beantwoord

Geen gesproken sms code van DigiD

• 4 maart 2017
  • 5 reacties
  • 431 x bekeken

Als ik inlog op DigiD gaat dat goed maar na het inloggen moet ik een gesproken Sms code ontvangen van DigiD. Deze code komt helaas niet binnen. Ik ben sinds een week bij Tele2 en hiervoor heb ik bij mijn andere provider wel altijd de code kunnen ontvangen. Heb ook nog dezelfde telefoon en heb nog hetzelfde nummer als bij mijn vorige provider. DigiD wijst me naar Tele2 en Tele2 wijst me naar DigiD. Ik ben einde raad.
icon

Beste antwoord door eric 5 maart 2017, 00:06

Dan zal je toch bij Digid moeten beginnen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kun je wel een sms ontvangen van andere nummers ? Anders js de portering misschien niet goed gegaan. Het probleem onderzoek behoort te starten bij degene die je een sms stuurt. Die kan de telecomprovider die dat voor hen afwikkeld (in dit geval CM uit breda) vragen een onderzoek te starten waar het mis gaat.
Ja ik ontvang van alles een sms behalve van DigiD.
Reputatie 7
Badge +4
Dan zal je toch bij Digid moeten beginnen.
Reputatie 6
Badge
Eric geeft je in dit geval de beste tip. Als je van een specifieke afzender geen SMS'jes kan ontvangen ligt daar het probleem.

Dat kan een storing zijn maar dat kan ook soms een veiligheidsmaatregel zijn; omdat je nummer net is overgenomen zou het kunnen dat ze de SMS'jes bewust blokkeren om fraude te voorkomen.
Reputatie 6
Badge
Topic gesloten wegens inactiviteit.