beantwoord

Geen bereik op 1 locatie

• 12 januari 2018
  • 7 reacties
  • 205 x bekeken

Hoi,

Ik heb een mobiel abonnement bij Tele2. Als ik bij mijn vader ben in Berg en Dal, Gelderland dan heb ik geen bereik. Geen mobiel netwerk en geen internet. Volgens de dekkingskaart zou dit wel zo moeten zijn. Wat kan ik doen?

Ik wilde Tele2 bellen om dit te vragen maar ja, dat gaat niet zonder bereik..

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Rena Chan 12 januari 2018, 10:37

Ik zie dat de enige masten best wel uit elkaar staan, dus het kan zijn dat je daar in bepaalde omstandigheden geen bereik heb.

T-mobile heeft een zender iets meer dichterbij, die zou zorgen voor 3G of 2G, maar misschien door bebossing of andere obstakels heb je bij je vader thuis toch geen bereik.

In principe heeft de iPhone wel een goede ontvangst, maar om uit te sluiten, beschik je over een andere telefoon waar je jou tele2 simkaart kan testen?

Een andere mogelijkheid is proberen om bij een Duitse netwerk aan te melden.

Zet Roaming aan en probeer netwerken handmatig te zoeken, volgens mij kun je als Tele2 klant bij Telekom en O2 roamen.

Let wel op dat als je een bundel heb van 8GB of meer, dat je alleen 8GB in het buitenland kan gebruiken.

Maar je kan blijven smsen en bellen zoals in Nederland.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heb je helemaal geen bereik? Ook geen 3G?

Is dat binnen of buiten?

Welke telefoon heb je?
Ik heb echt helemaal niets, helaas, ook geen 3G.

Dat is zowel binnen als buiten. Hoewel, als ik buiten voor het huis sta, dan heb ik op sommige punten eventjes bereik.

Ik heb een iPhone 7.
Reputatie 7
Badge +4
Berg en Dal lijkt toch niet echt indoor dekking (donkerpaars) 4G te hebben? Wel vlagen outdoor, dus dat klopt met jouw ervaring. Als je een Samsung S8 telefoon hebt kun je van VoWifi gebruik maken, ze geven aan dat er meer toestellen dit gaan ondersteunen. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

Reputatie 7
Badge +2
Ik zie dat de enige masten best wel uit elkaar staan, dus het kan zijn dat je daar in bepaalde omstandigheden geen bereik heb.

T-mobile heeft een zender iets meer dichterbij, die zou zorgen voor 3G of 2G, maar misschien door bebossing of andere obstakels heb je bij je vader thuis toch geen bereik.

In principe heeft de iPhone wel een goede ontvangst, maar om uit te sluiten, beschik je over een andere telefoon waar je jou tele2 simkaart kan testen?

Een andere mogelijkheid is proberen om bij een Duitse netwerk aan te melden.

Zet Roaming aan en probeer netwerken handmatig te zoeken, volgens mij kun je als Tele2 klant bij Telekom en O2 roamen.

Let wel op dat als je een bundel heb van 8GB of meer, dat je alleen 8GB in het buitenland kan gebruiken.

Maar je kan blijven smsen en bellen zoals in Nederland.
Reputatie 7
Badge
Berg en Dal lijkt toch niet echt indoor dekking (donkerpaars) 4G te hebben? Wel vlagen outdoor, dus dat klopt met jouw ervaring. Als je een Samsung S8 telefoon hebt kun je van VoWifi gebruik maken, ze geven aan dat er meer toestellen dit gaan ondersteunen. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

Dit topic gaat over geen 4G bereik in Berg en Dal
Topicstarter geeft aan een IPhone 7 te gebruiken.
Vowifi met Samsung S8 is een geheel ander verhaal en geen antwoord op de vraag
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb het vandaag nog even getest en ook buitenshuis heb ik, helaas, geen bereik..

Ik vind het erg jammer, maar zoals ik het lees is er weinig aan te doen?
Reputatie 7
Badge +2

Ik vind het erg jammer, maar zoals ik het lees is er weinig aan te doen?

Helaas Emma, het ligt buiten je handen, of Tele2 (voor 4G) of T-mobile (voor 3G) moeten actie ondernemen om betere dekking aan te bieden in dit regio.

Een optie zou dan proberen om een Duitse netwerk te vinden, dat vraagt wel wat geduld en even wat dingen testen.
Zorg dat data roaming aan is
Binnen instellingen > aanbieder zet automatisch uit.

En laat je telefoon zoeken naar netwerken.

Als je Telekom.de of O2.de ziet, probeer dan daarop te klikken, en kijken als het verbinding goed is.

Lukt het niet en ziet je mobiel geen andere netwerken, dan zet het op automatisch en is helaas geen andere optie.

Hou rekening mee dat je het sowieso op automatisch moet zetten als je weer wat verder van de grens bent, anders maak je telefoon geen verbinding met het Tele2 netwerk.