beantwoord

Geen 4g+ (LTE advanced) op Note 9

• 31 augustus 2018
  • 15 reacties
  • 4170 x bekeken

Beste iedereen / Tele2 klantenservice,

Op mijn nieuwe Galaxy Note 9 ontvang ik geen 4g+. Ik zit in de stad Groningen. Waar ik ook ben, de Note 9 ontvangt geen 4g+, maar slechts 4g. Is er een probleem met de antenne van de Note 9? Is er (ongepland) onderhoud?

Gr.
Daniël
icon

Beste antwoord door Raaf12 1 september 2018, 00:35

Na 12 uur 's nachts zet Tele2 4G+ uit (om stroom te besparen zeggen ze zelf...)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Voor 4g+ moet je 2 frequenties ontvangen. De 800 en 2600 mhz. Die laatste komt moeilijk indoor. Maar het gaat natuurlijk om de download beleving. Als je een 4g speedtest doet, wat heb je dan voor snelheid?
Dank Eric,

Dank voor de snelle reactie. Daar waar ik gisteren helemaal geen 4g+ had, had ik vandaag op dezelfde locaties vaak wel 4g+. Het lijkt dan op een tijdelijk probleem. Met 4g+(als ik het heb) haal ik binnen 60Mbps. Dat is een significant verschil met 4g.

Gr Daniël
Reputatie 6
Badge +1
Na 12 uur 's nachts zet Tele2 4G+ uit (om stroom te besparen zeggen ze zelf...)
Kijk, dat is een plausibele verklaring! Dank!
Reputatie 7
Badge +2
Hier wat meer daarover; https://tweakers.net/nieuws/127269/tele2-schakelt-2600mhz-op-masten-s-nachts-uit-om-stroom-te-besparen.html

Zijn er ook berekeningen van energie en CO2 uitstoot besparing door paar tweakers…

Dat policy geldt natuurlijk alleen waar het rustig is, in mijn gebied is 4G+ dag en nacht onder heavy load, blijkbaar genoeg fanatieke unlimited gebruikers hierzo.
Reputatie 6
Badge
Wat eric en Raaf12 zeggen zijn allebei wel plausibele mogelijkheden. Klopt het ook dat je vooral in de late uurtjes last hebt van trager internet?
Na twaalven had ik dus nooit 4g+. Nu wat voor reden dan ook, ook niet meer overdag. Kan dat komen door drukte in de stad?
Reputatie 7
Badge +2
Voor carrier aggregation heb je bereik van 800 en 2600Mhz nodig, dat laatste kan niet goed gebouwen door dringen.

Als je naar *#0011# belt, kun je de huidige frequentie waar je er mee verbonden bent zien en de carrier aggregation configuratie indien dat het geval is.

Bij LTE RCC zie je de main band en de band breedte, in dit geval band 4 met 15Mhz.

En bij CA-add zie je de andere frequenties waarmee je toestel verbonden bent, als het meerdere zijn zie je dan S1, S2, S3 en zo door. (als Tele2 klant zou je alleen S1 zien, want zij werken met 2 frequenties alleen).

Als je merk dat je snelheid minder is kun je daar gaan kijken wat je is huidige configuratie.

Iets beetjes offtopic, maar interessant, die 4G+ incoontje is dus geen standaard Android ding, dat voeg Samsung maar toe omdat het mooi is, in stock Android krijg je dat niet te zien, belangrijkste is ook je snelheid + stabiliteit ben je met 1 of 4 carriers verbonden.
Na twaalven had ik dus nooit 4g+. Nu wat voor reden dan ook, ook niet meer overdag. Kan dat komen door drukte in de stad?

Je bent niet de enige die dit probleem ook heeft. Ik heb dit probleem sinds afgelopen zondag. Ik heb een unlimited bellen/data sim only abonnement. Mijn contract is ingegaan op 2 juli 2018. Ik heb sinds die tijd altijd en overal 4G+ gehad en heb nu wel 4G maar de download snelheid is niet hoger als 2 a 3 MB. Ik heb contact gehad met de Tele2 klantenservice. Ik heb van alles geprobeerd van kruis test met de simkaart tot het verwijderen en opnieuw instellen van de internet instellingen. De technische dienst van Tele2 weet ook niet wat het probleem zou kunnen zijn. Ik ben zelf in het bezit van een Samsung Galaxy S8. Ik hoop dat Tele2 het kan vinden wat het eventuele probleem zou zijn en het ook op zou kunnen lossen.
Nog meer mensen die last hebben van dit probleem?

Je bent niet de enige die dit probleem ook heeft. Ik heb dit probleem sinds afgelopen zondag. Ik heb een unlimited bellen/data sim only abonnement. Mijn contract is ingegaan op 2 juli 2018. Ik heb sinds die tijd altijd en overal 4G+ gehad en heb nu wel 4G maar de download snelheid is niet hoger als 2 a 3 MB. Ik heb contact gehad met de Tele2 klantenservice. Ik heb van alles geprobeerd van kruis test met de simkaart tot het verwijderen en opnieuw instellen van de internet instellingen. De technische dienst van Tele2 weet ook niet wat het probleem zou kunnen zijn. Ik ben zelf in het bezit van een Samsung Galaxy S8. Ik hoop dat Tele2 het kan vinden wat het eventuele probleem zou zijn en het ook op zou kunnen lossen.

Dank voor je reactie. Dit probleem heb ik dus ook. Ik zal binnenkort ook maar even bellen.
Ik heb dit probleem ook sinds afgelopen woensdag met een unlimited abonnement en de LG G6.
Snelheid niet hoger dan 10 mbps waar ik hier normaal 40 haal binnenshuis.
Dan zijn wij dus niet de enige met dit probleem. Toen ik voor het eerst contact had opgenomen met de klantenservice toen had ik al van alles geprobeerd. zoals een kruistest met de simkaart door die in een andere telefoon te stoppen en de internet instellingen etc...... op een gegeven moment was dit doorgezet naar de technische dienst toe. Ook met hun heb ik het 1 en ander geprobeerd en die wisten het ook niet. Het is nu weer doorgezet naar een andere afdeling toe. Zodra ik meer weet of het probleem is opgelost laat ik het gelijk weten. Voor nu is het nog even afwachten.
Sinds gisteravond is bij mij de + weer terug achter 4g met de bijbehorende snelheid, 38 binnen en 85 buiten, HIER op mijn woonadres.
Probleem lijkt dus opgelost.

Tot zo ver wat mij betreft.
Sinds gisteravond is bij mij de + weer terug achter 4g met de bijbehorende snelheid, 38 binnen en 85 buiten, HIER op mijn woonadres.
Probleem lijkt dus opgelost.

Tot zo ver wat mij betreft.

Ik heb dezelfde verbeterde ervaring! Blijkbaar heeft Tele2 iets gefixt.

Gr.
Daniël