je wordt gewoon niet geholpen. Ik heb hetzelfde probleem met een iphone 13 die geen netwerk heeft met Tele2 omdat je geen 3G kan selecteren. Niets helpt. Maar ook niemand doet wat/reageert/komt met een oplossing. Lekker dan. Tegenwoordig kan je dus helemaal niets meer als je geen netwerk hebt met data, bel of SMS, omdat alle verificatiecodes naar je telefoonnummer worden gestuurd, die ik dus niet kan ontvangen. Als gevolg kan ik essentiele apps niet gebruiken, zoals bankieren, whatsapp, uber en het allerbelangrijkste: de inlog-app voor mijn werk. Terwijl ik 6 weken in Amerika ben voor werk notabene. Ik heb nu al meerdere dagen niets meer van Tele2 vernomen; je wordt gewoon aan je lot overgelaten, zoals je zegt.

Hi @Marciano van Tele2, ik ben vandaag 6 mei in New York aangekomen en ook de Verre landen bundel M aangeschaft. Helaas doet deze het niet, ik heb überhaupt geen enkel netwerk. Ook geen ‘welkom in’ sms gehad. Heb je tips uit deze en andere berichten geprobeerd maar omdat ik een iphone 13 heb kan ik geen 3G selecteren. Roaming uit/aan werkt niet. Etc. Handmatig een netwwrk selecteren leidt ook tot niks. Ik zie enkel 4 stipjes staan waar normaliter de netwerk balkjes staan. Kun je me aub helpen?

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn helaas geen moderators in het weekend. Ook is de enigste direct werkende oplossing dat je 3g kiest. Zorg dus dat je een toestel hebt wat dat ondersteund, zeg maar een Android model. Dan heb je direct een oplossing.

Als iphones (al dan niet door langdurige problemen) niet ondersteund worden voor verre landen bundels door tele2 moet tele2 dit gewoon melden, of de verkoop van verre landen bundels voor iphones direct opschorten. Anders maak je je gewoon schuldig aan oplichting toch? En als de enige workaround de aanschaf van een android toestel is, dan moet tele2 de kosten van dat toestel maar vergoeden. Zeggen dat de klant er maar voor moet zorgen dat hij een android toestel heeft is in dit geval echt te belachelijk voor woorden.

Dit probleem speelt al meer als een jaar in Noord Macedonië, en nu ook al de eerste meldingen uit Frankrijk en België. Het begint er bijna op te lijken dat t-mobile in steeds meer gebieden helemaal geen 4G meer inkoopt voor tele2. Ik vraag me in ieder geval af hoe snel dit opgelost gaat worden als het probleem in andere gebieden al meer dan een jaar duurt om op te lossen, en het probleem zich in alleen maar steeds meer landen voor begint te doen.. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Naomivandervelden en @Jpost na het spreken van een paar klanten met een iPhone 12 en 13 was ik er al een beetje bang voor, maar de technische dienst heeft inderdaad bevestigd dat 3G niet kan worden gekozen op deze twee toestellen. Het is niet fijn om te zeggen, maar hier kunnen we dus niet meer voor ondersteunen. In plaats daarvan ga ik over op coulance. 

Willen jullie allebei even een eigen topic starten met jullie situatie? Dan help ik jullie daar verder en zorg ik voor vergoedingen van de Verre Landen Bundel en €35 vergoeding op de abonnementskosten, zodat jullie een lokale pre-paid simkaart kunnen aanschaffen. 

Nu zijn we namelijk Marcel's topic aan het kapen en dat is niet de bedoeling en het wordt zo erg onoverzichtelijk. Ik sluit dit topic daarom even. Ik zie jullie topics graag tegemoet!