vraag

Geen bereik in België en Nederland

• 28 augustus 2020
  • 15 reacties
  • 152 x bekeken

Gisteren toen ik in België was merkte ik dat ik geen bereik had nergens. Geen streepjes en alleen emergency calls. Dit was op plekken waar ik altijd bereik gehad heb en met mijn bundel altijd alles heb kunnen doen. Toen ik terug in Nederland kwam had ik ook hier geen bereik en nu nogsteeds niet. Ik heb alles geprobeerd van herstarten tot handmatig kiezen van een provider tot 'hard' kiezen voor 3g ipv 4g. Elke handmatige provider die ik kies (Tmobile) geeft mij de melding: Network registration failed. En dan verwijst hij me om automatisch aan te zetten. Dit automatisch zoeken werkt ook niet. 

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

T-Mobile? Wanneer ben je klant geworden van Tele2 of ben je gemigreerd naar het nieuwe netwerk?

Tmobile en tele2 zijn samen bezig met netwerk voorzien en ik kan nergens tele2 provider vinden bij handmatige selectie. Ik ben al even klant bij tele 2 volgens mij sinds 2018.

Reputatie 7
Badge +4

Ben je gemigreerd naar het nieuwe netwerk? En wanneer is dat gebeurt. Je hebt dan emails ontvangen.

Ik heb niks gehoord of gezien over emigreren

Reputatie 7
Badge +4

Ok, als je nog een originele oude Tele2 klant bent zijn hier alle tips en truuks verzameld 

Reputatie 7
Badge +1

Begint je huidige klantnummer met 1.1 of met 1039? (Kijk hiervoor even in Mijn Tele2 of vraag “klantnummer” aan de chatbot in de app voor mobiel.)

Begint met 1.1

Reputatie 7
Badge +1

Begint met 1.1

Dan ben je gemigreerd naar de nieuwe omgeving en heeft Tele2 je een email en sms gestuurd. Kijk even in dit topic voor de juiste, nieuwe instellingen https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geen-netwerk-alle-tips-of-forum-al-geprobeerd-80614

Ik heb alles geprobeerd met APN veranderen enzo. Werkt niet. Sim toolkit geeft aan dat ik die niet werkt voor mijn simkaart dus heb nu een nieuwe besteld hopende dat dat het oplost. Alvast bedankt voor jullie hulp en als het niet werkt zal ik nog een keer reageren. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik hoop (en verwacht) dat de nieuwe simkaart gaat helpen. Zou fijn zijn als je dat op het forum kan delen.

Op het forum hier of waar zou ik dat moeten delen? 

Reputatie 7
Badge +1

Op het forum hier of waar zou ik dat moeten delen? 

Op het forum hier :) Dat helpt ook andere klanten weer.

Oké zal ik doen als het werkt. 

Ik heb mijn nieuwe simkaart gekregen en hij doet nogsteeds niks. Ik kan nu wel tele2 netwerken vinden bij handmatige selectie maar hij faalt met die te registreren. Ik moet om mijn simkaart te activeren ook een SMS krijgen die dus niet kan aankomen doordat ik geen bereik heb. 

Het werkt nu. Het punt is dat je niet alleen de simkaart moet bestellen dan ben je nog niet zo ver. Je moet ervoor de klantenservice bellen zodat ze je kunnen helpen met activatie. Je moet namelijk de APN aanpassen en dan moet tele2 de simkaart activeren. Dit lost wel het probleem op. 

Reageer