beantwoord

Geen bereik

• 1 april 2018
  • 25 reacties
  • 1492 x bekeken

Beste Tele2,

In mijn huis (en buiten) heb ik geen bereik. Ik heb hiervoor eerder een dekkingsonderzoek gedaan. Daaruit bleek dat de dekking op mijn adres inderdaad niet voldoende is. Gisteren ben ik officieel verhuisd naar dit adres en de problemen blijven aanhouden vandaar dat ik nogmaals contact met jullie opneem. Bellen, smsen, internet; niets werkt. Onze buren hebben dezelfde problemen (behalve de mensen met KPN) en hebben inmiddels kosteloos mogen overstappen. Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door WhTurner 1 april 2018, 15:30

Wij (de andere klanten van Tele2) kunnen jouw dekkingsonderzoek natuurlijk niet terug vinden 😉
Moderatoren van Tele2 ( [naam] van Tele2] ) hebben de Paasdagen vrij en zijn dinsdag weer aanwezig. Het verdient dan aanbeveling om zoveel mogelijk gegevens te vermelden in je profiel, dan kunnen zij de gegevens er bij zoeken. Als je overal slecht bereik hebt kan dat ook aan je telefoon liggen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge
Beste Tele2,

In mijn huis (en buiten) heb ik geen bereik. Ik heb hiervoor eerder een dekkingsonderzoek gedaan. Onze buren hebben dezelfde problemen (behalve de mensen met KPN) en hebben inmiddels kosteloos mogen overstappen. Kunnen jullie mij helpen?

Op je nieuwe adres zal om kosteloos contract te mogen ontbinden dan waarschijnlijk opnieuw een dekkingsonderzoek gedaan moeten worden.
Je kunt hierom vragen bij de klantenservice. Tel
020-754 4444
Maar misschien kan het probleem met tips vanuit dit forum door medeklanten ook wel verholpen worden.

Heb je bij je forumaccount je klantnummer vermeld? Dan kan een moderator je sneller van dienst zijn en je gegevens erbij pakken namelijk.
Prettige Paasdagen
Reputatie 7
Badge +1
Zijn er ook plaatsen waar je wel goed bereik hebt of ervaar je het over als slecht? Dit om uit te sluiten dat het aan je toestel of Sim ligt.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Lisolotte,

Voor thuis gebruik heeft Tele2 sinds kort een mooie nieuwe techniek, voice over wifi. Dan kun je thuis op je eigen wifi (hoeft niet van Tele2 te zijn) gewoon zonder app je nummer gebruiken voor bellen en sms. Kijk eens op www.tele2.nl/volte naar de toestellen waar dit op mogelijk is.
Goede tip om te bellen met de klantenservice voor een dekkingsonderzoek. Wel handig als ik dan bereik zou hebben, dan gaat bellen wat makkelijker :)
Het dekkingsonderzoek is al een keer gedaan. Kunnen jullie dit niet terug vinden? Waarom is het nodig dit nog eens te doen?
Overal slecht bereik. Heel soms kan ik heel even (met ruis) bellen, maar verbinding valt dan altijd weer weg.
Wij (de andere klanten van Tele2) kunnen jouw dekkingsonderzoek natuurlijk niet terug vinden 😉
Moderatoren van Tele2 ( [naam] van Tele2] ) hebben de Paasdagen vrij en zijn dinsdag weer aanwezig. Het verdient dan aanbeveling om zoveel mogelijk gegevens te vermelden in je profiel, dan kunnen zij de gegevens er bij zoeken. Als je overal slecht bereik hebt kan dat ook aan je telefoon liggen.
Reputatie 7
Badge
Dubbel
Reputatie 7
Badge
[quote=Estherunlimited]Goede tip om te bellen met de klantenservice voor een dekkingsonderzoek. .

Mijn antwoord weer verwijdert want
WhTurner heeft je het antwoord al gegeven.
Overal in en rondom huis slecht bereik. Op andere plekken in Nederland niet, dus ligt niet aan mijn telefoon! Maar thanks voor de tips.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Lisolotte, even uit intresse, op welke postcode woon jij en wat voor toestel gebruik je?
Hoi Eric, postcode is 3956TD, toestel Iphone 7.
Reputatie 7
Badge +2
@liselottevandijk
Heb je thuis wifi?

Je zou kunnen kijken als wifi bellen aanzetten een optie is.

Kijk hier voor meer informatie : https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/vowifi-nu-ook-voor-ios-69872

Normaal gesproken na een dekkingsonderzoek, als de uitslag negatief is, krijg je de mogelijkheden van opzegging of korting op je abonnement per mail. Heb je deze niet gekregen?

Edit:

Verder dit zijn de antennes in jou omgeving :

Verder zit je volgens tele2 kwa bereik ook net aan de rand voor binnen 4G bereik (maar ook voor 3G) hou rekening mee dat de kaart een idee geef, hou dan rekening met huis isolatie, obstakels of andere stoorzenders.

Als je toch gaat overstappen, hou dan wel rekening als andere providers wel goed dekking geven, kijk inderdaad hij de buren, en koop desnoods een prepaid kaartje om te testen. Kaart van KPN zit voor 2G iets beter, maar 3G en 4G zit het net zo dramatisch.
Reputatie 7
Badge +4
Thanks Rena, dit was precies waarom ik die vragen stelde. Toch wel apart dat TS aangeeft dat ze helemaal niets kan daar. Misschien is het een nieuw/verbouwd huis wat een grotere demping opleverd dan de rekenmodellen waar providers mee werken. Of een hele bosige omgeving? Maar dan zou het 'voor de deur' wel moeten werken.
Nou, maar eens kijken wat ze in het netwerk van het toestel voor signaalsterktes meten bij het dekkingsonderzoek.
We hebben een nieuwbouwhuis, maar ook buiten heb ik geen bereik. Inderdaad wel aan de rand van het dorp, bosachtige omgeving.
Wifi heb ik gelukkig. Wifi bellen ook geprobeerd, alleen het knopje om aan te zetten zie ik niet bij mijn instellingen..

Ik kreeg de volgende reactie op het dekkingsonderzoek:
Beste klant,

We hebben je melding met betrekking tot slechte dekking ontvangen.

Ons onderzoek heeft uitgewezen dat de dekking op het aangegeven adres helaas nog niet goed genoeg is. We werken aan de uitbreiding van ons netwerk, zodat je straks in heel Nederland gebruik kunt maken van onze diensten.

Mocht je problemen blijven ondervinden met het netwerk, dan vragen we je opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice via 020 754 4444.

We houden contact,
Klantenservice Tele2

Een andere mail heb in niet gehad..
Reputatie 7
Badge
In de mail staat duidelijk dat je indien je problemen blijft ondervinden nogmaals contact moet opnemen met de klantenservice.
Zij geven aan dat je dekking onvoldoende is en dat is dus een reden om kosteloos je contract te mogen ontbinden.
Wanneer het dekkingsonderzoek echter langer geleden is gedaan, bestaat de kans dat je nogmaals de gegevens moet sturen.
Reputatie 7
Badge +2
Thanks Rena, dit was precies waarom ik die vragen stelde. Toch wel apart dat TS aangeeft dat ze helemaal niets kan daar. Misschien is het een nieuw/verbouwd huis wat een grotere demping opleverd dan de rekenmodellen waar providers mee werken. Of een hele bosige omgeving? Maar dan zou het 'voor de deur' wel moeten werken.
Nou, maar eens kijken wat ze in het netwerk van het toestel voor signaalsterktes meten bij het dekkingsonderzoek.

Zou volgens de kaart inderdaad buiten bereik wel moet lukken, maar misschien dat door nieuw bouw de signaal wat minder goed komt?
Ik heb namelijk geen idee van hoe z'n kaart gegenereerd wordt, hoe en hoe vaak het bijgehouden wordt. ?

Wifi heb ik gelukkig. Wifi bellen ook geprobeerd, alleen het knopje om aan te zetten zie ik niet bij mijn instellingen..

Okay, volgens mij heb ik iemand anders gezien met een vergelijkbare probleem, (ga ik straks even zoeken), in principe is Apple de verantwoordelijke om die updates te pushen, echter moeten je telefoon jou sim card goed herkennen wil je de juiste updates krijgen.

Vraag ik mij echt af als dat een tele2 of een Apple probleem is.

En zoals @Estherunlimited zegt, de mail vraagt om contact op te nemen, dus dat doe je al, hou alleen rekening mee dat moderators tot dinsdag lekker vrij zijn, tot dan proberen we wel eventjes te helpen 🙂
Top! Inderdaad even tot dinsdag wachten. Ben benieuwd of jullie een oplossing hebben voor Wifi bellen 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb het gevonden, iemand die ook de wifi bellen optie niet kan vinden. https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/problemen-met-4g-70471/index1.html#post429058

Instelling zou bij Instellingen > Telefoon moeten zijn dan onder blokkeer en identificeer bellers" zou de WiFi bellen optie moeten zitten.

Ik ga even kijken als ik meer informatie over missende WiFi bellen menu kan vinden.

Misschien dat een nieuwe simkaart of een software reset helpt 😕
Reputatie 7
Badge +2
Zo, Rena Holmes went in action.?️‍♂️

Vond een iemand die zegt die optie niet meer te vinden na update naar iOS 11.1

Ook hier paar mensen die problemen ervaren na updaten naar iOS 11 ?‍♂️?‍♂️

Zo ik begin te denken dat dit (weer) een Apple issue is.

Kun je checken als er een update beschikbaar is? Dat doe je binnen Instellingen > Algemeen > Info

Zo niet

Je zou de volgende kunnen proberen :

Herstel de netwerkinstellingen. Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Je raakt wel alle opgevangen WiFi wachtwoorden weg.

Werkt dat nog steeds niet, dan is een volledig reset een idee.

Dat is nog geen garantie, je kunt natuurlijk wachten tot een officiële antwoord van Tele2, misschien kan @Frenk van Tele2 even navragen als problemen met WiFi bellen voor iPhone bekend is.
Dank voor het uitzoeken Rena!
Onder de optie 'blokkeer en identificeer bellers' kan ik de knop helaas ook niet vinden. Ik heb de laatste versie van iOS (11.3), dus de versie na 11.1 inderdaad.
Reputatie 7
Badge +1
Dank voor het uitzoeken Rena!
Onder de optie 'blokkeer en identificeer bellers' kan ik de knop helaas ook niet vinden. Ik heb de laatste versie van iOS (11.3), dus de versie na 11.1 inderdaad.

Heb je gekeken onder Instellingen-Mobiel netwerk-Bellen via WiFi?
Net een update gedaan en hierbij staat het inderdaad bij mobiel netwerk! Thanks. In ieder geval even een tijdelijke oplossing.
Reputatie 7
Badge +2
Cool, hebben ze weer de locatie veranderen zonder de informatie online aan te passen
https://support.apple.com/nl-nl/HT203032

Anywho, goed dat het wel werkt nu 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Net een update gedaan en hierbij staat het inderdaad bij mobiel netwerk! Thanks. In ieder geval even een tijdelijke oplossing.

Ja, goed dat je het gevonden hebt. Laat maar eens weten wat je ervan vind. Bij Tele2 wordt ook sms over Vowifi ondersteund, dus zelfs voicemail meldingen komen door.
Reputatie 7
Badge +1

👍 Ik ben benieuwd of dit je (voorlopig) voldoende helpt!
Reputatie 7
Badge +1
[quote=Rena Chan]Cool, hebben ze weer de locatie veranderen zonder de informatie online aan te passen
https://support.apple.com/nl-nl/HT203032

Dat vermoed ik ook Rena, ik moet na een update soms even zoeken waar opties gebleven zijn.