beantwoord

geen 4g internet meer nadat ik ben overgezet naar nieuw netwerk

  • 19 August 2020
  • 17 reacties
  • 8077 x bekeken

Na de verbetering van 4g sinds maandag avond heb ik geen 4g internet meer. Ik kan wel bellen en smsen. Heb de simkaart al in een andere telefoon gedaan werkte het ook niet. Instellingen staan nog allemaal goed. 

 

Ik had eerst gewoon alles goed het werkte ook hardstikke goed maar na de verbetering helemaal niks meer. Ik heb dit echt nodig voor mijn opleiding.

 

Alstublieft help want heb het zo snel mogelijk nodig

 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 20 August 2020, 17:57

Bekijk origineel bericht

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Welke verbetering van 4G heb je het precies over? En even simpel denken, heb je nog data in je bundel?

Berichten die ik kreeg van tele2:

Beste klant, je gaat vannacht over op een beter 4G-netwerk. En MijnTele2 en je voicemail worden vernieuwd. Wil je je telefoon aan laten staan? Als hij is uitgeschakeld of op vliegtuigstand staat, lukt het overzetten niet. Check onze mail of tele2.nl/bijnazover voor meer info. We houden contact, Tele2

 

Beste klant, welkom op ons nieuwe 4G-netwerk! Dit netwerk heeft betere 4G-dekking in Nederland én 4G in alle EU-landen. We houden contact, Tele2

 

Ik heb nog data heb onbeperkt data. Voor die verbetering werkte het nog hartstike goed erna heb ik geen 4g verbinding meer

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Mitchvdbroek,
Welkom op de Community! Bedankt voor je duidelijke uitleg. Jij bent gister overgezet naar het T-Mobile netwerk, dat moet een verbetering zijn!
Dan is het wel belangrijk dat jouw toestel verbinding kan maken met het netwerk, daar is blijkbaar iets misgegaan.
Ik ga je meteen verder helpen, daarvoor heb ik jouw gegevens nodig. Kan je jouw account aanvullen met jouw klantgegevens? Dan pak ik het meteen op met de juiste afdeling!
Ik wil je zo snel mogelijk weer online hebben. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Mijn account is aangevuld met mijn gegevens

Hallo! 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik werd ook overgezet naar het nieuwe netwerk en kan nu geen verbinding meer maken met 4g, maar wel bellen en sms'en. En ook ik heb onbeperkt data, dus dat is het probleem niet.

Dus zou je mij ook kunnen helpen?

Vriendelijke groet,

Annelies

Reputatie 7

Hallo! 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik werd ook overgezet naar het nieuwe netwerk en kan nu geen verbinding meer maken met 4g, maar wel bellen en sms'en. En ook ik heb onbeperkt data, dus dat is het probleem niet.

Dus zou je mij ook kunnen helpen?

Vriendelijke groet,

Annelies

Als je een eigen topic aanmaakt en zorgt dat je klantnummer in je forumprofiel staat, dan kan Cas je snel helpen.

Vannacht ben ik ook,  ‘overgezet’, werd vanmorgen wakker en zag op mijn foon een HSPA verbinding en geen internet toegang. Na wat gepuzzel kwam ik er achter dat er vannacht een andere APN setting is gepushed namelijk van T mobile. Een internet en een MMS setting, 2 settings totaal dus. De Tele 2 APN was verdwenen. Bovendien was de internet APN setting uitgegrijst. Ik kon dus niets wijzigen. Maar deze APN was blijkbaar niet goed aangezien ik geen internet meer had.

Ik heb op de website van Belsimpel de APN instellingen van T-mobile opgezocht, alle APN instellingen in mijn telefoon teruggezet naar standaard instellingen (waarmee alle APN settings werden verwijderd ) en de APN instelling van T mobile handmatig ingegeven.

Na een aantal minuten verscheen de verbinding : 4G+ met Tele 2 ID.

Ik begrijp niet hoe dit allemaal zit maar het werkt in ieder geval voor mij.

 

Reputatie 7
Badge +8

Dan heb jij blijkbaar de oplossing gevonden. 

Nog ff de technici van tele2 erbij halen, moderators! 

 

 

Ik had hetzelfde probleem. Jouw oplossing werkt bij mij ook, nu nog hopen dat het in het buitenland ook meteen goed gaat

Reputatie 6
Badge +2

Update:
We hebben het probleem onderzocht en er is een oplossing! We gaan handmatig het internet instellen. Het is een technisch verhaal en het heeft te maken met de APN instellingen. Geen zorgen,  dit kan je zelf doen en we hebben hiervoor een handige tool: de toestelhulp! De toestelhulp vind je hier.

Voer de volgende stappen uit op met behulp van de toestelhulp: 
1.Kies jouw toestel en kies: ‘Hulp bij het instellen van mobiel internet op je toestel?’
2. Klik vervolgens op: ‘Handleiding: Internet handmatig instellen’
3. Volg de stappen tot je bij de stap aankomt om APN zelf in te stellen.

 

Als bovenstaande instellingen niet werken probeer dan de onderstaande tips. Bij iOS voer je onderstaande gegevens in bij stap 9 van het stappenplan.

  • Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
  • Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.

Bij Android voer onderstaande gegevens in volgens stappenplan.

Naam: T-Mobile Internet
APN: smartsites.t-mobile
Gebruikersnaam: tmobile
Wachtwoord: tmobile
Netwerktype: IPv4
MMS-poort: 8080
Verificatietype: Geen

Vervolg dan de stappen van de toestelhulp. Dit stappenplan heeft @Mitchvdbroek geholpen en deze heeft nu weer een internetverbinding op zijn mobiel! 

Heel erg bedankt @PaulHV voor jouw reactie, dit is erg waardevol! :muscle:

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Ik dus nog niet

groet

 

Maar kan ik niet terug naar de oude situatie,

ik heb nu geen internet meer, en kan ook niet meer bellen of gebeld worden op mijn werk’.Velsen-Zuid Telstar terrein”

dat was de rede waarom ik 10 jaar geleden bij T-mobile ben weg gegaan.

Groet 

Reputatie 7
Badge +8

Buzzie101, kun je de stappen hierboven uitvoeren? 

Als dat niet lukt, start een eigen topic, zet je hele verhaal hier op en zorg dat je profiel is ingevuld. 

Hopelijk is Cas dan snel bij je met hulp! 

Succes. 

Reputatie 7

Ik dus nog niet

groet

 

Maar kan ik niet terug naar de oude situatie,

ik heb nu geen internet meer, en kan ook niet meer bellen of gebeld worden op mijn werk’.Velsen-Zuid Telstar terrein”

dat was de rede waarom ik 10 jaar geleden bij T-mobile ben weg gegaan.

Groet 

Je zou op zich met de antenne op de Lange Nieuwstraat moeten kunnen verbinden, maar als dat niet lukt dan kan een moderator dit doorgeven aan de techneuten. Zij kunnen dan gaan kijken naar gebruik van de verschillende frequenties, banden, etc. Als niets werkt (data, bellen) probeer dan de oplossing met de juiste APN instelling.

 

Reputatie 7

.

Bovenstaand heb ik uitgevoerd op mijn Moto G (3de generatie). Daarna duurde het even, maar nu doet hij het.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Kees Visser
Welkom op de Community! Tof dat je even laat weten dat bovenstaande ook voor jou de oplossing is.
Als je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd en deze helpen niet. Vul dan de gegevens (telefoonummer en klantnummer) aan in jouw account en laat het ons weten.
Dan zorgen wij ervoor dat de technische dienst het voor je oppakt! Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik hoor het van je als je me nodig hebt. Ik sta voor je klaar! :muscle:  

Na de verbetering van 4g sinds maandag avond heb ik geen 4g internet meer. Ik kan wel bellen en smsen. Heb de simkaart al in een andere telefoon gedaan werkte het ook niet. Instellingen staan nog allemaal goed. 

 

Ik had eerst gewoon alles goed het werkte ook hardstikke goed maar na de verbetering helemaal niks meer. Ik heb dit echt nodig voor mijn opleiding.

 

Alstublieft help want heb het zo snel mogelijk nodig

 

Thanx! ik had hetzelfde probleem en de uitleg om handmatig een netwerk aan te maken werkt bij mij. Ik heb weer 4G :-)

Reageer