beantwoord

geen mobiel netwerk meer sinds gisteren..

  • 17 January 2021
  • 4 reacties
  • 459 x bekeken

Hallo,

Sinds gister 16 januari heb ik vanaf 10 uur in de ochtend al geen bereik meer op service. Geeft continu aan geen netwerk. Ik heb alleen internet via WiFi momenteel maar kan geen telefoon of sms ontvangen.. Heel erg vervelend aangezien ik op een belangrijk telefoontje wacht en ik dus nu niet bereikbaar ben. 
Ik las dat er vanochtend/ vanmiddag op allestoringen.nl in meerdere gebieden een storing werd aangekaart echter sinds nu geeft die geen mogelijke storingen aan.

 

ik heb afgelopen maanden geregeld mails gekregen dat ik over zou stappen op een ander netwerk maar dit werd telkens uitgesteld.. Nu afgelopen week rond 13 januari kreeg ik wederom een mail dat deze week overgestapt werd naar nieuwe netwerk maar had geen nieuwe sms’jes ontvangen zoals afgelopen weken als het zou gebeuren en uiteindelijk werd uitgesteld.

Mijn telefoon moest dag en nacht aan staan in die periode dat netwerk ongezet  werd echter nergens was bekend wanneer. Nu is gisterochtend ergens rond 10u mijn telefoon heel kort uitgevallen, na 10 min weer opgestart dus niet lang. Maar ik weet ook niet of het toen al was dat ik geen service had ( dag van te voren ontving ik savonds nog gewoon sms’jes ) maar het viel me daarna op toen de telefoon opgestart was en ik ergens sms voor zou moeten krijgen het niet binnenkwam en ik geen service had. Ik heb vanalles geprobeerd en ook regelmatig opnieuw gestart naderhand maar niks lijkt te werken .. ik heb nog even afgewacht of het dan een storing zou kunnen zijn maar ook dit was nu niet meer zo.

Ik lees dus nu op dit forum regelmatig dat een aantal maanden geleden zelfde voordeed bij mensen en dat het dus kan zijn dat simkaart onbruikbaar is geworden door de omzetting. Kan het dus echt zo zijn dat het fout is gegaan in die kleine 10 min? ;( Moet ik nu dus een nieuwe simkaart aanvragen?

Ik hoor het graag van iemand.. alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door eric 17 January 2021, 09:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als de verandering die door de lucht naar de simkaart is gestuurd wordt om je naar het nieuwe netwerk over te zetten mislukt, dan kun je hier een nieuwe simkaart aanvragen.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @ShayennaVos,

Welkom op de Community. Ik ga je helpen met jouw simkaart.

We zetten iedereen over naar ons nieuwe netwerk. Het nieuwe netwerk heeft allerlei voordelen zoals 4G roaming in de EU en je maakt gebruik van het best geteste netwerk van Nederland. We hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat het overzetten soepel verloopt. Is het gelukt om een nieuwe simkaart te bestellen met de tip van @eric?

Als je een nieuwe simkaart hebt ontvangen stuur dan jouw gegevens en het simkaartnummer door in een privébericht en dan zorg ik ervoor dat jouw simkaart meteen geactiveerd wordt! 

Ik hoor graag van je!

Vandaag mijn nieuwe Sim kaart ontvangen deze is ook direct geactiveerd. Ik heb nu wel weer bereik en service maar kan van bedrijven nog altijd geen sms ontvangen zoals mijn belangrijke werkapp waar ik toegangscode voor krijg via sms! Zeer vervelend en ik weet niet precies waar het probleem ligt.. aangezien ik wel zo sms ontvang van contacten en kan versturen.

 

Nu lees ik dus geregeld ook op dit forum dat sinds het nieuwe netwerk omzetten veel fout gaat en tele 2 een update moet doen zodat alles weer gekoppeld wordt. Verschillende mensen zeggen dat dit weken kan duren!? Ik kan nu via deze app mijn werkzaamheden niet uitvoeren of bekijken zeer vervelend in de zorg! Tele2 moet een update doen zodat alles gekoppeld weer is met het nieuwe netwerk nu staat schijnbaar volgens berichten nog steeds veel gekoppeld aan het oude netwerk waardoor dus bedrijven wel sms versturen naar het nummer en zogenoemd aankomen omdat het naar juiste nummer gestuurd wordt maar door de ontvanger niet ontvangen wordt..

zeer vervelend, ik kan namelijk momenteel ook niet via de werkapp opnieuw activeren of aanpassen met nieuwe verificatie.. 

ik hoop dat dit snel verholpen kan worden en het geen weken gaat duren. Weet iemand hier raad mee?

 

Reputatie 7
Badge +12

Check even dit onderwerp. Wat zijn de eerste 5 cijfers van je 06 nummer?