beantwoord

Geen internet in het buitenland

• 19 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 485 x bekeken

Ik ben 2,5 week in Oostenrijk geweest en een paar dagen in Duitsland. Al die tijd, waar ik ook was had ik alleen maar H+ internet en nergens 3g of 4g. Zodra ik Nederland binnen rij heb ik direct weer 4g gisteren in Duitsland naar de skihal geweest en zodra ik de grens over ga is het fatsoenlijk internet weer weg. Bij de skihal 15 minuten bezig geweest om 1 pagina met de vouchers te openen omdat ik weer geen normaal internet heb. Ik heb onbeperkt internet wat betekend dat ik 9gb heb in het buitenland maar als ik dan geen fatsoenlijk internet heb, heb ik daar natuurlijk ook niets aan
icon

Beste antwoord door Rena Chan 19 augustus 2018, 14:58

H+ is 3G (technisch gezien 3.9G

4G heb je alleen in landen waar Tele2 eigen netwerk heeft, meer informatie hier: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/tele2-4g-roaming-69100
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
H+ is 3G (technisch gezien 3.9G

4G heb je alleen in landen waar Tele2 eigen netwerk heeft, meer informatie hier: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/tele2-4g-roaming-69100
Reputatie 5
Badge
H+ staat voor HSPA+
HSPA (zonder plus) is iets sneller dan 3g, HSPA+ is dan weer iets sneller dan H.

Het is geen 4G, maar zou snel genoeg moeten zijn.
Nou het internet is tergend traag en heb er de hele vakantie niets aan gehad dus dat is dan erg vreemd. In Nederland ben ik tevreden over Tele2 maar vind wel dat de service erg achter blijft als je in het buitenland geen gebruik kan maken van een 4g netwerk
Reputatie 5
Badge
Nou het internet is tergend traag en heb er de hele vakantie niets aan gehad dus dat is dan erg vreemd. In Nederland ben ik tevreden over Tele2 maar vind wel dat de service erg achter blijft als je in het buitenland geen gebruik kan maken van een 4g netwerk

Wij zijn nou erg vervend in nederland.
"Ons" netwerk is best wel goed. Waardoor een acceptabel netwerk in het buitenland bijzonder slecht lijkt.

Voor de volgende keer zou je via je instellingen kunnen kijken of je via een andere Duitse provider beter bereik hebt. Al moet ik toegeven dat Duitsland een beroerde dekking heeft. Een kennis van mij is er ook regelmatig te vinden, en ze heeft niks dan ellende. Via een heel andere provider.
Reputatie 7
Badge +2
Het is bekend dat 3G in onze buurlanden erg slecht is, je kunt proberen om een andere netwerk te selecteren, in Duitsland valt je terug op O2, probeer met Telekom verbinding te maken
Heb alle mogelijke netwerken geprobeerd, zowel in Duitsland als in Oostenrijk. We waren met een grote groep en met allerlei verschillende netwerken. Iedereen had een fatsoenlijk internet behalve mijn vrouw en ik die tele2 hebben. Jammer dat andere netwerken dit goed voor elkaar hebben en dat dit bij Tele2 achter blijft. Ik denk dat dit (vooral hier in de grensstreken) een belangrijk punt is in een overweging voor een netwerk te kiezen
Reputatie 6
Badge +1
Voor iedereen die regelmatig in andere EU landen verblijft is dit een heikel punt. Tele2 NL is financieel niet interessant genoeg voor de grote buitenlandse operators om daar een deal mee af te sluiten. De oplossing moge duidelijk zijn, neem een simcard bij een goedkope provider die wel op een EU roaming topnetwerk zit.
Btw. Ik heb zelf een Oneplus6 met twee simcard holders.
Zal daar eens naar kijken dan. Bedankt voor de tip
Reputatie 5
Badge
@Kersten1712 kan ik op dit moment nog iets voor je doen? 🙂
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen