beantwoord

Geen internet bereik, wel 3G/2G icoon

Hallo,
Zoals de titel al zegt heb ik geregeld geen internet bereik, niks werk: webpagina's, youtube, whatsapp. Echter heb ik wel of het 3G of het 2G icoon in beeld staan.

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 17 juli 2015, 12:21

Hoi hoi,
Kun je mij misschien in een privebericht deze gegevens sturen:
- Naam
- Adres
- Postcode en woonplaats
- Telefoonnummer
- Klantnummer
- Beschikbaarheid tijdens kantooruren en op welk telefoonnummer

Ik wil namelijk dat mijn collega hier even naar kijkt die hier meer van af weet en het kan zijn dat hij je even telefonisch wilt benaderen. Vandaar dat ik ook om je beschikbaarheid vraag.
Je kunt mij een privebericht sturen door op mijn profiel te klikken. Daar zie je een knop genaamd Bericht. Als je hierop klikt, kun je mij een persoonlijk berichtje sturen.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hee Eenkhoorn,
Bedankt voor je berichtje.
Super irritant zeg dat je geregeld geen internet hebt! Goed dat je naar het forum bent gekomen om je vraag te stellen.
Heb je dit op bepaalde plekken bijvoorbeeld thuis of op je werk? Of is het altijd verschillend?
Zou je deze stappen eens willen ondernemen? Kun je dan laten weten of dit effect heeft gehad?
En wat is de dekking in jouw woonplaats?

Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Hoi Kiko van Tele2,
Ik heb de stappen uit je bericht uitgevoerd en enige tijd uitgeprobeerd. Ik kan helaas niet zeggen dat het probleem verholpen is.

Op één van de plekken waar ik geen bereik heb (vandaag ervaren) is volgens jullie Tele2 Dekkingskaart vol 2G buitendekking, en net wel/net niet 3G buitendekking. Op het moment dat ik internet open krijg ik direct de melding "u bent offline". Ik heb in de instellingen de optie automatische keuze tussen 2G/3G/4G aan staan, dus hij zou naar m.i. gewoon verbinding moeten maken op basis van de 2G dekking (echt volledige dekking volgens de Tele2 Dekkingskaart).

Heb je enig idee hoe dit op te lossen is? Ik had voor dit abonnement KPN-dekking en heb dit toen nooit bij de hand gehad, ik was altijd en overal online. Sinds ik begin dit jaar bij Tele2 ben heb ik geregeld geen mobiel internet, terwijl mensen met een andere provider dit wel hebben. Ik ervaar het soms gewoon als gênant, dat ik wéér geen mobiel internet heb maar hier toch echt voor betaal.

Ik hoor graag even van je, alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Eenkhoorn,
Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen doen. Wat krijg je dan te zien?
2G is enkel bellen en geen internet. Dus als je 2G in je scherm ziet staan, klopt het dat je geen internet hebt.
Met 3G heb je dus net wel/net niet een buitendekking. Het kan zijn dat er dus in jouw woonplaats geen 3G verbinding mogelijk is. Dan is het logisch dat je daar geen internet hebt. Wat is je postcode? Dan kijk ik dit even voor je na. Je kunt dit in een privebericht naar mij sturen. Dit kun je doen door naar mijn profiel te gaan. Daar zie je de knop Bericht. Als je daarop klikt, kun je mij een persoonlijk berichtje sturen.
Groetjes Kiko
Hoi Kiko,
Ik ben niet in de gelegenheid mijn simkaart in een ander toestel te doen, helaas. Bij 2G dus geen internet, duidelijk, jammer. Ik had het laatst buiten weer bij wel 3G icoon (in een gebied met zelfs volledige binnendekking, postcode 9501 VK, maar geen internet), ik heb toen mijn toestel opnieuw opgestart en toen had ik een H+ en deed hij het wel. Heb je enig idee hoe dat kan? Het toestel opnieuw opstarten is niet echt ideaal.

Ik heb overigens thuis Wifi, dus dat is geen probleem. Het gebied waar ik het in mijn vorige bericht over had (wel 2G en soms wel/niet 3G) heeft de postcode 9446 TE.

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +4
Wat voor telefoon heb je precies?
Ik hoor het graag van je Eenkhoorn.
Groetjes Kiko
Modelnummer: Huawei P7-L10
Android-versie: 4.4.2
EMUI-versie: EMUI 3.0
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Kun je mij misschien in een privebericht deze gegevens sturen:
- Naam
- Adres
- Postcode en woonplaats
- Telefoonnummer
- Klantnummer
- Beschikbaarheid tijdens kantooruren en op welk telefoonnummer

Ik wil namelijk dat mijn collega hier even naar kijkt die hier meer van af weet en het kan zijn dat hij je even telefonisch wilt benaderen. Vandaar dat ik ook om je beschikbaarheid vraag.
Je kunt mij een privebericht sturen door op mijn profiel te klikken. Daar zie je een knop genaamd Bericht. Als je hierop klikt, kun je mij een persoonlijk berichtje sturen.
Groetjes Kiko
Hallo,

Ik weet precies wat je bedoelt. Heb hetzelfde probleem, al vanaf dag 1,
heb geen idee wat hier aan te doen is? Is het bij jou inmiddels opgelost?
Iedere keer mobiel opnieuw opstarten of vliegtuigstand aan/uit is tot nu toe helaas mijn enige oplossing.

Mvgr
Reputatie 5
Badge +4
Hoi eenkhoorn.
Bedankt voor je gegevens!
Ik heb een verzoek ingediend dat er telefonisch contact met je wordt opgenomen.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Eenkhoorn,
Ik heb begrepen dat je mijn collega gesproken hebt.
Wat is er precies besproken :)
Ik ben benieuwd!
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Mijn collega heeft je geprobeerd te bellen, maar helaas kreeg hij je niet te pakken. Hij heeft het ticket moeten sluiten.
Groetjes Kiko