beantwoord

Geen 4G, wel 3G

• 15 januari 2016
  • 17 reacties
  • 704 x bekeken

Hallo,

Eind 2015 ben ik geporteerd naar Tele2. Ik heb wel 3G, maar geen 4G. Hier in de buurt staat een 4G antenne van Tele2, dus dat mag het issue niet zijn. Ook staan de mobiele internet instellingen in mijn telefoon op 4G.

Kunnen jullie aan jullie zijde nog het eea nakijken?
icon

Beste antwoord door Siebel 16 januari 2016, 00:43

Hoi Sandra,

Je geeft aan dat je toestel instellingen wel op 4G (/LTE) staan, maar dat je geen 4G ontvangt. Heb je toevallig een iPhone 5? Voor 4G/LTE heb je minimaal een Iphone 5S nodig. De iPhone 5 ondersteunt de LTE radio niet de frequenties die nodig zijn voor het nieuwe netwerk van Tele2. Hiervoor moet je toestel band 20 en/of band 7 ondersteunen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Hoi Sandra,

Je geeft aan dat je toestel instellingen wel op 4G (/LTE) staan, maar dat je geen 4G ontvangt. Heb je toevallig een iPhone 5? Voor 4G/LTE heb je minimaal een Iphone 5S nodig. De iPhone 5 ondersteunt de LTE radio niet de frequenties die nodig zijn voor het nieuwe netwerk van Tele2. Hiervoor moet je toestel band 20 en/of band 7 ondersteunen.
Goedemorgen, ik heb inderdaad een iphone5. Dan weet ik waardoor het veroorzaakt wordt. Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +5
Only Tele2 :?
Klanten met een lopend contract zonder geschikt toestel mag het systeem niet overzetten naar 4G.
Nieuwe klanten mogen direct van 4G gebruik maken zonder dat het toestel een issue zou zijn om een contract aan te gaan ?
Dit heeft niets met overzetten te maken. Alle nieuwe contracten met handset zijn alleen met handsets die 4G geschikt zijn. (En in de toekomst VoLTE zullen ondersteunen)
Reputatie 7
Badge +4
Nieuwe abonnementen die vanaf september 2015 worden afgesloten komen direct op het 4G systeem.
Reputatie 7
Badge +5
Voor Eric ook dan maar.
Trouwe betalende klanten mogen en kunnen géén gebruik maken van het 4G netwerk zolang zij géén geschikt toestel hebben, ook niet als zij vandaag nog een los toestel kopen.
Nieuwe klanten kunnen zonder verdere verplichtingen van een geschikt toestel direct gebruik maken van het 4G netwerk.
Onzin, zoals vaker uit gelegd. Sowieso een discussie die hier niet thuis hoort. Zodra een klant een 4G geschikt toestel gaat gebruiken, wordt hij/zij geselecteerd door de Robot.
Reputatie 7
Badge +5
Zodra een klant een 4G geschikt toestel gaat gebruiken, wordt hij/zij geselecteerd door de Robot.
Schrijf jij nu dat een klant pas omgezet word naar 4G als hij/zij daar een geschikt toestel voor heeft.
Hoezo is mijn opmerking dan ONZIN als dat daadwerkelijk ook zo is ?
Klanten mét een lopend abbo van vóór april 2015 kunnen nog steeds een niet geschikt toestel hebben wat reden is om deze niet over te hoeven/willen/mogen zetten.

Punt hier is dat een NIEUWE klant gewoon niet aan deze eis hoeft te voldoen of heeft voldaan.
Jouw vorige bericht stelt: "ook niet als zij vandaag nog een los toestel kopen". Dat is onzin, zodra ze een los toestel kopen, waar dan ook, en gaan gebruiken, worden ze geselecteerd.

Nieuwe abonnementen hebben als eis dat ze alleen icm met een 4G (/ aankomend VoLTE) toestel verkocht mogen worden.
Ik ben vanaf oktober NIEUWE klant en ook ik heb geen 4G! ik heb een goed toestel voor 4g de juiste instellingen. En bij de klantenservice zeggen ze dat ik gewoon lekker moet wachten! Hoe bedoel je misleiding?
Reputatie 5
Badge +3
Dan zal je in een gebied zitten waar Tele2 geen 4g dekking heeft, en dat is zeker een hele grote wazige vlek over heel Nederland, gewoon omdat het zo is,..
Reputatie 5
Badge +3
Nieuwe abonnementen die vanaf september 2015 worden afgesloten komen direct op het 4G systeem.
Zie het bericht van @Gerdienvs :?:?
Ik ben zakelijke klant, en Let maar op nu gaan ze weer zeggen Dat ik op een verkeerd forum zit. En worden me reacties weer verwijderd. Ik word er gewoon gek van. Zakelijk of particulier, nieuwe klant of bestaande klant het maakt niks uit want je hebt toch geen 4g. Nergens in Nederland heb ik en de klantenservice zegt ook doodleuk dat ik in het 3g netwerk zit en dat ik gewoon moet wachten. Waarom adverteer je er dan mee?! Dan was ik toch nooit klant geworden!
Reputatie 5
Badge +3
Dat mag volgens mij niks uitmaken, zakelijk of particulier 4G is 4G, maar administratief weet ik het niet,..
Dat heel dat 4G in combinatie met Tele2 nog vers in de kinderschoenen staat is inmiddels al jaren duidelijk, de beloftes worden (lijkt het wel) met de maand na achteren geschoven, elke nieuwe klant is er weer 1 binnen is binnen tja dat is de tactiek van een prijspakker,..kwaliteit en eerlijke beloftes horen daar niet bij,...klinkt als,.. alle waarde naar z'n geld,.
Reputatie 6
Badge +1

Nope, dat ging toen met de robot. Begin sept abo, eind oktober 4G+ Been there, done that!
Waarschijnlijk ben je dan net voor de switch opgevoerd in het oude systeem.

@Gerdienvs
Zakelijk is een compleet andere product, op andere systemen 90% van de berichten op dit forum is niet van toepassing op zakelijk. Sowieso alle berichten mbt 4G.
Reputatie 6
Badge +1
Waarschijnlijk ben je dan net voor de switch opgevoerd in het oude systeem.

3-9-2015 ging het abo in.