Geen bereik in het buitenland

De vakantie komt er weer aan en ik heb zolang ik bij Tele2 zit niet of nauwelijks bereik in het buitenland. Deze keer vooraf aan de slag te gaan om te kijken hoe ik dit kan oplossen, want ik wil graag kunnen bellen, maar vooral internet hebben op mijn toestel. Scheelt mij naast abonnementskosten een dure wifi-verbinding. Nu kan dit probleem alleen opgelost worden in het buitenland. Volgens klantenservice moet ik bellen als ik daar ben, maar dat is juist het probleem: ik heb geen verbinding!!! Dan is het voorstel dat ik daar een sim-kaartje koop om te bellen. Ra ra ra, is dat niet een beetje vreemd? Ik heb een abonnement bij Tele2 en wil tijdens mijn vakantie niet op zoek naar een sim-kaartje. Aan internet hoef ik natuurlijk helemaal niet te denken. Na een chatsessie die abrupt werd beëindigd door de medewerkster, heb ik klantenservice gebeld, maar die komen dus met bovenstaande mogelijkheid, maar dan is het nog niet opgelost.
Heeft iemand een betere oplossing of kan ik de volgende keer een beter abonnement afsluiten bij een andere provider, want dit kost een hoop ergenis en klauwen met geld. Thnx!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is sprake van dat je geen internet in het buitenland kunt gebruiken als je pas 1 of 2 maanden klant bent met een nieuw nummer. Maar als die blokkade er niet is, dan werkt het verder prima. Ze hebben in bijna alle landen van de wereld roaming mogelijkjheden, kijk ook naar de prijslijst. Binnen de EU is het vrij goedkoop, buiten de EU en USA moet je even kijken wat de mogelijkheid voor een databundel is.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/abonnement-buitenland-ga-je-op-reis/

Nog 1 tip, er staat een APP op je telefoon die heet Tele2 menu. In Iphone is het een tekst menu onder mobiele netwerken. Daar kun je kiezen tussen automatisch en handmatig (en daar weer binnenland/buitenland). Zet hem op automatisch,
Bedankt voor dit bericht, maar hier ben ik allemaal van op de hoogte. Juist omdat het internet in het buitenland nu zo aantrekkelijk is, wil ik hier graag gebruik van maken, maar dat kan niet als je geen verbinding hebt of minimaal met nog niet eens een streepje bereik. Dat heb ik nl in mei geprobeerd, omdat het toen moeilijk was om aan wifi te komen. Daarnaast ben ik geen digibeet en heb iid handmatig naar netwerken gezocht. Daar heb ik geen App voor nodig.
Btw Ik heb al zo'n 4 jaar een abonnement van Tele2 en er vanaf het begin af last van gehad. Maar dan nam ik iid maar dure wifi, zonder dat bij Tele2 te declareren, maar nu vind ik het welletjes en wil gebruikmaken van mijn telefoon zoals het hoort. Dan is nog de vraag of er in het buitenland ook 4G Is, want anders heb je ook niets aan het internet.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt in het buitenland gewoon van 3G gebruik maken. Daar kun je prima mee internetten. Maar als je eigenlijk overal en nergens maar 1 streepje bereik hebt klint dat als een probleem met jouw telefoon.
De dekking in het buitenland hangt namelijk niet af van je simkaart maar van de netwerken in het buitenland. En die geven in het algemeen echt wel meer dekking dan 1 streepje.

Probeer daarom eens een ander toestel, best kans dat zelfs een ouder toestel meer dekking geeft dan jouw defecte toestel.
Defecte toestel? Dan moet mijn vorige ook kapot zijn geweest!! Wat een onzin. Ben jij medewerker van Tele2, want ik weet dat die zich voordoen als welwillende forumleden....
Heeft er iemand een normaal antwoord, want de klantenservice geven al rare antwoorden en kunnen niet helpen. Als nu de forumleden ook in deze rol kruipen, dan weet ik het antwoord al. Dan wordt het tijd voor bekendmaking op Facebook e. d.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Leiden.nl,

Ik ben het hier met eric eens. Hij heeft veel kennis waarbij hij iedereen graag wilt helpen 🙂 Wij proberen hier met je mee te denken of je hier iets mee doet is aan jou. Je zou de simkaart in een ander toestel kunnen proberen zo kunnen we uitsluiten of het wellicht aan je toestel ligt.

@ eric, bedankt voor het meedenken!

Groet, Trinh
Dag Leiden.nl,

Ik ben het hier met eric eens. Hij heeft veel kennis waarbij hij iedereen graag wilt helpen 🙂 Wij proberen hier met je mee te denken of je hier iets mee doet is aan jou. Je zou de simkaart in een ander toestel kunnen proberen zo kunnen we uitsluiten of het wellicht aan je toestel ligt.

@ eric, bedankt voor het meedenken!

Groet, Trinh
Nou meedenken? Natuurlijk ben jijj het met Eric eens, daar word je voor betaald. Jullie lezen alleen niet goed,! Het toestel dat ik nu heb is nog geen 1,5 jaar oud, maar met het toestel dat ik daarvoor had, had ik dezelfde problemen. Dan zou dat toestel ook DEFECT moeten zijn. Volgens mij is jullie dekking in het buitenland gewoon niet toereikend en schuiven jullie dit op deze manier af. Btw ik zal het toestel, dat ik van jullie heb ontvangen, na mijn vakantie, want dit duurt nu al zo lang, insturen ter reparatie en de kosten van de wifi bij jullie declareren. Jammer dat je de berichten alleen maar met een duim omhoog kan beoordelen. Van mij verdienen jullie een dikke NUL!
Reputatie 7
Badge +4
Zou toch eerst die simswap doen om een defect vast te stellen. Als je een niet defect toestel opstuurd worden er onderzoek kosten door Dynafix in rekening gebracht. Kijk je meld je hier op een forum. Wij moeten dus op afstand met je meedenken. Dekking in het buitenland wordt verzorgt door de netwerken daar, daar heeft een buitenlandse provider geen invloed op.
Reputatie 5
Badge +3
Ik vraag me af waar jij dat op baseert, dat ik het daar mee eens ben, omdat ik ervoor wordt betaald. De informatie die eric geeft, hier ben ik het nog steeds mee eens. Ik raad je aan om eerst nog een swimswap te doen.