beantwoord

Geen bereik meer (uit het niks?) Xiaomi redmi note 8 pro

  • 23 August 2020
  • 20 reacties
  • 2217 x bekeken

Reputatie 1
  • Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties

Ik heb sinds vrijdag 21 augustus helemaal geen bereik /internet meer. Ik heb verder niks aan het toestel gedaan of veranderd, het lijkt uit het niks te zijn weggevallen. Ook als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, heb ik geen bereik. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. 

  • Er zijn geen blokkades ingesteld
  • Ik heb geen nieuwe simkaart 
  • De telefoon herkent de simkaart wel (vraagt om pincode)
  • Ik heb een Xiaomi Redmi Note 8 Pro, deze heb ik al een langere tijd en nooit eerder problemen mee gehad.
  • Alle facturen zijn betaald
  • Ik heb mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart.
  • Ik ben naar de T-mobile winkel geweest (gezien tele2 en t-mobile fuseren, hoopte ik dat zij mij misschien konden helpen). Hier wisten ze ook niet waar het aan lag, maar gaven zij aan dat ik dit alleen kan oplossen door te bellen naar tele2. 

Ik heb contact gehad via de chat met de klantenservice van tele2. Hierbij werd gezegd dat ik alsnog moet bellen naar de klantenservice omdat ze mij hiermee alleen telefonisch kunnen helpen. Heel grappig, aangezien ik niet kan bellen. Ik heb geprobeerd via een telefoon van een vriend te bellen, waarbij ik als 22e in de wachtrij stond, echt belachelijk. Nu ben ik dus enorm wanhopig. Wat kan ik nog proberen om dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door kaylih 3 September 2020, 15:48

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Stop de simkaart eens in een ander toestel,b v. een Samsung. Wat is dan het effect?

Ik heb sinds vrijdag exact dezelfde situatie met een oneplus 7t

Reputatie 7

Heb je een mail en sms gehad over de migratie naar een nieuw netwerk?

Zijn alle facturen betaald?

Wat voor type is het andere toestel waarin je de simkaart hebt geprobeerd?

Als je met je toestel handmatig naar netwerken zoekt, welke vind je dan?

Reputatie 1

Stop de simkaart eens in een ander toestel,b v. een Samsung. Wat is dan het effect?

Nog steeds geen bereik in een ander toestel.

Reputatie 1

Heb je een mail en sms gehad over de migratie naar een nieuw netwerk?

Zijn alle facturen betaald?

Wat voor type is het andere toestel waarin je de simkaart hebt geprobeerd?

Als je met je toestel handmatig naar netwerken zoekt, welke vind je dan?

Bedankt voor je reactie! Ik heb een sms gekregen dat ik op een nieuw 4G netwerk zit. De facturen zijn betaald, het andere toestel waarin ik het geprobeerd heb, is een samsung S20. Als ik handmatig naar mobiele netwerken zoek, vind ik:

  • Tele2-aragon 3g (verboden)
  • tele2-aragon 2g (verboden)
  • tele2-aragon 4g (verboden)
  • een paar keer NL KPN 3G
  • Vodafone NL 2G

Ik heb trouwens zelf nog geprobeerd op de APN instellingen aan te passen, dit heeft niet geholpen (aan de hand van de instructies van belsimpel). Als ik APN automatisch instel, staat deze op internet.tele2.se (ik denk dat het hier dus ergens fout gaat?). 

Reputatie 7
Badge +12

Is dit een toestel met Benelux software? Waar heb je hem gekocht? Een Tele2-aragon netwerk heb ik nog nooit gezien.

Reputatie 1

Is dit een toestel met Benelux software? Waar heb je hem gekocht? Een Tele2-aragon netwerk heb ik nog nooit gezien.

Jaa het is een toestel met Benelux software, gekocht bij Belsimpel. 

Reputatie 1

Update: Ik heb inmiddels met iemand anders zijn telefoon gebeld, er wordt een nieuwe simkaart opgestuurd en dan wordt er verder gekeken. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @kaylih,

Welkom op de Community!  Dat is natuulijk niet de bedoeling dat je geen verbinding hebt met ons netwerk. Wat ik je aanraad te doen is even een kijkje te nemen in dit topic: Geen netwerkverbinding. Als je deze tips gebruikt dan moet jouw verbinding het weer doen!
De nieuwe simkaart die wordt opgestuurd zal op de juiste APN ingesteld zijn, waardoor jouw verbinding het weer doet. Wil je ons op de hoogte houden van de voortgang? Ik sta voor je klaar! :muscle:

Reputatie 1

Update: nu al meer dan een week verder nog steeds geen simkaart ontvangen. 

Daarnaast is mijnING geblokkeerd omdat ik mijn simkaart te vaak verwisseld heb. 

Lekker gedoe is dit nu geworden met tele2. Als ik morgen geen simkaart ontvang, ben ik wel genoodzaakt om een andere provider te nemen. 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn xiaomi mi 8.

Vorige week op de hoogte gesteld dat ik ben overgezet op het verbeterde 4g netwerk.

Nu heb ik sinds afgelopen vrijdagavond geen bereik meer, ook niet in een andere telefoon. Contact gehad via de chat, instellingen geprobeerd, APN geprobeerd te wijzigen zonder resultaat. Vervolgens zelf maar besloten een nieuwe sim kaart aan te vragen, aannemende dat daar de oorzaak in zit. 

Deze netjes de volgende dag ontvangen. Voor het activeren weer contact gezocht via de chat, want een verificatie SMS ontvangen kan als je geen service hebt. Helpdeskmedewerkers bij de chat verwijzen mij vervolgens weer door naar de telefonische helpdesk omdat zij niet in het nieuwe systeem kunnen kijken en mij kunnen mij niet helpen. 

Kortom: overgezet naar nieuw netwerk, resultaat geen bereik, niet kunnen bellen etc. 

Nieuwe simkaart aangevraagd en voor het activeren is de klantenservice nodig, en deze vragen mij te bellen met collegas van een andere afdeling.…

 

 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem met mijn xiaomi mi 8.

Vorige week op de hoogte gesteld dat ik ben overgezet op het verbeterde 4g netwerk.

Nu heb ik sinds afgelopen vrijdagavond geen bereik meer, ook niet in een andere telefoon. Contact gehad via de chat, instellingen geprobeerd, APN geprobeerd te wijzigen zonder resultaat. Vervolgens zelf maar besloten een nieuwe sim kaart aan te vragen, aannemende dat daar de oorzaak in zit. 

Deze netjes de volgende dag ontvangen. Voor het activeren weer contact gezocht via de chat, want een verificatie SMS ontvangen kan als je geen service hebt. Helpdeskmedewerkers bij de chat verwijzen mij vervolgens weer door naar de telefonische helpdesk omdat zij niet in het nieuwe systeem kunnen kijken en mij kunnen mij niet helpen. 

Kortom: overgezet naar nieuw netwerk, resultaat geen bereik, niet kunnen bellen etc. 

Nieuwe simkaart aangevraagd en voor het activeren is de klantenservice nodig, en deze vragen mij te bellen met collegas van een andere afdeling.…

 

 

Enorm vervelend, vooral als je niet met je eigen toestel kan bellen… Ik vind het ook vrij apart dat ze via de chat je niet kunnen helpen en dat ze daarnaast ook geen fysieke winkel hebben om te helpen. Ik kan/kon zelf altijd onbeperkt bellen, maar ik ben nu inmiddels telkens de belminuten van mijn partner aan het verbruiken op deze manier. 

Ik ben benieuwd of een nieuwe simkaart wel zal helpen….

Reputatie 7

Update: nu al meer dan een week verder nog steeds geen simkaart ontvangen. 

Daarnaast is mijnING geblokkeerd omdat ik mijn simkaart te vaak verwisseld heb. 

Lekker gedoe is dit nu geworden met tele2. Als ik morgen geen simkaart ontvang, ben ik wel genoodzaakt om een andere provider te nemen. 

Staat bij Tele2 je juiste/huidige adres geregistreerd? Die simkaart had je al moeten hebben.

Reputatie 1

Update: nu al meer dan een week verder nog steeds geen simkaart ontvangen. 

Daarnaast is mijnING geblokkeerd omdat ik mijn simkaart te vaak verwisseld heb. 

Lekker gedoe is dit nu geworden met tele2. Als ik morgen geen simkaart ontvang, ben ik wel genoodzaakt om een andere provider te nemen. 

Staat bij Tele2 je juiste/huidige adres geregistreerd? Die simkaart had je al moeten hebben.

Ja, dit is aan de telefoon toen ook nog gecheckt. 

Reputatie 1

Update: weer gebeld. Medewerker weet niet waar de simkaart is gebleven, dus er wordt weer een nieuwe opgestuurd. Gelukkig zijn ze aan de telefoon heel behulpzaam, als het goed is gaat de technische dienst er nu ook naar kijken. Misschien dat ik net pech heb gehad dat er iets fout is gegaan in de post. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @kaylih,
Bedankt voor jouw update. Dat is echt balen! Het wordt met de post verstuurd dus daar is wel een kleine kans dat het kwijtraakt. 
Als je jouw nieuwe simkaart binnen hebt, let me know. Dan activeer ik die zo snel mogelijk voor je! 

 @Ronnebekje,

Welkom op de Community! Ik zie dat jouw simkaart op actief staat klopt dat?
 

@Cas van Tele2Te

Hoi Cas, ja dat klopt! 

Vandaag vanaf mijn werk gebeld naar de klantenservice, hier 1x doorverbonden naar de juiste afdeling (de medewerkers met het nieuwe systeem). Het activeren van de simkaart was toen binnen enkele minuten gefixed!

Ik heb de tip meegegeven om ook de chattende klantenservice medewerkers meer te betrekken bij bovenstaande problemen, want dit probleem was al bekend bij de medewerker van het nieuwe systeem. 

 

Reputatie 1

Update: vandaag eindelijk de nieuwe simkaart ontvangen. Meteen gebeld en alles werkt weer! Wat een gedoe dat nieuwe 4g netwerk zeg… Blij dat ik eindelijk weer kan bellen. 

Reputatie 7

Update: vandaag eindelijk de nieuwe simkaart ontvangen. Meteen gebeld en alles werkt weer! Wat een gedoe dat nieuwe 4g netwerk zeg… Blij dat ik eindelijk weer kan bellen. 

Top dat het is opgelost! 👍

Reputatie 6
Badge +2

Hey @kaylih,

Bedankt voor jouw update! Goed om te horen dat alles weer werkt. Het is niet helemaal vlekkeloos verlopen, mijn excuses hiervoor. Werkt alles nu weer naar behoren? Is de verbinding goed?

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje. De Community staat altijd voor je klaar! :innocent: