beantwoord

Geen netwerk, alle tips op forum al geprobeerd

  • 23 August 2020
  • 21 reacties
  • 6268 x bekeken

Al jaren zonder problemen klant bij Tele2 met een sim-only abonnement. Na de update naar het nieuwe 4g netwerk afgelopen donderdag heb ik nog wel gewoon kunnen internetten en bellen uit de bundel. Gister “opeens” geen netwerk meer. Hier is geen update van de software op het toestel aan vooraf gegaan, toestel had wel netwerk voordat deze in m'n broekzak ging, toen die eruit kwam geen netwerk meer. Toestel een aantal keer opnieuw opgestart, zonder succes. Daarnaast de tips op het forum gevolgd, APN op alle mogelijke wijzen proberen in te stellen, tussendoor opnieuw opgestart, langer gewacht om te kijken of het netwerk “spontaan” zou verschijnen, APN teruggezet naar standaardinstelling, wederom zonder succes. Voor de volledigheid, ik ben op een aantal verschillende plekken geweest waar ik normaal altijd netwerk heb.

Chatbot adviseerde de klantenservice te bellen, maar die is zaterdagavond en zondag niet bereikbaar.

Het toestel is een OnePlus 6, draait op Android 10. Eerdere tips van forumleden en Tele2 medewerkers op dit forum mochten niet baten. Ik ben met spoed op zoek naar een andere oplossing, is er nog iemand met ideeën? Zijn er andere mogelijkheden om een medewerker van Tele2 te spreken in het weekend?

Bij voorbaat dank!

 

icon

Beste antwoord door oneplus6troubles 28 August 2020, 11:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

heb je ook al het tele2 toegangspunt geprobeerd met 

Naam: tele2 internet

APN: internet.tele2.nl

MCC: 204

MNC: 16

verificatietype: PAP

APN-type: default, supl

APN-Protocol: IPv4

Roamingprotocol voor  APN: IPv4

 

de rest kan je leeghouden.

ik heb een onplus5 en dit werkte voor mij, misschien opnieuw opstarten na activering APN.

Reputatie 7

Na instellen van een andere APN wordt inderdaad aangeraden om het toestel opnieuw op te starten.

heb je ook al het tele2 toegangspunt geprobeerd met 

Naam: tele2 internet

APN: internet.tele2.nl

MCC: 204

MNC: 16

verificatietype: PAP

APN-type: default, supl

APN-Protocol: IPv4

Roamingprotocol voor  APN: IPv4

 

de rest kan je leeghouden.

ik heb een onplus5 en dit werkte voor mij, misschien opnieuw opstarten na activering APN.


zojuist geprobeerd. Gek genoeg komt deze dan niet in m’n lijst met APN’s om te selecteren. Als ik de huidige Tele2 4G probeer te bewerken naar deze gegevens verdwijnt ook deze uit de lijst. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk te maken zou hebben met de MCC, maar zit niet goed genoeg in de materie om hier wijzer uit te worden. Opnieuw opstarten lost het probleem overigens ook niet op...

heb je ook al het tele2 toegangspunt geprobeerd met 

Naam: tele2 internet

APN: internet.tele2.nl

MCC: 204

MNC: 16

verificatietype: PAP

APN-type: default, supl

APN-Protocol: IPv4

Roamingprotocol voor  APN: IPv4

 

de rest kan je leeghouden.

ik heb een onplus5 en dit werkte voor mij, misschien opnieuw opstarten na activering APN.


zojuist geprobeerd. Gek genoeg komt deze dan niet in m’n lijst met APN’s om te selecteren. Als ik de huidige Tele2 4G probeer te bewerken naar deze gegevens verdwijnt ook deze uit de lijst. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit mogelijk te maken zou hebben met de MCC, maar zit niet goed genoeg in de materie om hier wijzer uit te worden. Opnieuw opstarten lost het probleem overigens ook niet op...

ik heb dus een nieuwe APN aangemaakt en die geselecteerd. want ik kon ook de gegevens niet bewerken.

Reputatie 1

Ik heb echt exact hetzelfde probleem met mijn Oneplus 6 pro. Mocht je een antwoord/oplossing hebben dan hoor ik het ook graag!

Exact hetzelfde probleem met een Oneplus 7t. Helemaal geen bereik meer. Apn kan ik niet instellen omdat hij uit de lijst verdwijnt.

Reputatie 7

@Nokla3310 geeft aan dat hij een nieuwe APN heeft aangemaakt, dus niet de bestaande heeft aangepast. (Zelf heb ik geen OnePlus.)

Het probleem is je wel een nieuwe APN aan kunt maken, maar deze vervolgens niet zichtbaar is in de lijst.

EDIT: althans, niet met de gegevens die @Nokla3310 in het bericht aangeeft, helaas. APN met andere instellingen is, afhankelijk van de invoerde gegevens, wel zichtbaar

Reputatie 1

Ik ben van het weekend bij de Belsimpel winkel geweest om te kijken of hun konden helpen. In sommige gevallen bleek een sim-wissel het te doen. Ben nou over naar een T-mobile simkaart. Bijpassende T-mobile APN instellingen geprobeerd. Misschien dat het voor iemand anders wel werkt, helaas doet het bij mij net niks. APN is bij de t-mobile wel zichtbaar en te selecteren dat is al meer dan bij Tele2.

Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Xiaomi. 

Vandaag contact gehad met de klantenservice. Het probleem zit ‘m waarschijnlijk in de simkaart, die is al een paar jaar oud en die verschilt iets ten opzichte van de nieuwere simkaarten. Krijg nu een nieuwe simkaart toegestuurd - hopelijk lost dat de problemen op. De technische dienst ging er achter de schermen ook nog naar kijken.

Voor mensen met hetzelfde probleem: eventueel zou je naar een Belsimpel winkel kunnen gaan, daar kunnen ze kennelijk een “blanco” Tele2 simkaart proberen, die vervolgens door Tele2 wordt geactiveerd. Ik heb het niet geprobeerd, maar kreeg het als tip.

Reputatie 7
Badge +12

Maar krijg je dan een sim die ook wel in het nieuwe systeem uitkomt?

Vandaag contact gehad met de klantenservice. Het probleem zit ‘m waarschijnlijk in de simkaart, die is al een paar jaar oud en die verschilt iets ten opzichte van de nieuwere simkaarten. Krijg nu een nieuwe simkaart toegestuurd - hopelijk lost dat de problemen op. De technische dienst ging er achter de schermen ook nog naar kijken.

Voor mensen met hetzelfde probleem: eventueel zou je naar een Belsimpel winkel kunnen gaan, daar kunnen ze kennelijk een “blanco” Tele2 simkaart proberen, die vervolgens door Tele2 wordt geactiveerd. Ik heb het niet geprobeerd, maar kreeg het als tip.

 

 

Ik heb zelf via mijn tele2 een nieuwe simkaart laten opsturen. Hopelijk lost dit het op...

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @oneplus6troubles,
Welkom op de Community! Laten gelijk kijken naar een oplossing voor jouw probleem. 
We willen natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer een goede en werkende internetverbinding hebt!

Na de migratie naar het verbeterde netwerk zijn sommige toestellen niet automatisch juist ingesteld. Het is belangrijk dat je dit zelf handmatig aanpast. Op deze manier krijg je weer de juiste connectie met het netwerk. Stel met behulp van onze handige toestelhulp jouw internet handmatig in. Gebruik hiervoor onderstaande instellingen in het tabel.

Als dit niet werkt dan staat in dit topic nog troubleshoot voor de instellingen. Belangrijk is dat je na het aanpassen van de instellingen ook je toestel herstart!
Mocht dit niet de oplossing zijn geef dan een seintje. Zorg er dan voor dat jouw account is aangevuld met jouw 06-nummer en klantnummer. Dan kan ik meteen een melding maken voor de technische dienst!

Laat je ons weten of het is gelukt met de verbinding? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

 

@Nsnel , @basdej, @kaylih deze informatie geldt ook voor jullie! 

Hoi @oneplus6troubles,
Welkom op de Community! Laten gelijk kijken naar een oplossing voor jouw probleem. 
We willen natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer een goede en werkende internetverbinding hebt!

Na de migratie naar het verbeterde netwerk zijn sommige toestellen niet automatisch juist ingesteld. Het is belangrijk dat je dit zelf handmatig aanpast. Op deze manier krijg je weer de juiste connectie met het netwerk. Stel met behulp van onze handige jouw internet handmatig in. Gebruik hiervoor onderstaande instellingen in het tabel.

Als dit niet werkt dan staat in dit topic nog troubleshoot voor de instellingen. Belangrijk is dat je na het aanpassen van de instellingen ook je toestel herstart!
Mocht dit niet de oplossing zijn geef dan een seintje. Zorg er dan voor dat jouw account is aangevuld met jouw 06-nummer en klantnummer. Dan kan ik meteen een melding maken voor de technische dienst!

Laat je ons weten of het is gelukt met de verbinding? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

 

@Nsnel , @basdej@kaylih deze informatie geldt ook voor jullie! 

 

 

@Cas van Tele2  ik heb mijn profiel aangevuld. Echter lukt het gewoonweg niet om een APN op te slaan met een MCC van 204 en MNC van 16. Hij staat na het opslaan gewoon niet in de lijst van APN's. Die blijft leeg.

 

Als ik een APN opsla met MCC 240 en MNC 07 zie ik deze wel. Alle andere waardes zijn onmogelijk.

 

Overigens bij het terugzetten van de default APN krijg ik eentje die als adres 4g.tele2.se heeft. Mijn idee is dan ook dat mijn simkaart de nieuwe instellingen niet aan kan. 

Ondertussen zit ik al sinds afgelopen vrijdag zonder signaal. Bellen/SMS/Internet is niet mogelijk. Vervelend als je ook authenticatie SMS'jes moet ontvangen voor online diensten.

Reputatie 1

Vandaag contact gehad met de klantenservice. Het probleem zit ‘m waarschijnlijk in de simkaart, die is al een paar jaar oud en die verschilt iets ten opzichte van de nieuwere simkaarten. Krijg nu een nieuwe simkaart toegestuurd - hopelijk lost dat de problemen op. De technische dienst ging er achter de schermen ook nog naar kijken.

Voor mensen met hetzelfde probleem: eventueel zou je naar een Belsimpel winkel kunnen gaan, daar kunnen ze kennelijk een “blanco” Tele2 simkaart proberen, die vervolgens door Tele2 wordt geactiveerd. Ik heb het niet geprobeerd, maar kreeg het als tip.

Zojuist bij de Belsimpel winkel vandaan gekomen. Nieuwe simkaart er in, binnen 30 seconden had ik weer netwerkverbinding.

Vandaag contact gehad met de klantenservice. Het probleem zit ‘m waarschijnlijk in de simkaart, die is al een paar jaar oud en die verschilt iets ten opzichte van de nieuwere simkaarten. Krijg nu een nieuwe simkaart toegestuurd - hopelijk lost dat de problemen op. De technische dienst ging er achter de schermen ook nog naar kijken.

Voor mensen met hetzelfde probleem: eventueel zou je naar een Belsimpel winkel kunnen gaan, daar kunnen ze kennelijk een “blanco” Tele2 simkaart proberen, die vervolgens door Tele2 wordt geactiveerd. Ik heb het niet geprobeerd, maar kreeg het als tip.

Zojuist bij de Belsimpel winkel vandaan gekomen. Nieuwe simkaart er in, binnen 30 seconden had ik weer netwerkverbinding.

 

Mijn nieuwe simkaart is gearriveerd via de post. Na activatie via de telefonische klantenservice werkt alles gelukkig weer.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @oneplus6troubles,
Bedankt voor je reacties! Voor @basdej en @Nsnel is de nieuwe simkaart de oplossing. Je gaf aan dat je contact hebt gehad met de klantenservice en dat de technische dienst naar het probleem kijkt. Heb jij nu weer verbinding met het netwerk? We horen graag van je of het is opgelost en wat voor jou de oplossing was. We willen dit natuurlijk gefixed hebben zodat je weer goed bereikbaar bent. Ik sta voor je klaar!:thumbsup:

Nieuwe simkaart heeft het probleem verholpen. Wel even via de klantenservice laten activeren en evt daarna opnieuw opstarten. Bedankt voor de input iedereen!

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @oneplus6troubles
Bedankt voor jouw update! Goed om te horen dat het is opgelost. 
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje.
De Community staat altijd voor je klaar! :innocent:

Hoi @oneplus6troubles,
Welkom op de Community! Laten gelijk kijken naar een oplossing voor jouw probleem. 
We willen natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer een goede en werkende internetverbinding hebt!

Na de migratie naar het verbeterde netwerk zijn sommige toestellen niet automatisch juist ingesteld. Het is belangrijk dat je dit zelf handmatig aanpast. Op deze manier krijg je weer de juiste connectie met het netwerk. Stel met behulp van onze handige jouw internet handmatig in. Gebruik hiervoor onderstaande instellingen in het tabel.

Als dit niet werkt dan staat in dit topic nog troubleshoot voor de instellingen. Belangrijk is dat je na het aanpassen van de instellingen ook je toestel herstart!
Mocht dit niet de oplossing zijn geef dan een seintje. Zorg er dan voor dat jouw account is aangevuld met jouw 06-nummer en klantnummer. Dan kan ik meteen een melding maken voor de technische dienst!

Laat je ons weten of het is gelukt met de verbinding? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

 

@Nsnel , @basdej@kaylih deze informatie geldt ook voor jullie! 

 

 

@Cas van Tele2  ik heb mijn profiel aangevuld. Echter lukt het gewoonweg niet om een APN op te slaan met een MCC van 204 en MNC van 16. Hij staat na het opslaan gewoon niet in de lijst van APN's. Die blijft leeg.

 

Als ik een APN opsla met MCC 240 en MNC 07 zie ik deze wel. Alle andere waardes zijn onmogelijk.

 

Overigens bij het terugzetten van de default APN krijg ik eentje die als adres 4g.tele2.se heeft. Mijn idee is dan ook dat mijn simkaart de nieuwe instellingen niet aan kan. 

Ondertussen zit ik al sinds afgelopen vrijdag zonder signaal. Bellen/SMS/Internet is niet mogelijk. Vervelend als je ook authenticatie SMS'jes moet ontvangen voor online diensten.

Hoi,

ik heb precies hetzelfde. Heb ook al een nieuwe Sim, deze is ook geactiveerd door de klantenservice, kan ook geen APN toevoegen met MNC 16. 

Heb een Sony Xperia

En yes, heb de hele riedel al doorlopen inclusief fabrieksinstellingen teruggezet en heb met behulp van de klantenservice chattend (want bellen lukt niet,...) andere Apn kunnen toevoegen, met andere waardes. 

En wacht inmiddels alweer ruim een week op bericht van Tele2, of van technische dienst. Kreeg wel een berichtje van de klantenservice dat mijn bericht staat op “opgelost”. Niet echt dus..

Is dan echt de enige oplossing naar een onafhankelijke belwinkel te gaan? Dat is niet de service die ik gewend ben van Tele2.

Hoop op vlotte afhandeling (en adequate reactie).