beantwoord

Geen bereik, Overgezet op nieuw netwerk - Tele2 verwacht dat ik 14 dagen wacht op nieuwe simkaart

  • 8 January 2021
  • 6 reacties
  • 251 x bekeken

Sinds vanochtend is mijn telefoon niet meer in staat om verbinding te maken met het Tele2 netwerk. Na met verschillende klantenservice medewerkers gesproken te hebben blijkt dit aan de overzetting van mijn aansluiting op het nieuwe 4G netwerk te liggen.

Mij werd verteld dat ik de nieuwe simkaart tussen 9 tot 22 januari kan verwachten, wat betekent dat ik al die tijd niet bereikbaar ben en bijvoorbeeld niet kan inloggen op MFA systemen waar mijn nummer aan gekoppeld is. Deze vertraging zou te maken hebben met drukte bij PostNL en voor meerdere klanten gelden, maar is blijkbaar niet belangrijk genoeg om een andere oplossing voor te verzinnen die niet uitmondt in een halve maand zonder telefoon aansluiting. Meerdere malen werd de suggestie gegeven om met de klantenservice te bellen, maar op de vraag hoe ik met de klantenservice kan bellen zonder werkende aansluiting kon men geen antwoord geven.

Daarnaast heb ik 20 minuten geleden een mail ontvangen waarin werd aangegeven dat de nieuwe simkaart wordt opgestuurd naar een oud adres. 

Dit is echt compleet onacceptabel en ik verwacht een oplossing van Tele2 die er niet op neer komt dat ik potentieel een halve maand geen gebruik kan maken van mijn mobiele telefoonnummer.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 11 January 2021, 10:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

De vierde klantenservice medewerker die ik sprak gaf de suggestie om een nieuwe simkaart te bestellen via de MijnTele2 app, de simkaart zou op deze manier mogelijk sneller worden geleverd. Dit heb ik nu gedaan.

 

Uiteraard blijft het volledig onacceptabel om op deze manier geen gebruik te kunnen maken van mijn telefoonaansluiting en nummer. Redelijkerwijs zou ik verwachten dat er in een situatie als deze gebruik wordt gemaakt van een koeriersdienst of een andere vervoerder om de klant(en) niet verder te benadelen als werkzaamheden aan de kant van Tele2 er voor zorgen dat klanten onbereikbaar zijn. Over compensatie werd door de klantenservice geen woord gesproken, maar in de tussentijd betaal ik wel door voor mijn abonnement wat onbruikbaar is. In de tussentijd moet ik nu zelf een prepaid sim aanschaffen, mensen inlichten over mijn onbereikbaarheid en ben ik tijd kwijt aan het opnieuw instellen van multifactor authentication via mijn telefoonnummer.

 

De hele situatie had totaal voorkomen kunnen worden door klanten vooraf een simkaart toe te sturen. Helemaal als men er bij stilstaat dat de migratie naar het nieuwe netwerk al eens twee weken is opgeschoven. Blijkbaar kan men als klant gratis een simkaart bestellen maar kost het Tele2 teveel om preventief of achteraf adequaat te handelen.

 

Mij is verteld dat ik het geld op de dagen dat de service niet naar behoren werkte terug kan krijgen, dit moet je wel zelf aanvragen.

 

 

Hier hetzelfde probleem! Ook de vraag gesteld hoe en op welke manier mijn ‘klanten’ mij moeten bereiken. En waar ik terecht kan met gederfde inkomsten. Daar hadden ze geen antwoord op. Ze zouden wel proberen om mijn nummer door te schakelen naar een ander nummer. Gevolg dat als ik gebeld wordt er zelfs geen voicemail meer te horen is. En de doorschakeling werkt in ieder geval niet.

Bedenk dat onder mijn ‘klanten’ mensen zitten als begrafenisondernemers die een overlijden melden. Dat kun je niet laten wachten tot 22 januari…. Als er vandaag geen oplossing is, is dit mijn laatste abonnementsperiode bij Tele2. Dit kan ik in ieder geval niet verkopen dat ik bij een provider zit waardoor ik onbereikbaar ben. En de klantenservice… 40 wachtenden voor je!!

Reputatie 7
Badge +12

Mij is verteld dat ik het geld op de dagen dat de service niet naar behoren werkte terug kan krijgen, dit moet je wel zelf aanvragen.

 

 

Dat klinkt logisch! Je kan alleen geen gevolg schade claimen. Dat is bij consumenten producten eigenlijk nooit gedekt.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @ManuelS,

Welkom op de Community. Ik ga er alles aan doen om je simkaart zo snel mogelijk te activeren!

We doen er alles aan om het overzetten zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het nieuwe netwerk heeft een hoop voordelen zoals het best geteste netwerk en 4G roaming in de EU!  In jouw geval is er een nieuwe simkaart nodig om dit te realiseren. Mijn excuses voor het ongemak maar de simkaart versturen duurt geen 14 dagen, dat beloof ik je! Hier staat normaliter 3 dagen voor. Als je de simkaart binnen hebt dan kan ik je helpen met het activeren! Stuur daarvoor een privébericht met het simkaartnummer dan activeer ik die handmatig. 

Je ontvangt de simkaart zo snel mogelijk.

Ja, mooi verhaal over normaliter 3 dagen… Ik heb vrijdag een mail gekregen dat de migratie was mislukt en dat er ‘vandaag een nieuwe simkaart is opgestuurd’. Dat was vrijdag, dan bezorgd PostNL dus de dag erna. De brievenbuspost heeft geen vertraging, toch?

Zaterdag niets geleverd. En vandaag zou dan de derde dag zijn, maar dan komt er ook niets, want PostNL bezorgt op maandag geen brievenbuspost. Gevolg dat we naar minimaal al 4 dagen gaan, terwijl de klantenservice helemaal die drie dagen niet durft te noemen.

Mijn werk is vanwege de lockdown helemaal over van fysieke afspraken naar telefonische afspraken. Maar ik kan niet bellen, zelfs mijn afspraken kan ik niet afbellen. En een prepaidkaart… hoe doe je dat als er geen winkels open zijn?