beantwoord

Geen BTW op Factuur, dat kan toch niet zo maar?

• 29 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 1188 x bekeken

Ik heb sinds begin dit daar een eigen onderneming, een eenmanszaak. Als starter was het voor mij niet voordeliger om een zakelijk abonnement te nemen dus heb ik mijn consumenten abonnement verlengd in september.
Nu zit ik mijn btw aangifte te doen en kan ik de kosten niet aftrekken omdat er geen btw vermeld is op de facturen.

Dit is echt heel vervelend. Ik heb al meer klachten hierover gelezen en het argument van Tele2 is dat ze de factuur overzichtelijker willen maken, maar dat weegt toch niet op tegen het nadeel dat veel mensen dit nu niet kunnen aftrekken? Zelfs als ik geen zzp'er was geweest, had ik mijn telefoon alsnog vaak voor werk moeten gebruiken en stel dat ik dan buiten mijn bundel zou zijn gegaan, zou ik de extra kosten toch ook willen terugvragen bij mijn werkgever, die dan ook het bedrag ex btw wil weten?

Bovendien is het toch ook gek om als groot merk deze beslissing te maken zonder het duidelijk naar haar klanten te communiceren? En als ze het zo graag overzichtelijker willen maken, had de klant dan ze keuze gegeven door de optie te kunnen aanvinken in MijnTele2.

Ik had nooit voor Tele2 gekozen als ik dit had geweten.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om een aangepaste factuur te ontvangen?
icon

Beste antwoord door eric 29 oktober 2017, 16:47

BIj de andere topics had je het antwoord al kunnen lezen, BTW wordt niet apart gespecificeerd op de consumentenproducten van Tele2. Voor ZZP'ers etc. zijn er wel zakelijke abonnementen (die hetzelfde kosten!) op www.tele2.nl/zakelijk te verkrijgen. Maar lopende consumentenabonnementen zijn niet over te zetten.
Je vraagt of het mag? Juist bij consumentenproducten moeten alle prijzen incl. BTW worden gecommuniceerd en is er dus geen verplichting om BTW apart te vermelden of je te waarschuwen dat ze dat niet doen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
BIj de andere topics had je het antwoord al kunnen lezen, BTW wordt niet apart gespecificeerd op de consumentenproducten van Tele2. Voor ZZP'ers etc. zijn er wel zakelijke abonnementen (die hetzelfde kosten!) op www.tele2.nl/zakelijk te verkrijgen. Maar lopende consumentenabonnementen zijn niet over te zetten.
Je vraagt of het mag? Juist bij consumentenproducten moeten alle prijzen incl. BTW worden gecommuniceerd en is er dus geen verplichting om BTW apart te vermelden of je te waarschuwen dat ze dat niet doen.