beantwoord

Geen bereik in Duitsland - vanalles geprobeerd

  • 20 January 2021
  • 5 reacties
  • 365 x bekeken

Hallo!

 

Ik ben op 12 oktober 2020 overgestapt (met nummerbehoud) van KPN naar Tele2, een sim-only abonnement.

 

Sinds het moment van overstappen heb ik problemen met mijn verbinding in Duitsland. Ik ben op 19 december voor 3 dagen in Duitsland geweest, ik heb gedurende deze 3 dagen geen internet gehad en kon niet bellen en sms-en (en niet gebeld worden en geen sms-jes ontvangen). Ik heb mijn telefoon enkele malen opnieuw opgestart, handmatig providers proberen te kiezen, automatisch laten kiezen. Niets werkte.

 

Ik heb het stappenplan nauwkeurig opgevolgd met het instellen van de APN instellingen (internet.tele2.nl en smartsites.t-mobile), geen verschil.

 

Vervolgens heb ik met Tele2 gebeld en heb ik de situatie uitgelegd. Alles werd genoteerd en een case werd aangemaakt. Enkele dagen later werd ik opgebeld en mij medegedeeld dat de eerste 2 maanden de functionaliteit van sim-only abbonementen in het buitenland wordt uitgeschakeld om fraude te voorkomen. Ik heb het even opgezocht: ik kwam ergens tegen dat dit niet is bij abonnementen met nummerbehoud. En mijn bezoek naar Duitsland was op 19-12-2020 terwijl mijn abonnement inging op 12-10-2020, dus die 2 maanden waren al voorbij op dat moment. Klopt dus niet.

 

Nu heb ik vorige week weer 3 dagen doorgebracht in Duitsland: precies dezelfde problemen.

 

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Ik vind het natuurlijk enorm vervelend dat ik niet bereikbaar ben in Duitsland, mocht er wat gebeuren. Toen ik klant was bij KPN werkte alles perfect: kreeg meteen een SMS-je bij het overgaan van de grens en alles werkte perfect. Bij Tele2 heb ik dit geen enkele keer gehad.

 

Wat kan ik nog doen?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Referer 13 February 2021, 12:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De beperking van roaming geldt bij nieuwe abonnementen met een nieuw nummer. Is dat het geval dan moeten eerst 2 maandfacturen  betaald zijn.

Dat geeft dus aan dat ik gewoon bereik zou moeten hebben in Duitsland, gezien ik zowel mijn nummer behouden heb en al mijn facturen op dat moment betaald had.

Na veel gedoe uiteindelijk nogmaals contact met Tele2 gehad: ze hadden mijn blokkade vergeten weg te halen..

Reputatie 7

Na veel gedoe uiteindelijk nogmaals contact met Tele2 gehad: ze hadden mijn blokkade vergeten weg te halen..

Je kunt zelf in Mijn Tele2 en de mobiele app de blokkade instellen, maar misschien was er in jouw geval iets aan de hand waardoor dat niet doorgevoerd werd. Gelukkig kan je nu gewoon met een gerust hart Duitsland in!

Reputatie 7
Badge +12

Jammer dat je dat niet de app kon zien.