Geen BTW vermelding op factuur

• 29 juni 2017
  • 2 reacties
  • 154 x bekeken

In juni 2016 heeft Tele2 besloten dat ze geen BTW meer zouden vermelden op de facturen, het zou handiger zijn voor de consument. (waarom??) Voor verschillende zakelijke gebruikers was de consequentie dat ze de BTW niet meer kunnen terugvorderen.
Kortgeleden heb ik met een medewerkster van Tele2 gesproken omdat ik over verschillende zaken die Tele2 heeft gedaan zeer ontevreden ben. Ik heb toen ook weer mijn onvrede geuit over de gang van zaken met de BTW en het feit dat Tele2 gewoon ontkent dat ik een zakelijk abonnement heb afgesloten.

De medewerkster vertelde mij het volgende:
Vorig jaar heeft Tele2 de gebruikers overgezet van 3G naar 4G, tegelijkertijd heeft tele2 bij de kleinzakelijke gebruikers (zoals zzp'ers) de abonnementsvorm gewijzigd: ze zijn plotseling geen zakelijke gebruiker meer. Ik zag en zie het verband niet maar het schijnt er wel te zijn

Ik ben nu bijzonder teleurgesteld in Tele2 omdat:
- ze zonder het mij te vragen mijn abonnementsvorm hebben aangepast in mijn nadeel,
- ik daardoor veel hogere kosten heb,
- ze mijn klacht niet serieus namen/nemen: zo gaven ze mij bv de volgende oplossing: neem een ander zakelijk telefoonnummer, daarbij vergeten ze wat er meer aanvast zit: visitekaartjes, briefpapier enz.

weet iemand hoe dit alsnog is op te lossen? Tele2 doe je best en draai dit klantonvriendelijke besluit terug!!!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Badge
Hi paulhg,

Ik kan me voorstellen dat het niet vermelden van de BTW op de facturen voor jou, aangezien je je telefoonnummer zakelijk gebruikt, gevolgen kan hebben. Mijn excuses daarvoor. Er is echter besloten om dit door te voeren bij alle particuliere klanten van Tele2. In het verleden was het inderdaad mogelijk om de tenaamstelling naar een bedrijfsnaam te wijzigen. Dit betekent echter niet dat het abonnement dan een zakelijk abonnement betreft. Ik begrijp dat je hier wellicht onaangenaam door verrast bent, maar helaas kunnen we dit niet voor je terugdraaien en is de enige mogelijkheid om de BTW op je factuur te krijgen inderdaad om een zakelijk abonnement te nemen (meer info vind je op op onze website. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Mark
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.