beantwoord

Geen mobiel internet in buitenland...

Reputatie 1
Ik heb mijn abonnement pas.
Ik heb mijn telefooninstellingen voor mobiel internet zelf moeten aanpassen, want dit ging niet vanzelf.
In Nederland werkt het.
In buitenland niet.
Dataroaming staat wel aan.

Mijn toestel is een Inrico T320, dat speciaal voor Zello en dergelijke is ontworpen.
Bedoeld om als portofoon met onbeperkt bereik te werken via internet.

icon Beste antwoord door pipodeclown 5 april 2018, 22:48

In welk land ervaarde je dit? En zat je daar wel in (redelijk) bevolkt gebied? Heb je in het buitenland wel netwerk verbinding, kun je wel bellen? Je hardware ken ik niet, ondersteunt dit zowel 4G als 3G?

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge
In welk land ervaarde je dit? En zat je daar wel in (redelijk) bevolkt gebied? Heb je in het buitenland wel netwerk verbinding, kun je wel bellen? Je hardware ken ik niet, ondersteunt dit zowel 4G als 3G?
Reputatie 7
Badge +2
Enn interessante toestel moet ik zeggen.

Volgens de specs an Alibaba ondersteunt die wel EU 4g en 3G banden.

Maak je wel verbinding met enigen operator in het buitenland of ook dat niet?

In Android heb je een app die heet Sim tool kit, of tele2 sim menu.

Zoek het menu en probeer sim selectie op handmatig te zetten voor buitenland, kijken als dat wel werkt.
Reputatie 1
Ik maak gewoon verbinding met het netwerk in Duitsland, waar ik veel voor mijn werk kom.
Ik kan er wel bellen, en bovenin de statusbalk staat een 'R' boven het netwerksymbool.
Zijn de netwerkinstellingen hetzelfde voor het buitenland?

Ik kwam dit toestel op internet tegen, toen ik naar portofoons zocht (hobby van mij).
Ideaal om kort iets te zeggen, waar je normaal niet voor zou bellen. En het gebruik is praktisch gratis.
Thuis heb ik een Inrico TM7, waarmee je wereldwijd bereik hebt zoals de bakkies vroeger, ook icm bovenstaand toestel.
Maar je kan de app ook gewoon op je smartphone zetten.
Reputatie 7
Badge +2
De apn instellingen zijn inderdaad get zelfde, als je verbinding maak met een netwerk dan hoefjeniet naar de sim instellingen te kijken.

Misschien huidige apn verwijderen en nieuwe toevoegen en alles weer doornemen.

Desnoods je sim in een andere toestel testen om een probleem met je lijn uit te sluiten.
Reputatie 1
Ik heb de APN handmatig in moeten stellen, omdat die het voor NL ook niet deden.
Automatisch instellen ging niet.
Of ik toch iets fout heb gedaan weet ik niet.
In ieder geval: Maandag kan ik het weer proberen.
Reputatie 1
In een ander topic vond ik dit...

- Tele2 Internet, volgens de instellingen, maar dan met MCC 240 en MNC 07 ipv MCC 204 en MNC 02, zoals stond bij toestelhulp dat ik in moest voeren. Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat 240 en 07 de instellingen zijn voor het buitenland. Ik heb ook geprobeerd een APN Tele2 Internet Buitenland aan te maken, met de 240 en 07, maar helaas werkte dit ook niet.

https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/internet-buitenland-51217

Je zou een nieuwe APN aan kunnen maken met die nieuwe instellingen, maar ik geloof niet dat deze automatisch geselecteerd gaan worden.
Wie heeft meer dan één APN-set?
Reputatie 6
Badge +1
Er was ook zoiets als een regel dat je 2 maanden een rekening voldaan moest hebben voordat je kan roamen op een ander, buitenlands netwerk.
Reputatie 1
Raaf12 schreef:

Er was ook zoiets als een regel dat je 2 maanden een rekening voldaan moest hebben voordat je kan roamen op een ander, buitenlands netwerk.

Dat leek mij eerst ook logisch, maar vind hier niks over terug in het contract of zo.
je zou maar net op vakantie gaan en verwachten dat je internet het gewoon doet.
Reputatie 7
Badge +2
Volgens mij zit dat ergens in de AV, bij nieuwe nummers heb je inderdaad een blokkade voor data gebruik in het buitenland.

Alleen weet ik niet als dat ook voor EU landen geldt.
Ook in de FAQ zou je deze informatie kunnen vinden, maar er gaat iets fouts daar.

Cc: @Henk van Tele2

Kwa APNs, die topic is wel verouderd, ga gewoon vanuit de toestel hulp informatie (ja je toestel wordt niet genoemd, maar neem gewoon elke willekeurige Android).
Reputatie 1
Ik kon praktisch gelijk bellen in het buitenland.
En 3G is toch ook data?
Reputatie 7
Badge +2
JohnRambo schreef:

En 3G is toch ook data?

Deze antwoord hoort niet bij de vraag, staat gewoon fout, daarom even de aandacht van Henk getrokken, dit moet aangepast worden.

JohnRambo schreef:

Ik kon praktisch gelijk bellen in het buitenland.

Ik heb even wat info erbij gehaald over de blokkades, die gelden niet voor internet, dus blijkbaar heb je te maken met een andere probleem 😞

Er zijn een aantal blokkades ingesteld:
- Klant kan in Nederland geen internationale nummers bellen
- Klant kan in het buitenland geen internationale nummers bellen behalve naar Nederland
- Klant kan pas gebruik maken van premium sms en 0906/0909-nummers als er 2 facturen zijn betaald

Je kan dus wel:
- In Nederland internationale nummers smsen
- 0900-nummers bellen.
- In het buitenland lokaal bellen (bijvoorbeeld in België een nummer in België)
- In het buitenland naar alle landen smsen
- In Nederland en in het buitenland data gebruiken en ook een bundel bestellen

Ik zou zeggen, probeer morgen jou sim in een andere toestel, om toch een probleem met je abonnement uit te sluiten, vul ook je klant gegevens in jou profiel voor het geval dat een mod iets moet controleren.
Reputatie 5
Badge
@JohnRambo heb je je simkaart inmiddels in een ander toestel kunnen testen? 🙂
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen