beantwoord

Geen activering SIM-kaart mogelijk

• 29 december 2015
  • 5 reacties
  • 228 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Kan nieuwe SIM-kaart niet zelf activeren omdat er geen "Activeer nu"-button verschijnt in het scherm bij "Bestelling en Levering". Wat nu?
icon

Beste antwoord door Scala 4 januari 2016, 22:05

Opnieuw dank voor je bericht! Mijn probleem heb ik intussen (bij toeval) zelf kunnen oplossen.
Al met al is het wel een vreemde gang van zaken, omdat ik niet zelf mijn sim-kaart kon activeren. Hij was kennelijk al door Tele2 geactiveerd zonder enige actie van mijn kant! Maar hoe weet je dat?
Verder is het me toch gelukt om te bellen en "Geen service" te laten verdwijnen door de instructies uit te voeren voor als je uit het buitenland komt. Maar ik kwam helemaal niet uit welk buitenland dan ook!
Wat mij betreft kan deze topic dus gesloten worden, maar op deze manier is het wel een teleurstellende kennismaking met Tele2 geweest!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hey Scala,

Dank voor je berichtje. Ik wil even met je meekijken. Zou je ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer?

Fijne jaarwisseling alvast :)

Groet, Ciana
Mijn dank voor je reactie! Ik hoop dat je snel een oplossing hebt, want ik kan nu al dagen niet telefoneren.

Mijn gegevens:

*verwijderd i.v.m. privacy*

Het probleem is dat ik met mijn nieuwe toestel en abonnement niet kan bellen (wel mailen en internetten). Op het telefoondisplay staat constant "Geen service". Op de Tele2-website staat als instructie om op de pagina Bestelling & aflevering de button "Activeer nu" aan te klikken om de Sim-kaart te activeren. Deze button komt echter niet op de pagina voor. Wel staan alle 5 stappen (van bestellen tot welkom) aangevinkt. Wat nu te doen?
Reputatie 2
Badge +2
Hee Scala!

Ik heb je gegevens even verwijderd uit dit gesprek. Dit is een openbaar topic, geen privébericht 😉 Maar geen probleem! Ik heb ze wel opgeslagen.

Dus als ik het goed begrijp, heb je geprobeerd om jouw simkaart via dit stappenplan te activeren? Wanneer heb je dit voor het eerst gedaan? Volgens mijn gegevens is jouw simkaart namelijk al actief sinds 28 december 2015.

Je geeft aan dat je de melding "Geen Service" in beeld krijgt. Heb je deze pagina toevallig al geraadpleegd? Daar staat uitgelegd welke stappen je moet doorlopen als je deze melding in beeld krijgt.

Laat me weten of dit jouw situatie verbeterd! Ik denk graag met je mee 🙂 Nog de beste wensen! Groet, Ciana
Opnieuw dank voor je bericht! Mijn probleem heb ik intussen (bij toeval) zelf kunnen oplossen.
Al met al is het wel een vreemde gang van zaken, omdat ik niet zelf mijn sim-kaart kon activeren. Hij was kennelijk al door Tele2 geactiveerd zonder enige actie van mijn kant! Maar hoe weet je dat?
Verder is het me toch gelukt om te bellen en "Geen service" te laten verdwijnen door de instructies uit te voeren voor als je uit het buitenland komt. Maar ik kwam helemaal niet uit welk buitenland dan ook!
Wat mij betreft kan deze topic dus gesloten worden, maar op deze manier is het wel een teleurstellende kennismaking met Tele2 geweest!
Reputatie 2
Badge +2
Hey Scala,

Fijn dat je het hebt weten op te lossen! Maar ik sluit me bij je aan; ik vind het ook vreemd klinken. Wij sturen de simkaarten inactief op. Ze kunnen alleen na ontvangst worden geactiveerd. Wellicht is de activatie de eerste keer wél goed gegaan (jouw berichtje dateert namelijk van 29 december) zonder dat je het doorhad. Enfin: je bent weer bereikbaar. Jeej! 😃.

Ondanks dat je een vervelende kennismaking hebt gehad, hoop ik dat de rest van onze dienstverlening wel zal bevallen. Fijne avond nog! Groet, Ciana