Geen netwerk en geen internet

  • 8 January 2021
  • 12 reacties
  • 403 x bekeken

Vanmorgen bij het aanzetten van mijn telefoon had ik geen netwerk meer. Handmatig instellen lukt ook niet. Ik heb ook een andere telefoon geprobeerd, maar daar hetzelfde. Kan dit te maken hebben met het overzetten naar het nieuwe netwerk terwijl mijn telefoon uit stond?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Hier praktisch hetzelfde gezeik, met enig verschil dat mijn telefoon wel gewoon aan heeft gestaan. Heb je ook een notificatie dat je sim niet is geregistreerd voor spraak?

En het allerstomste is nog dat deze sim net twee weken oud is, Tele2 was blijkbaar enthousiast met het versturen van nieuwe kaartjes want mijn oude was pas 3 jaar oud en zo ver ik weet blijven deze SIM-kaartjes 5 jaar geldig :P

Normaal zou ik al met de klantenservice aan de lijn hebben gehangen maar ja, dat is momenteel geen optie tot ik thuis van mijn vaste lijn kan bellen 🤣

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Wel een heel bijzondere afbeedling op je telefoon. Ik wil eigenlijk niet zien hoe het er achter die groene balk uitziet :)

De ouderdom van je sim is niet heel relevant, Tele2 heeft alle gebruikers overgezet naar het nieuwe netwerk. Als de benodigde simupdate niet geslaagd zijn, dan wordt een nieuwe simkaart gestuurd. Bel inderdaad de klantenservice zodat ze die kunnen activeren.

Zo veel geks gebeurde daar niet hoor, ‘gewoon’ een illegale tekno-rave in de bossen van Tilburg een aantal jaar terug, vol in de snikhete zon :P

De sim is al geactiveerd en was ook al een week of 2 in gebruik, beetje vreemd dat hij nu dan weer gedeactiveerd is :P

Vanmorgen bij het aanzetten van mijn telefoon had ik geen netwerk meer. Handmatig instellen lukt ook niet. Ik heb ook een andere telefoon geprobeerd, maar daar hetzelfde. Kan dit te maken hebben met het overzetten naar het nieuwe netwerk terwijl mijn telefoon uit stond?

Ik heb zojuist per email dit ontvangen. 

 

 

"Laatst lieten we weten dat je op een ander netwerk en nieuwe systemen wordt overgezet. We hebben dat deze week verschillende keren geprobeerd. Omdat we je telefoon niet konden bereiken, lukte het helaas niet. Daarom heb je op dit moment geen verbinding meer.

In de brievenbus: een nieuwe simkaart
Om weer verbinding te krijgen met je telefoon, heb je een nieuwe simkaart nodig. Die sturen we vandaag aan je op."

 

Superchill, mijn telefoon is de afgelopen week continue aan en online (op 4G) geweest dus ik snap niet waarom ze mijn toestel niet konden bereiken. Mja dat wordt voor mij dus wss dinsdag pas weer bereikbaar nu met het weekend zo ongelukkig ertussen :x
 

 

Ik heb zojuist per email dit ontvangen.

Ik kreeg diezelfde mail. Telefoon heeft ook niet langduring uitgestaan, ik heb alleen op zeker moment gereboot voor een update. Xiaomi Pocophone F1.

Denken jullie dat onze simkaartjes misschien door Tele2 (tijdelijk) zijn te heractiveren?

Ik ben nog niet thuis geweest dus heb nog niet kunnen bellen 🤣

Nou succes met bellen… 40 wachtenden voor je en ze doen niet, maar dan ook echt niets voor je! Helaas, dit is het besluit dat we hebben genomen, krijg je als antwoord.

40 wachtenden 😅 gevalletje oke, komt morgen wel dus 🤣 

Reputatie 7
Badge +12

Morgen is de klantenservice er inderdaad weer. Maar de oude kaarten kunnen niet meer aangezet worden. Je zit inmiddels op het nieuwe netwerk en daar werken die oude kaarten niet meer omdat ze niet via de lucht omgebouwd konden worden.

Maar dan laat je je klanten toch niet tot 22 januari zonder zitten omdat er ben hen een fout wordt gemaakt?

Reputatie 7
Badge +12

Normaal worden sims per post gestuurd en die zijn dan binnen een paar dagen op een adres toch? Beetje apart dat ze nu een koerier inschakelen. Moest jij inderdaad een afspraak inplannen met zo'n koerier?

Morgen is de klantenservice er inderdaad weer. Maar de oude kaarten kunnen niet meer aangezet worden. Je zit inmiddels op het nieuwe netwerk en daar werken die oude kaarten niet meer omdat ze niet via de lucht omgebouwd konden worden.

Mijn 'oude' sim is 2 weken geleden bezorgd, kunnen ze daar ook niks mee? 😜